Hyundai odhalil koncept i-oniq

Streda, 21 december 2011

Hyundai už teraz myslí na Ženevu, kde v marci budúceho roku predvedie vo svetovej premiére svoj nový koncept i-oniq. Náhľad na nový koncept i-oniq ukazuje, kam bude smerovať ďalší vývoj dizajnového jazyka značky – fluidic sculpture (fluidický dizajn).

Hyundai i-oniq
Hyundai naznačil konceptom i-oniq ďalšie smerovanie svojho dizajnérskeho jazyka. Premiéru bude mať nový koncept na autosalóne v Ženeve v dňoch 8. až 18. marca.

Aj keď väčšina automobiliek odhaľuje svoje nové modely smerujúce na januárový americký autosalón v Detroite, kórejský Hyundai upiera pozornosť trošku viac dopredu, do Ženevy. Koncept i-oniq ako budúci európsky model predstaví začiatkom marca práve vo Švajčiarsku.

Nový koncept nazvaný i-oniq navrhli v európskom vývojovom centre automobilky Hyundai v Rüsselsheime v Nemecku. Európsky šéfdizajnér značky Hyundai Thomas Bürkle charakterizuje koncept i-oniq takto: "Dve silné klenuté krivky definujú siluetu konceptu i-oniq a vytvárajú hravý kontrast medzi ostrými charakterovými líniami a jemnými, ale svalnatými prvkami."

Základné črty ukazuje nákres, ktorý automobilka rozposlala médiám na uverejnenie. Z neho sa nedá vyčítať, či ide o kupé alebo športový trojdverový hatchback. Že by profil konceptu a pomaly klesajúca línia strechy naznačovala pokračovanie v tom, čo začali Genesis a Veloster a mohlo by ísť o ešte ostrejší športiak, čo by naznačovala agresívne pôsobiaca predná časť i celkový profil a línie nového konceptu?

Autor: J. Goldberger
Foto: Hyundai
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.