Hyundai odhalil koncept i-oniq

Streda, 21 december 2011

Hyundai už teraz myslí na Ženevu, kde v marci budúceho roku predvedie vo svetovej premiére svoj nový koncept i-oniq. Náhľad na nový koncept i-oniq ukazuje, kam bude smerovať ďalší vývoj dizajnového jazyka značky – fluidic sculpture (fluidický dizajn).

Hyundai i-oniq
Hyundai naznačil konceptom i-oniq ďalšie smerovanie svojho dizajnérskeho jazyka. Premiéru bude mať nový koncept na autosalóne v Ženeve v dňoch 8. až 18. marca.

Aj keď väčšina automobiliek odhaľuje svoje nové modely smerujúce na januárový americký autosalón v Detroite, kórejský Hyundai upiera pozornosť trošku viac dopredu, do Ženevy. Koncept i-oniq ako budúci európsky model predstaví začiatkom marca práve vo Švajčiarsku.

Nový koncept nazvaný i-oniq navrhli v európskom vývojovom centre automobilky Hyundai v Rüsselsheime v Nemecku. Európsky šéfdizajnér značky Hyundai Thomas Bürkle charakterizuje koncept i-oniq takto: "Dve silné klenuté krivky definujú siluetu konceptu i-oniq a vytvárajú hravý kontrast medzi ostrými charakterovými líniami a jemnými, ale svalnatými prvkami."

Základné črty ukazuje nákres, ktorý automobilka rozposlala médiám na uverejnenie. Z neho sa nedá vyčítať, či ide o kupé alebo športový trojdverový hatchback. Že by profil konceptu a pomaly klesajúca línia strechy naznačovala pokračovanie v tom, čo začali Genesis a Veloster a mohlo by ísť o ešte ostrejší športiak, čo by naznačovala agresívne pôsobiaca predná časť i celkový profil a línie nového konceptu?

Autor: J. Goldberger
Foto: Hyundai
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.