Hyundai predstaví vo Frankfurte nový i10

Pondelok, 02 september 2013

Hyundai už budúci týždeň predstaví na autosalóne vo Frankfurte novú generáciu svojho najmenšieho modelu pre európsky trh. Nový model i10 prichádzajúca päť rokov po začatí predaja svojho predchodcu, oproti ktorému zaznamenal výrazný pokrok.

Hyundai i10
Hyundai i10 bude mať svetovú premiéru už o týždeň na autosalóne vo Frankfurte

Nový Hyundai i10 má vlastnosti a prvky vybavenia bežné iba pri automobiloch vyšších segmentov. Veľkorysé vybavenie, priestranná karoséria a vysoká funkčnosť v kombinácii so sofistikovaným dizajnom, zvýšeným jazdným komfortom a tichou kabínou vytvárajú novú úroveň aj pre nový Hyundai i10.

Nový Hyundai i10 bude mať k dispozícii jvyššiu úroveň komfortu a bezpečnosti s mnohými prvkami, ktoré zvyčajne možno nájsť v automobiloch vyššej triedy. Pribudnú mu aj prvky vybavenia na želanie, napríklad automatická klimatizácia, elektricky vyhrievaný kožený volant alebo tempomat s obmedzovačom rýchlosti.

Bohaté bude aj štandardné bezpečnostné vybavenie, ktorému nebude chýbať elektronický stabilizačný systém ESC a bočné závesové airbagy vpredu.

Hyundai i10 novej generácie je skonštruovaný na novej platforme s rázvorom dlhším o 5 mm. Oproti predchodcovi je väčší na dĺžku o 80 mm, širší je o 65 mm a nižší o 50 mm. Má mať najväčší priestor pre nohy a objem batožinového priestoru v triede, ktorého základný objem je 252 litrov – je väčší o vyše 10 %.

Podvozok modelu i10 novej generácie bol vyladený tak, aby poskytoval lepšiu jazdnú dynamiku a nižšiu úroveň hluku a vibrácií, približujúcu sa k štandardu automobilov vyššieho segmentu B.

Nový Hyundai i10 sa bude ponúkať v päťdverovej verzii, hovorí sa však aj o trojdverovom vyhotovení. O pohonných jednotkách pre nový model Hyundai nehovorí, pod kapotou by sa však mal objaviť už nový trojvalec TCi s objemom 1,0 litra s výkonom 106 koní. 

Sériová výroba modelu i10 novej generácie sa rozbehne v septembri v závode Hyundai v meste Ízmit v Turecku. Ročná kapacita tohto závodu, v ktorom sa doteraz vyrábal väčší model Hyundai i20, je po investíciách do infraštruktúry v regióne v úhrnnej výške 475 miliónov € rozšírená na 200.000 automobilov ročne. Po začatí predaja modelu i10 novej generácie sa bude až 90 % automobilov Hyundai predávaných v Európe vyrábať v tomto regióne.

Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10
Autor: J. Goldberger
Foto: Hyundai
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.