Hyundai predstaví vo Frankfurte nový i10

Pondelok, 02 september 2013

Hyundai už budúci týždeň predstaví na autosalóne vo Frankfurte novú generáciu svojho najmenšieho modelu pre európsky trh. Nový model i10 prichádzajúca päť rokov po začatí predaja svojho predchodcu, oproti ktorému zaznamenal výrazný pokrok.

Hyundai i10
Hyundai i10 bude mať svetovú premiéru už o týždeň na autosalóne vo Frankfurte

Nový Hyundai i10 má vlastnosti a prvky vybavenia bežné iba pri automobiloch vyšších segmentov. Veľkorysé vybavenie, priestranná karoséria a vysoká funkčnosť v kombinácii so sofistikovaným dizajnom, zvýšeným jazdným komfortom a tichou kabínou vytvárajú novú úroveň aj pre nový Hyundai i10.

Nový Hyundai i10 bude mať k dispozícii jvyššiu úroveň komfortu a bezpečnosti s mnohými prvkami, ktoré zvyčajne možno nájsť v automobiloch vyššej triedy. Pribudnú mu aj prvky vybavenia na želanie, napríklad automatická klimatizácia, elektricky vyhrievaný kožený volant alebo tempomat s obmedzovačom rýchlosti.

Bohaté bude aj štandardné bezpečnostné vybavenie, ktorému nebude chýbať elektronický stabilizačný systém ESC a bočné závesové airbagy vpredu.

Hyundai i10 novej generácie je skonštruovaný na novej platforme s rázvorom dlhším o 5 mm. Oproti predchodcovi je väčší na dĺžku o 80 mm, širší je o 65 mm a nižší o 50 mm. Má mať najväčší priestor pre nohy a objem batožinového priestoru v triede, ktorého základný objem je 252 litrov – je väčší o vyše 10 %.

Podvozok modelu i10 novej generácie bol vyladený tak, aby poskytoval lepšiu jazdnú dynamiku a nižšiu úroveň hluku a vibrácií, približujúcu sa k štandardu automobilov vyššieho segmentu B.

Nový Hyundai i10 sa bude ponúkať v päťdverovej verzii, hovorí sa však aj o trojdverovom vyhotovení. O pohonných jednotkách pre nový model Hyundai nehovorí, pod kapotou by sa však mal objaviť už nový trojvalec TCi s objemom 1,0 litra s výkonom 106 koní. 

Sériová výroba modelu i10 novej generácie sa rozbehne v septembri v závode Hyundai v meste Ízmit v Turecku. Ročná kapacita tohto závodu, v ktorom sa doteraz vyrábal väčší model Hyundai i20, je po investíciách do infraštruktúry v regióne v úhrnnej výške 475 miliónov € rozšírená na 200.000 automobilov ročne. Po začatí predaja modelu i10 novej generácie sa bude až 90 % automobilov Hyundai predávaných v Európe vyrábať v tomto regióne.

Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10
Autor: J. Goldberger
Foto: Hyundai
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.