Hyundai predstavuje dizajn nového i20

Piatok, 01 august 2014

Hyundai zverejnil dnes prvé nákresy dizajnu modelu i20 novej generácie. Nový i20 segmentu B malých áut v sériovej podobe má naplánovanú premiéru na začiatok októbra na autosalóne v Paríži.

1 Hyundai i20
Hyundai i20 novej generácie má úplne nový dizajn, dynamickejší ako mal predchodca

Ako na nákresoch vidieť, výrazne zmenený oproti súčasnej generácii bude dizajn. Zmeny prebehli v duchu nového dizajnového smeru Fluidic Sculpture, ktorý Hyundai aplikoval už na novom Sante Fe, pod ktorým je podpis z jeho európskeho centra v Russelsheime. Nový dizajn značky dodáva malému automobilu sofistikovanejší a dynamickejší vzhľad.

Výrazne by sa nemali oproti súčasnému modelu zmeniť rozmery. Ten je dlhý 3995 mm, široký 1710 a vysoký 1490 mm. Veľké zmeny by sa nemali objaviť ani pod kapotou, takže aj v novom modeli môžeme očakávať s najväčšou pravdepodobnosťou súčasnú ponuku motorov. Teda benzínové s objemom 1,2 (85 k)a 1,4 (100 k) litra a naftové - trojvalec 1,1 CRDi (75 k) a 1,4 CRDi (90 k).

2 Hyundai i20
Efektne pôsobia na novom i20 bočné línie, zatmavené C stĺpiky a koncové svetlá

Prednej časti nového i20 dominuje dlhá kapota motora a výrazná šesťuholníková maska chladiča. Pri pohľade zboku upúta netradičná tmavá povrchová úprava zadných C stĺpikov karosérie, čo vizuálne zväčšuje dĺžku auta. Veľkorysé proporcie karosérie dodávajú malému automobilu energický postoj na ceste. Boky karosérie sú výrazne modelované, no celá architektúra je čistá a jednoduchá. Zadné koncové svetlá sú teraz širšie a zasahujú do veka batožinového priestoru.

Bližšie informácie o novom modeli Hyundai i20 zverejní kórejský výrobca až pred jeho svetovou výstavnou premiérou na autosalóne v Paríži.

Autor: jGold
Foto: Hyundai
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.