Hyundai Santa Fe: prvé fotografie

Sobota, 17 marec 2012

Hyundai zverejnil prvé fotografie modelu Santa Fe tretej generácie. Nový model naznačuje dizajn budúcich SUV značky Hyundai. Okrem dvoch snímok automobilka neprezrádza o novom modeli, ktorého premiéra bude už v apríli na autosalóne v New Yorku, žiadne bližšie informácie.

Hyundai Santa Fe
Santa Fe tretej generácie je pripravený na svoju premiéru. Bude v aprílu v New Yorku.

Nie je isté ani meno nového modelu, aj keď vo svojej tlačovej správe Hyundai píše, že pre nový model ponechá pôvodný názov Santa Fe. Či si tretia generáciu najreprezentatívnejšieho SUV značky stredného SUV ponechá doterajší názov, alebo Hyundai pôjde v štýle nového značenia i-xx, to sa dozvieme zrejme až neskôr, možno už pri jeho premiére na Auto Show v New Yoirku začiatkom apríla.

Isté je však to, že Hyundai chce byť s novým modelom úspešný aspoň tak, ako s jeho dvoma doterajšími generáciami, ktorých sa od roku 2000 predalo približne 2,56 milióna exemplárov, z toho na exportných trhoch takmer dva milióny a na domácom kórejskom trhu takmer 780 tisíc.

Dizajn nového modelu zachováva šesťuholníkovú masku chladiča, ktorá je charakteristickým spoločným prvkom všetkých nových modelov značky Hyundai. Spodná časť karosérie je farebne odlíšená, čo spolu so širšími nárazníkmi dodávajú veľkému SUV futuristický vzhľad.

Výrobca predpokladá, že bude hitom na svetovom trhu vďaka svojmu výrazne odlišnému, svojbytnému dizajnu, najmodernejším technológiám, priaznivej spotrebe paliva a využitiu vnútorného priestoru.

Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe
Autor: J. Goldberger
Foto: Hyundai
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.