Hyundai Santa Fe: SUV novej generácie

Utorok, 10 apríl 2012

Hyundai predstavil novú generáciu modelu Santa Fe na autosalóne v New Yorku, kde mal svoju svetovú premiéru. Názov Santa Fe by novému modelu mal zostať, podľa zahraničných zdrojov by však európska verzia mala niesť označenie ix45. To však popiera oficiálna tlačová správa spoločnosti Hyundai.

Hyundai Santa Fe
Nové Santa Fe sa po svojom predstavení v New Yorku pripravuje na európsky štart

Nové SUV strednej triedy má úplne nový dizajn karosérie a interiéru, nové motory so zvýšeným výkonom a zníženou spotrebou, ako aj rozličné nové inteligentné technológie. Santa Fe novej generácie má vycibrené línie, ktoré harmonizujú s výraznými plochami, má maskulínnejší, agresívnejší a expresívnejší vzhľad ako jeho predchodca.

Aj tretia generácia známeho SUV si má zachovať meno Santa Fe, čím nadväzuje na úspešnú tradíciu predchodcov. Z dvoch predchádzajúcich generácií modelu Santa Fe sa od jeho debutu v roku 2000 celosvetovo predalo takmer 2,56 milióna kusov, z toho v Európe vyše 350 tisíc.

Európska verzia modelu Santa Fe novej generácie sa od globálnej verzie líši špecifickým vyladením podvozka, aby vyhovovala vkusu a jazdným zvyklostiam európskych zákazníkov. Modifikácie riadenia, pruženia a bŕzd zvyšujú stabilitu vozidla pri vyšších rýchlostiach.

Ponuku pohonných jednotiek pre Európu tvorí jeden benzínový motor a dva naftové. Benzínovým pre európsky trh bude štvorvalec s objemom 2,4 litra z konštrukčného radu Theta II. Je vybavený priamym vstrekovaním benzínu GDI, dosahuje výkon 193 koní a nízke emisie CO2 197 g/km, vďaka čomu by sa Santa Fe novej generácie mal stať lídrom v segmente.

Menším z dvoch turbodieselov má objem 2,0 litra, výkon 150 koní a maximálny krútiaci moment 382 Nm pri emisiách CO2 155 g/km. Väčší turbodiesel s objemom 2,2 litra má výkon 200 koní a maximálny krútiaci moment 431 Nm. S hodnotou emisií CO2 iba 145 g/km patrí k najčistejším pohonným jednotkám v segmente. Z pokoja na 100 km/h akceleruje s manuálnou prevodovkou a pohonom 2WD za 9,4 sekundy.

Hyundai Santa Fe novej generácie má pri všetkých motoroch štandardne 6stupňovú manuálnu prevodovku, pri niektorých motoroch sa bude dať objednať aj 6stupňová automatická prevodovka.

Rovnako ako na všetky nové modely značky Hyundai v Európe aj na Santa Fe novej generácie sa bude vzťahovať program päť rokov záruky a výhod bez obmedzenia najazdených kilometrov, päťročnú cestnú asistenčnú službu a päť rokov zvýhodnených prehliadok technického stavu vozidla.

"Svieži dizajn karosérie, účinnejšie motory, vyšší komfort a zvýšená kvalita robia z modelu Santa Fe novej generácie veľmi atraktívnu ponuku s vysokou emocionálnou príťažlivosťou," – vraví o novom Santa Fe viceprezident európskeho Hyundaia Allan Rushforth.

V Európe sa Hyundai Santa Fe novej generácie začne predávať na jeseň tohto roku.

Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe
Autor: J. Goldberger
Foto: Hyundai
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.