Hyundai ukázal druhú generáciu i20

Utorok, 12 august 2014

Pred pár dňami sprístupnil Hyundai prvé nákresy dizajnu malého hatchbacku i20 druhej generácie a dnes už máme aj snímky sériového modelu, ktorý sa naživo predstaví začiatkom októbra na autosalóne v Paríži. Na prvých snímkach sprístupňuje teraz kórejská automobilka exteriér nového modelu.

1 Hyundai i20
Hyundai i20 druhej generácie odhaľujú snímky, ktoré zverejnila kórejská automobilka

Hyundai i20 je jedným z najpredávanejších modelov kórejskej značky. Od roku 2002, kedy sa i20 súčasnej generácia vyrába, sa ho predalo viac ako 1 milión exemplárov. Aj tento nový model má osloviť širokú skupinu európskych zákazníkov. Bude za to vďačiť novému dizajnérskemu smeru "fluidic sculpture", v štýle ktorého sa nesú všetky nové modely Hyundai.

Tvary i celkový dizajn tohto nového modelu navrhlo európske centrum značky, ktoré má sídlo v nemeckom Rüsselsheime. Už na prvých snímkach vidieť čistú a jednoduchú architektúru karosérie. Nový i20 má upútať najmä najväčším vnútorným priestorom v segmente malých automobilov, širokou škálou komfortných prvkov a prvkov high-tech, ale aj výrazným sofistikovaným dizajnom. Tiež panoramatickým strešným oknom, prvým vo svojej kategórii.

Prednej časti nového modelu dominuje šesťuholníková maska chladiča a výrazné hlavné svetlomety, ktoré sú pod kapotou akoby navzájom spojené úzkou linkou. Pre denné svietenie používajú techniku LED. Novinkou sú lesklou čierne zadné C-stĺpiky, ktoré majú za cieľ auto opticky predĺžiť. Nové výrazne širšie sú zadné koncové svetlá, ktoré zasahujú do zadných piatych dverí a ani im nechýba technológia LED svietenia.

2 Hyundai i20
Hyundai i20 v sériovej podobe sa predstaví začiatkom októbra na autosalóne v Paríži

Nový i20 bude od predchodcu o málo väčší: má rázvor náprav 2570 mm, čo je v porovnaní so súčasnou generáciou viac o 45 mm. Narástla aj jeho dĺžka zo súčasných 3995 mm na 4035 mm. Väčší je aj batožinový priestor, keď súčasný má 295 litrov a nový bude mať objem 320 litrov. Efektívne usporiadanie komponentov pohonu a podvozka umožnilo vytvoriť kabínu s priestorom pre päť dospelých osôb.

Pocit veľkosti vnútorného priestoru predovšetkým v prednej časti kabíny umocňuje panoramatické strešné okno, jedinečné v tejto triede automobilov. Dá sa vyklopiť alebo úplne otvoriť, vďaka čomu je v kabíne ďaleko viac svetla i čerstvého vzduchu. Ku komfortným prvkom patrí integrovaná cúvacia kamera a vnútorné osvetlenie kabíny z LED diód.

O ponuke motorov pre nový i20 Hyundai zatiaľ nehovorí. Predpokladá sa však, že základom motorizácie by mohli byť súčasné benzínové štvorvalce s objemom 1,2 a 1,4 litra s výkonmi 86 a 100 koní a naftový trojvalec s objemom 1,1 a výkonom 90 koní.

Svetovú premiéru bude mať Hyundai i20 na parížskom autosalóne, ktorý otvorí svoje brány pre novinárov a odbornú verejnosť 2. októbra tohto roku.

Autor: J. Goldberger
Foto: Hyundai
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."