Hyundai ukázal druhú generáciu i20

Utorok, 12 august 2014

Pred pár dňami sprístupnil Hyundai prvé nákresy dizajnu malého hatchbacku i20 druhej generácie a dnes už máme aj snímky sériového modelu, ktorý sa naživo predstaví začiatkom októbra na autosalóne v Paríži. Na prvých snímkach sprístupňuje teraz kórejská automobilka exteriér nového modelu.

1 Hyundai i20
Hyundai i20 druhej generácie odhaľujú snímky, ktoré zverejnila kórejská automobilka

Hyundai i20 je jedným z najpredávanejších modelov kórejskej značky. Od roku 2002, kedy sa i20 súčasnej generácia vyrába, sa ho predalo viac ako 1 milión exemplárov. Aj tento nový model má osloviť širokú skupinu európskych zákazníkov. Bude za to vďačiť novému dizajnérskemu smeru "fluidic sculpture", v štýle ktorého sa nesú všetky nové modely Hyundai.

Tvary i celkový dizajn tohto nového modelu navrhlo európske centrum značky, ktoré má sídlo v nemeckom Rüsselsheime. Už na prvých snímkach vidieť čistú a jednoduchú architektúru karosérie. Nový i20 má upútať najmä najväčším vnútorným priestorom v segmente malých automobilov, širokou škálou komfortných prvkov a prvkov high-tech, ale aj výrazným sofistikovaným dizajnom. Tiež panoramatickým strešným oknom, prvým vo svojej kategórii.

Prednej časti nového modelu dominuje šesťuholníková maska chladiča a výrazné hlavné svetlomety, ktoré sú pod kapotou akoby navzájom spojené úzkou linkou. Pre denné svietenie používajú techniku LED. Novinkou sú lesklou čierne zadné C-stĺpiky, ktoré majú za cieľ auto opticky predĺžiť. Nové výrazne širšie sú zadné koncové svetlá, ktoré zasahujú do zadných piatych dverí a ani im nechýba technológia LED svietenia.

2 Hyundai i20
Hyundai i20 v sériovej podobe sa predstaví začiatkom októbra na autosalóne v Paríži

Nový i20 bude od predchodcu o málo väčší: má rázvor náprav 2570 mm, čo je v porovnaní so súčasnou generáciou viac o 45 mm. Narástla aj jeho dĺžka zo súčasných 3995 mm na 4035 mm. Väčší je aj batožinový priestor, keď súčasný má 295 litrov a nový bude mať objem 320 litrov. Efektívne usporiadanie komponentov pohonu a podvozka umožnilo vytvoriť kabínu s priestorom pre päť dospelých osôb.

Pocit veľkosti vnútorného priestoru predovšetkým v prednej časti kabíny umocňuje panoramatické strešné okno, jedinečné v tejto triede automobilov. Dá sa vyklopiť alebo úplne otvoriť, vďaka čomu je v kabíne ďaleko viac svetla i čerstvého vzduchu. Ku komfortným prvkom patrí integrovaná cúvacia kamera a vnútorné osvetlenie kabíny z LED diód.

O ponuke motorov pre nový i20 Hyundai zatiaľ nehovorí. Predpokladá sa však, že základom motorizácie by mohli byť súčasné benzínové štvorvalce s objemom 1,2 a 1,4 litra s výkonmi 86 a 100 koní a naftový trojvalec s objemom 1,1 a výkonom 90 koní.

Svetovú premiéru bude mať Hyundai i20 na parížskom autosalóne, ktorý otvorí svoje brány pre novinárov a odbornú verejnosť 2. októbra tohto roku.

Autor: J. Goldberger
Foto: Hyundai
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.