Infiniti: prvý kabriolet

Piatok, 27 február 2009

Model G37 Convertible je po sedane a kupé treťou karosárskou verziou radu G prémiovej značky Infiniti americkej divízie Nissanu. Kabriolet G37 sa po prvý raz predstavil začiatkom roka v Los Angeles, európsku premiéru bude mať o pár dní na autosalóne v Ženeve.

Infinity G37

Kabriolet G37 by mal byť jedným z najpríťažlivejších automobilov z ponuky Infiniti. Je najnovším modelom značky, ktorý v sebe kombinuje moderný a dynamický dizajn s trojdielnou kovovou skladacou strechou a vysokým výkonom motora. Navrhovali ho tak, aby vyzeral rovnako dobre so strechou i bez nej. Táto "dvojitá krása", ako ju nazval sám výrobca, je medzi kupé-kabrioletmi vzácna a pri navrhovaní G37 bola hlavnou motiváciou. Kovová skladacia strecha sa ovláda elektricky a celý proces otvárania a zatvárania by mal trvať 25 sekúnd.

Infiniti G37 má vystuženú konštrukciu karosérie, oproti kupé je kabriolet širší o 28 mm, má väčší rozchod kolies a zmenené uloženie zadnej nápravy. Interiér je špeciálne prispôsobený sklápacej streche – má vysúvacie ochranné oblúky, veternú clonu, klimatizované predné sedadlá a v opierkach hlavy príplatkové reproduktory audiosystému Bose. Unikátne je upravená aj adaptívna automatická klimatizácia, ktorej ventilátory sa prispôsobujú smeru a rýchlosti jazdy.

Infinity G37

Ozdobou interiéru sú štandardne dodávané kožené sedadlá elektricky nastaviteľné v ôsmich smeroch (s funkciou vyhrievanie a chladenie sú za príplatok) a príplatkový exteriérový audiosystém Bose, ktorý dynamicky prispôsobuje ekvalizér podľa vonkajšieho hluku, polohy strechy a rýchlosti vozidla. Zadná parkovacia kamera je súčasťou štandardnej výbavy. Užitočnou súčasťou interiéru je pokrokový navigačný a zábavný systém, po prvý raz nainštalovaný do automobilu Infiniti predávaného v Európe. Systém má dotykovú obrazovku s vysokým rozlíšením, integrovaný prehrávač iPod, hudobný server a prehrávanie diskov DVD.

Infinity G37 má pod kapotou 3,7litrový motor V6 s variabilným časovaním a zdvihom ventilov VVEL a výkonom 320 koní. Dodáva sa k nemu buď elektronicky riadená sedemstupňová automatická prevodovka alebo šesťstupňový manuál s krátkym odstupňovaním. Presné riadenie zaisťuje systém snímania rýchlosti jazdy. Kabriolet G37 je štandardne vybavený programom elektronickej stabilizácie (vypínateľným) a systémom regulácie trakcie. O spomaľovanie jazdy sa starajú kotúčové brzdy s vnútorným chladením na všetkých kolesách, protiblokovací brzdový systém, rozdeľovač brzdnej sily a brzdový asistent.

Infinity G37

O bezpečnú jazdu, jazdné vlastnosti a stabilitu sa zase starajú 18palcové zliatinové ráfiky s pneumatikami 225/50 VR18 vpredu a 245/45 VR18 vzadu, 19palcové kolesá s vysokovýkonnými pneumatikami kategórie WR môžu byť za príplatok. Jazdné výkony, ako zrýchlenie na stovku, maximálnu rýchlosť a spotrebu výrobca nezverejnil.

Kabriolet Infiniti G37 Convertible sa v Európe začne predávať od septembra tohto roku. Ceny výrobca zatiaľ nezverejnil.

Autor: J. Goldberger
Foto: Infiniti
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."
1-Homola-Rím
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola si odnáša z pretekov FIA Motorsport Games 2019 Rome, ktoré nazývali aj malými majstrovstvami sveta či olympijskými hrami v motoršporte, bronzovú medailu. V sobotu v prvých pretekoch skončil druhý a v nedeľu piaty, čo mu v konečnom hodnotení vynieslo miesto na stupni víťazov. V druhých pretekoch potreboval auto bezpečne doviezť do cieľa a skončiť do piateho miesta, aby obsadil celkové tretie miesto. Svoju úlohu splnil a cieľovú pásku preťal na 5. mieste. Diváci tak na historicky prvom výnimočnom podujatí FIA Motorsport Games 2019 Rome videli pódium zložené z ruského, belgického a slovenského pretekára Mateja Homolu.