Infiniti: prvý kabriolet

Piatok, 27 február 2009

Model G37 Convertible je po sedane a kupé treťou karosárskou verziou radu G prémiovej značky Infiniti americkej divízie Nissanu. Kabriolet G37 sa po prvý raz predstavil začiatkom roka v Los Angeles, európsku premiéru bude mať o pár dní na autosalóne v Ženeve.

Infinity G37

Kabriolet G37 by mal byť jedným z najpríťažlivejších automobilov z ponuky Infiniti. Je najnovším modelom značky, ktorý v sebe kombinuje moderný a dynamický dizajn s trojdielnou kovovou skladacou strechou a vysokým výkonom motora. Navrhovali ho tak, aby vyzeral rovnako dobre so strechou i bez nej. Táto "dvojitá krása", ako ju nazval sám výrobca, je medzi kupé-kabrioletmi vzácna a pri navrhovaní G37 bola hlavnou motiváciou. Kovová skladacia strecha sa ovláda elektricky a celý proces otvárania a zatvárania by mal trvať 25 sekúnd.

Infiniti G37 má vystuženú konštrukciu karosérie, oproti kupé je kabriolet širší o 28 mm, má väčší rozchod kolies a zmenené uloženie zadnej nápravy. Interiér je špeciálne prispôsobený sklápacej streche – má vysúvacie ochranné oblúky, veternú clonu, klimatizované predné sedadlá a v opierkach hlavy príplatkové reproduktory audiosystému Bose. Unikátne je upravená aj adaptívna automatická klimatizácia, ktorej ventilátory sa prispôsobujú smeru a rýchlosti jazdy.

Infinity G37

Ozdobou interiéru sú štandardne dodávané kožené sedadlá elektricky nastaviteľné v ôsmich smeroch (s funkciou vyhrievanie a chladenie sú za príplatok) a príplatkový exteriérový audiosystém Bose, ktorý dynamicky prispôsobuje ekvalizér podľa vonkajšieho hluku, polohy strechy a rýchlosti vozidla. Zadná parkovacia kamera je súčasťou štandardnej výbavy. Užitočnou súčasťou interiéru je pokrokový navigačný a zábavný systém, po prvý raz nainštalovaný do automobilu Infiniti predávaného v Európe. Systém má dotykovú obrazovku s vysokým rozlíšením, integrovaný prehrávač iPod, hudobný server a prehrávanie diskov DVD.

Infinity G37 má pod kapotou 3,7litrový motor V6 s variabilným časovaním a zdvihom ventilov VVEL a výkonom 320 koní. Dodáva sa k nemu buď elektronicky riadená sedemstupňová automatická prevodovka alebo šesťstupňový manuál s krátkym odstupňovaním. Presné riadenie zaisťuje systém snímania rýchlosti jazdy. Kabriolet G37 je štandardne vybavený programom elektronickej stabilizácie (vypínateľným) a systémom regulácie trakcie. O spomaľovanie jazdy sa starajú kotúčové brzdy s vnútorným chladením na všetkých kolesách, protiblokovací brzdový systém, rozdeľovač brzdnej sily a brzdový asistent.

Infinity G37

O bezpečnú jazdu, jazdné vlastnosti a stabilitu sa zase starajú 18palcové zliatinové ráfiky s pneumatikami 225/50 VR18 vpredu a 245/45 VR18 vzadu, 19palcové kolesá s vysokovýkonnými pneumatikami kategórie WR môžu byť za príplatok. Jazdné výkony, ako zrýchlenie na stovku, maximálnu rýchlosť a spotrebu výrobca nezverejnil.

Kabriolet Infiniti G37 Convertible sa v Európe začne predávať od septembra tohto roku. Ceny výrobca zatiaľ nezverejnil.

Autor: J. Goldberger
Foto: Infiniti
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.