Insignia OPC: ostrá sestra Auta roka

Utorok, 12 máj 2009

Výkonovo špičková verzia Auta roka 2009, Insignia OPC, sa v týchto dňoch predstavuje na autosalóne v Barcelone. Jej srdcom je motor vidlicový šesťvalec s objemom 2,8 litra, ktorý najvyšší výkon 325 koní dosahuje pomocou turbodúchadla a zvládne šprint z nuly na stokilometrovú rýchlosť za šesť sekúnd.

Opel Insignia OPC

Konštruktéri z oddelenia Opel Performance Center (odtiaľ OPC) odvodili nový motor z existujúceho doteraz najsilnejšieho motora (293 k) rovnakého objemu. Zvýšenie výkonu dosiahli úpravami motora a prepracovaný bol aj celý výfukový systém. A keďže zvuk je pri takomto motore tiež veľmi dôležitý, zapracovali aj špecialisti na akustiku použitím špeciálneho stredného a zadného tlmiča.

Insignia OPC je k dispozícii so 6- stupňovou manuálnou prevodovkou. Vysoký krútiaci moment 400 Nm zabezpečuje veľkú ťažnú silu aj v nižších otáčkach. S takýmto výkonom Insignia OPC je schopná dosiahnuť najvyššiu rýchlosť 250 km/h (elektronicky obmedzenú) a akcelerácia z 0 na 100 km/h jej trvá šesť sekúnd.

Opel Insignia OPC
Šesťvalcový motor, objem 2,8 litra, výkon 325 koní, akcelerácia na stovku za šesť sekúnd – to sú základné parametre športovo ladenej Insignie OPC

Veľmi dobrý podvozok základného modelu Insignie pre verziu OPC ešte doladili. Svetlá výška v porovnaní s bežnou Insigniou sa znížila o 10 mm (verziou AWD Sport). Novo vyvinutý mechatronický podvozok dostal tiež novú prednú nápravu. Architektúra predných závesov zostala verná koncepcii vzpier McPherson, no konštruktéri vyvinuli špičkovejší systém nazvaný HiPerStrut (high performance strut – vysokovýkonná vzpera). Výhodou je vyšší cit pri riadení, zníženie rušivých vnemov od riadenia z vysokého krútiaceho momentu a zlepšená odozva vozidla na pokyny vodiča pri riadení.

Insignia OPC je vybavená adaptívnym podvozkom FlexRide, ktorý sa prispôsobuje nielen jazdným situáciám a štýlu jazdy, ale tiež voľbe vodiča. Kým v Insignii ponúka systém výber medzi štandardným adaptívnym nastavením, komfortnejším módom a módom športovým, OPC jednoznačne cieli na vodičov preferujúcich športovejšiu jazdu. Vodič OPC si môže vybrať z troch rôznych športových módov: štandardného vysoko komfortného módu, špeciálneho módu Sport a módu OPC pre optimálny výkon.

Opel Insignia OPC
Športové prvky obsahuje aj kokpit – vidieť a cítiť to v celom interiéri Insignie OPC

Po prvý raz je aj v portfóliu OPC štandardom systém Adaptive 4x4 a jeho zadný diferenciál s elektronicky obmedzenou svornosťou (eLSD). Manažment pohonu 4x4 bol prekalibrovaný tak, aby podriadil prenos krútiaceho momentu športovej filozofii OPC. Vzhľadom na vysoký výkon OPC boli výrazne vylepšené aj brzdy. Majú strmene Brembo a na prednej náprave vŕtané disky s priemerom 355 mm. Súčasťou vývoja Insignie OPC boli aj rozsiahle testy na najnáročnejšej pretekárskej trati na svete, na Severnej slučke Nürburgringu, len aby Opel splnil cieľ byť "najlepší medzi najlepšími".

Športový štýl karosérie OPC je inšpiráciou prevzatou zo štúdie GTC a odlišuje sa od slabších verzií Insignie. Iné sú oba nárazníky i koncovky výfuku. OPC má inú prednú časť karosérie s dvoma veľkými vertikálnymi vstupnými otvormi pre vzduch. Pneumatiky s rozmerom 245/40 a 19palcové disky kolies sú štandardom a dávajú vozidlu vzhľad, aký si športovo zameraný automobil zaslúži. Nové 20palcové kované disky s pneumatikami 255/35 sú k dispozícii na prianie zákazníka.

Opel Insignia OPC
Jedinečné sedadlá Rekaro dopĺňajú celkové ladenie športovej Insignie OPC

Dynamika a športový vzhľad exteriéru sa odzrkadľuje aj v kokpite. Vidieť a cítiť ho už po otvorení dverí – od jedinečnej grafiky prístrojov a sedadiel Recaro po športový volant s plochou dolnou časťou a špecifickú hlavicu radiacej páky.

Nový Opel Insignia OPC príde s prvými kusmi na trh už na jeseň tohto roku.

Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5