Isuzu D-Max: Pick-up na zábavu i prácu

Sobota, 12 august 2017

Japonská automobilka Isuzu predstavila v júli tohto roku svoj nový model s tromi verziami kabín: Single Cab, Space Cab a Double Cab, pick-up so širokým spektrom použitia vhodným pre každodenné používanie v rodine, malej farme, ale aj pre profesionálov.

1 CREW CAB 4WD CREW CAB 2WD HIGH-RIDE
Isuzu D-Max so 4dverovou päťmiestnou kabínou a pohonom všetkých kolies AWD

Najstarší japonský výrobca automobilov, ktorý sa venuje predovšetkým výrobe nákladných automobilov, vyrába aj praktický pick-up a označuje ho ako osobný automobil. U nás je Isuzu málo rozšírená značky, takže o jeho nových produktoch sa príliš nepíše. Teraz prichádza s novinkou, ktorá obohatí trh s verziami vhodnými na prácu i zábavu, na stavbu a odvezie nás aj do divadla.

Nový Isuzu D-Max prichádza s verziami kabín Single Cab, Space Cab a Double Cab a úrovňami výbavy Basic, Custom, Premium a úplne novou Premium+. V ponuke je odteraz aj 6stupňová automatická prevodovka už aj v základnej výbave Basic. Z praktického hľadiska je nové aj 3,5 tonové ťahanie prívesu pri všetkých modeloch 4WD.

Výrobca uvádza, že novinka je ekologicky šetrná vďaka novému turbodieselovému motoru s priamym vstrekovaním common rail s objemom 1,9 litra. Dodáva tiež, že do paliva nie je nutné pridávať SCR -vodný roztok močoviny. Navyše výrobca ponúka aj hardtop a rôzne individuálne úpravy podľa priania zákazníkov.

2 EXTENDED CAB 4WD LS EU LHD
Isuzu D-Max Extended Cab 4WD LS s dvojdverovou kabínou a pohonom AWD

Pod kapotou D-Maxu je výkonný turbodiesel s objemom 1,9 litra s priamym vstrekovaním common rail s chladičom plniaceho vzduchu a výkonom 165 koní (120 kW) a najvyšším krútiacom momentom 360 Nm v rozsahu od 1800 do 3200 otáčok.

D-Max zvláda jazdy aj mimo spevnených ciest a vykazuje aj dobrú priechodnosť v náročných terénoch vďaka veľkej svetlej výške a maximálnemu bočnému náklon až 49° vo verziách 4WD s pripojiteľným pohonom predných kolies a redukčným prevodom.

Automobilka ručí aj za kvalitu svojho produktu, keď na všetky modely poskytuje záruku 5 rokov alebo do 100.000 najazdených kilometrov.

Nové Isuzu D-Max prichádza s novými výrazne nižšími cenami, ktorými chce osloviť zákazníkov pre široké pracovné i voľnočasové použitie.

Autor: J. Goldberger
Foto: Isuzu
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.