Jaguar Arden F-Pace: Komfort a individualizácia

Streda, 04 január 2017

Už 44 rokov sa nemecký tuningový špecialista Arden venuje úpravám automobilov Jaguar.

1 Arden F-Pace

Aj v súčasnosti ponúka rozsiahle portfólio produktov značky s divokou šelmou v znaku. Jedným z nich je aj nové SUV, Jaguar F-Pace, ktorý Arden predstavuje na báze sériového modelu pod označením AJ25. Tuning sa týka exteriéru i interiéru, rovnako aj zvýšeniu výkonu motora a jeho zvukovej zložky.

Upravený Jaguar F-Pace AJ25 od Ardenu má kompletne nový predný nárazník, výraznejšie prahy, karbónové výduchy na kapote a na maske chladiča šelmu Jaguar. Vzadu je veľký karbónový difúzor a dve rozmerné koncovky výfuku. Na výbor sú kolesá veľkosti 22 alebo 23 palcov.

Jaguar F-Pace v úprave Arden zdobí vpredu exkluzívna mriežka chladiča z nerezovej ocele, aj ďalšie priľahlé mriežky ako náhrada za pôvodný predný nárazník F-Pace. Tieto detaily ešte viac podčiarkujú elegantný športový charakter vozidla. Na prianie môžu byť tieto doplnky k dispozícii aj samostatne a v rôznych farbách. Bočné lišty sú tiež z nerezovej ocele a určite pútajú pozornosť.

Zvukové efekty výfukového systému riadi Arden Sound System, ktorý vydáva športovo ladený silný zvuk a akusticky zvýrazňuje športový vzhľad Jaguaru F-Pace. Rôzne hladiny akustického tlaku sú individuálne nastaviteľné pomocou klávesov. Kombinujú efektivitu vznetového motora so zážitkom z jazdy s motorom V8 Supercharged.

Odpruženie F-Pace Arden obstarávajú špeciálne športové pružiny a rozmerné kolesá majú zvýšiť športový vzhľad vozidla a poskytnúť optimálny zážitok z jazdy. Pružiny sú navrhnuté a upravené tak, aby zlepšili komfort jazdy a najmä stabilitu v zákrutách

Arden ponúka vylepšenia výkonu pre Jaguar F-Pace. Pri preplňovanom zážihovom motore V6 Arden má výkon až 430 konských síl a zvýšený maximálny krútiaci moment. F-Pace Arden ponúka tiež zvýšenie výkonu pre naftové motory – pre 2,0d na 205 koní a pre 3,0d až na 340 koní.

Arden nepozná obmedzenia ani pri individualizovaní interiéru Jaguaru F-Pace Arden. Ponúka pedále z vysokolešteného hliníka a štýlové lišty s nápisom Arden. Tiež plyšové ručne vyrobené Arden čalúnenie pre kokpit, ktoré tak vytvára komfortnú zónu. K individualizácii interiéru slúži aj ponuka čalúnenia kožou Alcantara, karbónové alebo drevené prvky podľa priania zákazníka.

1 Arden F-Pace 2 Arden F-Pace 3 Arden F-Pace
Autor: J. Goldberger
Foto: Arden
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.