Jaguar XF - britská šelma

Pondelok, 10 marec 2008

Nová hviezda Jaguaru sa volá XF. Síce už bez znaku šelmy na prednej kapote, zato rýchlosť, dravosť a elegancia modelu XF zostala. K týmto vlastnostiam pridal dizajnér pôvab a konštruktéri vlastnosti, ktorými je nový Jaguar schopný pobiť sa so zvyškom sveta.

Jaguar XF Jaguar XF Jaguar XF

Prvé kusy tohto luxusného automobilu sú už aj na Slovensku. Ten úplne prvý má dokonca svojho nového pána, ktorý sa mu nebude prihovárať v jeho rodnom anglickom jazyku, ale v slovenčine. Nový špičkový automobil, ktorý je spájaný s perspektívnou budúcnosťou ešte nedávno ohrozenej automobilky, sa predstavil po prvý raz na Slovensku 10. marca a v týchto dňoch štartuje aj oficiálny predaj. Vlastne skôr prijímanie objednávok, pretože o nový model je veľký záujem a dodávky budú iba nasledovať. V tomto roku by sa malo k nám doviesť a predať približne tridsať týchto prekrásnych automobilov.

Jaguar XF Jaguar XF Jaguar XF

Známe sú už aj ceny, za ktoré sa bude nový Jaguar XF predávať. Základnou je 1,741 milióna korún za modely 2,7D V6 (turbodiesel, 207 k) vo výbave Luxury a 3,0 V6 (238 k) s atmosférickým benzínovým motorom v rovnakej výbave Luxury. Model 4,2 V8 (298 k) s atmosférickou jednotkou vo výbave Premium Luxury sa bude predávať za 2,225 milióna korún. Najvýkonnejší a najluxusnejší model 4,2 V8 Supercharged (416 k) preplňovaný kompresorom v špičkovej výbave SV8 má stanovenú cenu 2,885 milióna korún.

Jaguar XF Jaguar XF

Pri porovnávaní s konkurenciou Audi A6, BMW 5 alebo Mercedes-Benz E sa základná cena môže zdať vysoká. Jaguar to zdôvodňuje skutočnosťou, že XF má už v základe prvky výbavy, ktoré sú pri konkurenčných modeloch v príplatkovej výbave. Napríklad: Jaguar XF má okrem iného kožený interiér už v základnej cene. Ale aj multimediálnu výbavu, ako Audio - Jaguar Sound System s CD a MP3 prehrávačom, 8 reproduktormi a multimediálny systém so 7,5palcovou plnofarebnou dotykovou obrazovkou na ovládanie audia, klimatizácie, navigačného systému (ak je ním automobil vybavený) a Bluetooth.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.