Jaguar XF - britská šelma

Pondelok, 10 marec 2008

Nová hviezda Jaguaru sa volá XF. Síce už bez znaku šelmy na prednej kapote, zato rýchlosť, dravosť a elegancia modelu XF zostala. K týmto vlastnostiam pridal dizajnér pôvab a konštruktéri vlastnosti, ktorými je nový Jaguar schopný pobiť sa so zvyškom sveta.

Jaguar XF Jaguar XF Jaguar XF

Prvé kusy tohto luxusného automobilu sú už aj na Slovensku. Ten úplne prvý má dokonca svojho nového pána, ktorý sa mu nebude prihovárať v jeho rodnom anglickom jazyku, ale v slovenčine. Nový špičkový automobil, ktorý je spájaný s perspektívnou budúcnosťou ešte nedávno ohrozenej automobilky, sa predstavil po prvý raz na Slovensku 10. marca a v týchto dňoch štartuje aj oficiálny predaj. Vlastne skôr prijímanie objednávok, pretože o nový model je veľký záujem a dodávky budú iba nasledovať. V tomto roku by sa malo k nám doviesť a predať približne tridsať týchto prekrásnych automobilov.

Jaguar XF Jaguar XF Jaguar XF

Známe sú už aj ceny, za ktoré sa bude nový Jaguar XF predávať. Základnou je 1,741 milióna korún za modely 2,7D V6 (turbodiesel, 207 k) vo výbave Luxury a 3,0 V6 (238 k) s atmosférickým benzínovým motorom v rovnakej výbave Luxury. Model 4,2 V8 (298 k) s atmosférickou jednotkou vo výbave Premium Luxury sa bude predávať za 2,225 milióna korún. Najvýkonnejší a najluxusnejší model 4,2 V8 Supercharged (416 k) preplňovaný kompresorom v špičkovej výbave SV8 má stanovenú cenu 2,885 milióna korún.

Jaguar XF Jaguar XF

Pri porovnávaní s konkurenciou Audi A6, BMW 5 alebo Mercedes-Benz E sa základná cena môže zdať vysoká. Jaguar to zdôvodňuje skutočnosťou, že XF má už v základe prvky výbavy, ktoré sú pri konkurenčných modeloch v príplatkovej výbave. Napríklad: Jaguar XF má okrem iného kožený interiér už v základnej cene. Ale aj multimediálnu výbavu, ako Audio - Jaguar Sound System s CD a MP3 prehrávačom, 8 reproduktormi a multimediálny systém so 7,5palcovou plnofarebnou dotykovou obrazovkou na ovládanie audia, klimatizácie, navigačného systému (ak je ním automobil vybavený) a Bluetooth.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.