Jaguar XF: s novým motorom najúspornejšou šelmou

Sobota, 13 august 2011

To, že aj veľké a silné autá dokážu jazdiť úsporne, ukázal Jaguar XF s novým 2,2litrovým štvorvalcovým motorom a ašpiruje tak na najúspornejší automobil značky Jaguar v histórii. Trasu z anglického Birminghamu do nemeckého Mníchova, dlhú 1313 km, prešiel na jednu nádrž paliva.

Jaguar XF
Tento Jaguar XF s novým motorom 2,2 litra prešiel z Birminghamu do Mníchova trasu dlhú 1313 kilometrov na jednu nádrž, pričom jeho priemerná spotreba bola len 4,9 l/100 km

Štandardný model Jaguar XF za volantom s nezávislým testovacím jazdcom Davidom Madgwickom a navigátorom Alexandrom Madgwickom prešiel štyrmi krajinami využívajúc kľukaté vidiecke cesty, diaľnice, ale aj preplnené mestské ulice. Automobil, ktorý mal na tachometri na začiatku cesty niečo vyše päť tisíc kilometrov, spotreboval len 64 litrov paliva, čo predstavuje priemernú spotrebu 4,9 l/100 km.

V cieli cesty hlavný konštruktér Jaguara XF Andy Whyman vyjadril hrdosť na celý vývojársky tím Jaguara a na to, čo nový Jaguar XF 2,2 diesel dosiahol. Dokazuje to nielen úspornosť nového modelu, ale aj to, že vysoký výkon môže ísť ruka v ruke s hospodárnosťou – dodal.

Model XF 2,2 diesel kombinuje vysokú úspornosť s vysokým výkonom. Výkon 190 koní a krútiaci moment 450 Nm umožňujú akcelerovať z 0 na 100 km/h za 8,5 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 225 km/h. Hladina emisií CO2 je na úrovni 149 g/km. Dieselový štvorvalec je skombinovaný s novou osemstupňovou automatickou prevodovkou ZF a inovatívnym systémom Stop/Start. Ide o vôbec prvé použitie tohto systému vo vozidlách Jaguar.

Jaguar XF modelového roka 2012, ktorý dostane nielen dizajnový facelift a modifikovaný interiér, ale aj nový štvorvalec s objemom 2,2 litra (po 65 rokoch prvý vo vyššej strednej triede pod kapotou Jaguara), novú osemstupňovú automatickú prevodovku a po prvý raz aj systém Stop/Star, sa začne na Slovensku predávať v septembri 2011. Charakterizuje ho moderný dynamický dizajn, bohatá štandardná výbava, vysoká hospodárnosť a kultivovanosť. Konečná podoba a technické údaje nového Jaguara budú známe až na autosalóne v New Yorku, kde bude mať model pre rok 2012 premiéru.

Autor: J. Goldberger
Foto: Jaguar
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.