Jaguar XF Sportbrake: kombi luxusného Brita

Nedeľa, 04 marec 2012

Praktickejší variant modelu XF britského Jaguara sa predstaví už o deň na autosalóne v Ženeve. Kombi vyššej strednej triedy menom XF Sportbrake prichádza tri roky po uvedení štvorsedadlového sedana, na začiatok len s úspornejšími turbodieslami.

Jaguar XF Sportbrake
Elegantný Jaguar XF Sportbrake prichádza tri roky po sedane. Predstaví sa v Ženeve.

Nové kombi predstavuje kombináciu elegancie a výkonu – praktického aj dynamického. Praktickou je aj zadná časť karosérie, kde sa konštruktéri nehnali za litrami objemu, skôr im išlo o funkčnosť a eleganciu. Napriek tomu 550 litrov pre batožiny a po sklopení zadných sedadiel 1675 litrov pri dĺžke priestoru 1,97 metra je úctyhodný.

Nový model XF Sportbrake je približne tak veľký ako sedan, malý rozdiel je len v dĺžke karosérie, kde kombi má o 5 mm navrch oproti sedanu. Kombi má tiež väčší batožinový priestor, ale iba o 10 litrov. Rázvor náprav je zhodný, sedan i kombi majú po 2909 mm. Rovnaká je aj šírka oboch modelov – 1877 mm. Pre kompletnosť uvádzame aj výšku, tá je 1460 mm.

Jaguar sa pri novom kombi chváli jeho vzhľadom a dizajn iba potvrdzuje, že značka sa v oblasti dizajnu vydáva novým smerom v snahe vytvoriť prémiový model. Nové kombi sa môže pýšiť aj automatickou reguláciou svetlej výšky pri preprave nákladu bez vplyvu na zaťaženie vďaka novému vzduchovému odpruženiu zadnej nápravy.

Nové kombi Sportbrake má päť plnohodnotných sedadiel a nad hlavami cestujúcich na zadných sedadlách až o 48 mm viac priestoru. Vysokokvalitné interiérové materiály má Sportbrake aj v kabíne batožinového priestoru.

Súčasťou všetkých verzií XF Sportbrake je adaptívny podvozok, ktorý až 500krát za sekundu monitoruje pohyby kolies pri pružení a zvyšuje tuhosť tlmenia keď sa koleso približuje na koniec svojej dráhy pruženia. Za príplatok budú v ponuke tiež adaptívne tlmiče Adaptive Dynamics, radarový tempomat, adaptívne svetlomety, navigácia s dotykovým displejom a iné.

Pohon zabezpečuje rad zdokonalených, výkonných a účinných štvorvalcových a šesťvalcových turbodieselových motorov. Poháňajú zadnú nápravu prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky. Motor s objemom 2,2 litra je vybavený systémom Stop-Start. Vidlicový šesťvalec s objemom 3,0 litra a dvomi turbodúchadlami sa dodáva v dvoch výkonových verziách, výkonnejší Diesel S disponuje výkonom 275 koní.

"XF Sportbrake sa limuzíne vyrovná po stránke aerodynamiky aj torznej tuhosti. Použitím vzduchového odpruženia sme vytvorili automobil, v ktorom sa bez ohľadu na prepravovaný náklad spájajú kultivovanosť a výnimočné dynamické vlastnosti spôsobom, ktorý je jedinečný pre značku Jaguar," – hodnotí nové kombi XF Sportbrake hlavný inžinier oddelenie Vehicle Integrity Jaguaru Mike Cross.

Jaguar XF Sportbrake Jaguar XF Sportbrake Jaguar XF Sportbrake Jaguar XF Sportbrake Jaguar XF Sportbrake
Autor: J. Goldberger
Foto: Jaguar
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.