Jaguar XKR-S Convertible: bez strechy 300 km/h

Piatok, 25 november 2011

Britský Jaguar po extrémnom kupé XKR-S predstavenom na jar v Ženeve uvádza teraz rovnaký model bez strechy ako kabriolet. Používa aj rovnaké označenie XKR-S s dodatkom Convertible. Aj pod kapotou mu bije rovnaké srdce aké používa kupé – kompresorom preplňovaný vidlicový osemvalec so zdvihovým objemom päť litrov.

jaguar xkr-s convertible
Jaguar XKR-S Convertible je najvýkonnejšie GT s otvorenou strechou v histórii značky

Pohonná jednotka disponuje výkonom 550 koní (405 kW) v rozsahu od 6000 do 6500 otáčok a najvyšší krútiaci moment 680 Nm od 2500 do 5500 otáčok. Primeraný zvukový efekt má vďaka novo naladenému výfukovému systému so štvoricou koncoviek. Prenos sily na kolesá zadnej nápravy obstaráva šesťstupňový automat cez aktívny diferenciál.

Najvyššiu rýchlosť udáva výrobca 300 km/h a akceleráciu z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy. Oproti XKR narástol výkon nového modelu o 41 koní a krútiaci moment je väčší o 65 Nm. Pevnú strechu kupé nahradila pri kabriolete strecha plátenná, ktorej stiahnutie a natiahnutie trvá len 18 sekúnd.

Jaguar XKR-S Convertible je najvýkonnejší automobil typu GT s otvorenou strechou v histórii značky. Nový kabriolet posúva Jaguar na vyššiu výkonovú úroveň. Model XKR-S stojí na vrchole modelového radu XK, ktorý teraz zahŕňa verzie XK, XKR a XKR-S vo vyhotoveniach kupé a kabriolet.

jaguar xkr-s convertible
Hliníková architektúra má vysokú torznú tuhosť a kabrio XKR-S je najtuhším vo svojej triede

Ľahká hliníková konštrukcia modelu XK sa vyznačuje obrovskou torznou tuhosťou, ktorá umožnila montáž komponentov zavesenia ako prepracovaného hliníkového otočného čapu riadenia, upravenej geometrie zadnej nápravy a tuhších pružín i tlmičov.

Štandardne montované ľahké kované 20palcové disky z ľahkých zliatin majú obuté pneumatiky Pirelli P-Zero vpredu 255/30 a vzadu 295/30. Na krotenie rýchlosti používa XKR-S výkonný brzdový systém s prednými kotúčmi s priemerom 380 mm a zadnými 376 mm.

Interiér sa chváli sedadlami Jaguar Performance, ktoré poskytujú väčšiu oporu pre vodiča i spolujazdca pri prechádzaní zákrut. Sedadlá sú potiahnuté karbónovou kožou a ponúkajú vyhrievanie a nastavovanie v 16 smeroch. Karbón sa použil aj pri obklade kabíny a zdôrazňuje sebavedomú náturu vozidla.

jaguar xkr-s convertible
Zadné krídlo s vložkou z uhlíkových vláken a spodok nárazníka zaisťujú vyváženú aerodynamiku prednej a zadnej časti kabrioletu XKR-S. Zvukový efekt zvyšuje štvorica koncoviek výfuku

Šéfdizajnér spoločnosti Jaguar Cars Ian Callum: "Prevzatie pretekársky orientovaného étosu kupé XKR-S a jeho uplatnenie pri kabriolete je veľmi vzrušujúce. Jazda s otvorenou strechou prináša skutočné nadšenie a vzrušenie a v aute schopnom dosahovať takéto rýchlosti sa tieto pocity ešte znásobia, čím vytvoria veľmi dramatický a špeciálny zážitok."

Svetovú premiéru má nový Jaguar XKR-S Convertible práve v týchto dňoch na autosalóne v Los Angeles. Európe sa predstaví pravdepodobne na autosalóne v Ženeve v marci 2012.

Autor: J. Goldberger
Foto: Jaguar
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.