Japonský supersedan: Lexus IS-F

Štvrtok, 15 máj 2008

Prémiová značka Lexus vstupuje v týchto dňoch na slovenský trh s modelom IS-F, ktorý je predstaviteľom športového vysokovýkonného sedanu. Ako konkurent BMW M3 a Mercedes-Benz C 63 AMG.

Lexus IS-F Lexus IS-F

Lexus IS-F je superšportový automobil s vysokým jazdným komfortom a maximálnym pohodlím, ktorý vznikol na báze modelov strednej triedy IS. Písmeno F znamená to, čo M v prípade BMW, alebo AMG pre značku Mercedes-Benz. Pod kapotou modelu IS-F bije zážihový vidlicový osemvalec s objemom 4968 cm³, výkonom 423 koní (311 kW) pri 6600 otáčkach a maximálnym krútiacim momentom 505 Nm pri 5200 otáčkach za minútu. S úrovňou emisií pre kombinovanú spotrebu paliva CO2 270 g/km patrí model IS-F vo svojom segmente k najčistejším superšportovým sedanom. Motor je vybavený vstrekovaním D-4S – dvojicou vstrekovacích dýz na valec.

Lexus IS-F Lexus IS-F

K vysokému výkonu, nízkym emisiám a k redukcii vibrácií prispieva aj elektricky ovládané variabilné časovanie nasávacích ventilov VVT-iE. Vysoký výkon sa prenáša na kolesá zadnej nápravy prostredníctvom 8-stupňovej bezspojkovej prevodovky DSS (Direct Sport Shift), ktorá ponúka jednak manuálny režim ultrarýchleho preraďovania jednotlivých prevodových stupňov (preradenie na iný prevodový stupeň trvá len 100 milisekúnd!) s využitím pádiel pod volantom, ale aj automatický s tradične jemným samočinným radením.

Model IS-F dosahuje unikátne hodnoty v dynamike a akcelerácii. Z pokoja dokáže zrýchliť na 100 km/h za 4,8 sekundy a hodnotou elektronicky obmedzenej maximálnej rýchlosti 270 km/h sa stáva jedným z najrýchlejších automobilov vo svojom segmente. Jazdnú dynamiku IS-F výrazne podporuje nový trojstupňový systém integrovaného riadenia dynamiky s označením Sport VDIM. Vodič má na výber tri režimy tohto systému: Normal, Sport a Off (vypnutie systému).

Lexus IS-F

Bezpečnú jazdu strážia systémy ABS, EBD, TRC, VSC, ESP, BA, kotúčové brzdy na všetkých kolesách a pneumatiky 225/40 R 19 vpredu a 255/35 R 19 vzadu, obuté na desaťlúčové kované zliatinové disky. O viditeľnosť v noci sa starajú bixenónové predné svetlomety a brzdové a zadné svetlá z LED diód. Súčasťou komfortu je systém bezkľúčového vstupu, spúšťanie motora pomocou systému Smart Entry and Start a audiosystém Mark Levinson, k tomu 14 reproduktorov a menič na 6 diskov DVD. Tiež parkovacia kamera a navigačný systém so 7palcovou dotykovou obrazovkou.

Základná cena tohto modelu je 2 299 000 korún.

Autor: J. Goldberger
Foto: Lexus
Komentáre
Je to špička v automobilovom svete!!!!!!Stále som vravel,že Japonská precizita nemá hraníc a teraz to vyšlo najavo!!!Skratka neskutočná technika......JEDINE LEXUS!!!!!!!Gratulujem Japonským ing. a ostatným ktorý sa podielali na vzniku tejto krásnej a dokonalej "BEŠTIE".
Pridal PIZU v sobotu 03 januára 2009 o 15:20
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.