Japonský supersedan: Lexus IS-F

Štvrtok, 15 máj 2008

Prémiová značka Lexus vstupuje v týchto dňoch na slovenský trh s modelom IS-F, ktorý je predstaviteľom športového vysokovýkonného sedanu. Ako konkurent BMW M3 a Mercedes-Benz C 63 AMG.

Lexus IS-F Lexus IS-F

Lexus IS-F je superšportový automobil s vysokým jazdným komfortom a maximálnym pohodlím, ktorý vznikol na báze modelov strednej triedy IS. Písmeno F znamená to, čo M v prípade BMW, alebo AMG pre značku Mercedes-Benz. Pod kapotou modelu IS-F bije zážihový vidlicový osemvalec s objemom 4968 cm³, výkonom 423 koní (311 kW) pri 6600 otáčkach a maximálnym krútiacim momentom 505 Nm pri 5200 otáčkach za minútu. S úrovňou emisií pre kombinovanú spotrebu paliva CO2 270 g/km patrí model IS-F vo svojom segmente k najčistejším superšportovým sedanom. Motor je vybavený vstrekovaním D-4S – dvojicou vstrekovacích dýz na valec.

Lexus IS-F Lexus IS-F

K vysokému výkonu, nízkym emisiám a k redukcii vibrácií prispieva aj elektricky ovládané variabilné časovanie nasávacích ventilov VVT-iE. Vysoký výkon sa prenáša na kolesá zadnej nápravy prostredníctvom 8-stupňovej bezspojkovej prevodovky DSS (Direct Sport Shift), ktorá ponúka jednak manuálny režim ultrarýchleho preraďovania jednotlivých prevodových stupňov (preradenie na iný prevodový stupeň trvá len 100 milisekúnd!) s využitím pádiel pod volantom, ale aj automatický s tradične jemným samočinným radením.

Model IS-F dosahuje unikátne hodnoty v dynamike a akcelerácii. Z pokoja dokáže zrýchliť na 100 km/h za 4,8 sekundy a hodnotou elektronicky obmedzenej maximálnej rýchlosti 270 km/h sa stáva jedným z najrýchlejších automobilov vo svojom segmente. Jazdnú dynamiku IS-F výrazne podporuje nový trojstupňový systém integrovaného riadenia dynamiky s označením Sport VDIM. Vodič má na výber tri režimy tohto systému: Normal, Sport a Off (vypnutie systému).

Lexus IS-F

Bezpečnú jazdu strážia systémy ABS, EBD, TRC, VSC, ESP, BA, kotúčové brzdy na všetkých kolesách a pneumatiky 225/40 R 19 vpredu a 255/35 R 19 vzadu, obuté na desaťlúčové kované zliatinové disky. O viditeľnosť v noci sa starajú bixenónové predné svetlomety a brzdové a zadné svetlá z LED diód. Súčasťou komfortu je systém bezkľúčového vstupu, spúšťanie motora pomocou systému Smart Entry and Start a audiosystém Mark Levinson, k tomu 14 reproduktorov a menič na 6 diskov DVD. Tiež parkovacia kamera a navigačný systém so 7palcovou dotykovou obrazovkou.

Základná cena tohto modelu je 2 299 000 korún.

Autor: J. Goldberger
Foto: Lexus
Komentáre
Je to špička v automobilovom svete!!!!!!Stále som vravel,že Japonská precizita nemá hraníc a teraz to vyšlo najavo!!!Skratka neskutočná technika......JEDINE LEXUS!!!!!!!Gratulujem Japonským ing. a ostatným ktorý sa podielali na vzniku tejto krásnej a dokonalej "BEŠTIE".
Pridal PIZU v sobotu 03 januára 2009 o 15:20
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.