Je tu nový Peugeot Boxer

Piatok, 02 máj 2014

Francúzsky Peugeot ponúka trhu komplexnú ponuku úžitkových vozidiel a pokračuje v obnovovaní svojich produktov, teraz modelom Boxer. Prichádza súčasne s Citroënom Jumper a Fiatom Ducato ako trojica dôsledne modernizovaných modelov talianskej a francúzskych značiek, aj keď niektoré automobilky ich uvádzajú ako nové modely. Nahrádzajú tak poslednú generáciu, ktorá prišla ešte v roku 2006.

1 Peugeot Boxer
Peugeot Boxer sa predstavuje v novej modernizovanej podobe a s novou technikou

Peugeot Boxer vychádza z doterajšieho modelu, pričom najviditeľnejšie zmeny sú na exteriéri prednej partie, ktorá je kompletne prepracovaná. Vzhľad je oproti extravagantnejšiemu predchodcovi umiernenejší. Boxer má nový tvar kapoty, masku chladiča, nový trojdielny nárazník a svetlomety so zmenenou optikou a LED diódami. V ponuke zostáva naďalej pestrá paleta karosárskych verzií.

V interiéri má Boxer nové tvary čalúnenia sedadiel, na prístrojovom paneli nový prístrojový štít, príplatkový multimediálny systém s päťpalcovým dotykovým displejom, navigáciou a čítaním SMS správ. Nové sú aj typy autorádií s bluetooth handsfree a vstupom pre USB.

V obsadzovaní pohonnými jednotkami sa Peugeot drží tých, ktoré spĺňajú emisnú normu Euro 5. Základnou jednotkou pre Boxer je preplňovaný vznetový štvorvalec 2,2 HDi FAP 110 s výkonom 110 koní a krútiacim momentom 250 Nm. Ďalšími sú 130 (tento aj so systémom Stop/Start) a 150 koňové verzie. V ponuke má zostať aj doterajší vrcholný trojlitrový šesťvalec.

Nový Peugeot Boxer absolvoval v testoch viac ako 4 milióny kilometrov, mnoho z nich v extrémnych podmienkach. Výsledky testov sa preniesli aj do dizajnu, ktorý je moderný, ale aj typický pre značku Peugeot. Francúzska značka sa svojimi úžitkovými modelmi radí medzí tie, ktoré majú najnižšie prevádzkové náklady, vrátane spotreby a má konkurencieschopné servisné zmluvy so zárukou bezstarostného používania vozidla.

Peugeot Boxer vďaka širokej škále karosérií a nosností spolu s modernou výbavou poskytuje zákazníkom pestrý výber najvhodnejšieho modelu. Uľahčuje tiež profesionálnym vodičom každodenný život v kabíne. Nový Boxer je podľa výrobcu viac ako len dopravný prostriedok – je skutočným nástrojom v službách profesionálnej efektivity.

1 Peugeot Boxer 2 Peugeot Boxer
Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.