Jeep Grand Cherokee Trackhawk: Šprintuje ako Usain Bolt

Streda, 19 apríl 2017

Jeep si zaumienil, že tromfne všetkých, ktorí sa usilovali o extrémne rýchle SUV. Teraz je na svete model Grand Cherokee s prívlastkom Trackhawk. Do predaja má prísť koncom tohto roka a vtedy bude známa aj jeho cena.

1 Jeep Grand Cherokee Trackhawk
Jeep Grand Cherokee Trackhawk, americký svalovec s výkonom 707 koní a 900 Nm

Jeep Grand Cherokee Trackhawk pokorí všetky doteraz známe SUV a bude kladivom aj na doterajšieho kráľa športovo úžitkových áut Bentley Bentayga so štvorlitrovým osemvalcovým naftovým motorom s výkonom 435 koní (320 kW) a krútiacim momentom 900 Nm. Jeep má pod kapotou stroj s objemom 6,2 litra a tiež s ôsmimi valcami, ale výkon 707 koní a najvyšší krútiaci moment 900 Nm.

Svojim vzhľadom sa nový Grand Cherokee Trackhawk oproti "skromnejšiemu" Grand Cherokee SRT príliš nelíši, keď, tak potom len v nepatrných detailoch. Okrem iného napríklad nápisom Supercharged, teda o kompresorom preplňovanom motore na predných dverách. Práve to je jeden z prvkov, ktoré Trackhawku pridáva na výkone a rýchlosti. Trackhawk je rýchly, vie byť ešte rýchlejší, od SRT veľmi rýchlejší.

Už vieme, že Grand Cherokee Trackhawk má pod kapotou motor 6,2 V8 s kompresorom, z ktorého sa ženie na kolesá oboch náprav stádo 707 koní a 900 Nm krútiaceho momentu. S ním dokáže auto s hmotnosťou takmer dva a pol tony rozpohybovať z nuly na 100 km/h, (presnejšie na 60 míľ, čo je 97 km/h) za neskutočné 3,5 sekundy a vie uháňať rýchlosťou 290 km/h. Je to síce menej ako 310 km/h premiantského konkurenta Bentley Bentayga, ten však "stovku" pokorí len za 4,1 sekundy, takže proti americkej novinke nemá v šprinte šancu.

Lepšiemu šprintu Grand Cherokee Trackhawk napomáha aj pohon 4x4 s režimami, ktoré rozdeľujú výkon medzi predné a zadné kolesá v pomeroch 40:60 (na prospech zadnej nápravy), 50:50, 60:40, 35:65 alebo 30:70. O spomalenie sa starajú nie karbón-keramické brzdy, ale oceľové kotúče vpredu s priemerom 400 mm a vzadu 350 mm. S nimi dokáže zastaviť z rýchlosti 100 km/h na vzdialenosť 34,7 metra!

V komfortnom interiéri modelu Grand Cherokee Trackhawk nájdeme čalúnenie z kože Nappa a karbónové obloženie alebo semišové doplnky. Nechýba moderný informačno-zábavný systém s možnosťou na sledovanie jazdných výkonov automobilu.

Jeep Grand Cherokee Trackhawk sa do predaja má dostať koncom roku 2017. Až potom spoznáme cenu tohto amerického svalovca.

1 Jeep Grand Cherokee Trackhawk 2 Jeep Grand Cherokee Trackhawk 3 Jeep Grand Cherokee Trackhawk 4 Jeep Grand Cherokee Trackhawk 5 Jeep Grand Cherokee Trackhawk 6 Jeep Grand Cherokee Trackhawk
Autor: J. Goldberger
Foto: Jeep
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.