Karavan Renault Trafic: Cestovanie bez obmedzení

Piatok, 27 august 2021

Renault rozšíril svoj obnovený rad karavanov o nový Trafic SpaceNomad, ktorý je určený pre Európu a predstaví sa na salóne karavanov v Düsseldorfe.

Renault-Trafic-SpaceNomad

Obytné prívesy sú medzi motoristami stále obľúbenejšie, najmä po období lockdownov. Flexibilita tohto spôsobu cestovania uľahčuje výlety aj napriek stále prísnejším hygienickým obmedzeniam a ponúka veľkú voľnosť.

Po úspešnom testovaní v roku 2020 na švajčiarskom trhu Renault rozšíril marketing na SpaceNomad v Nemecku, Rakúsku, Belgicku, Dánsku a Francúzsku. Základom pre tento obytný príves sa stal nový Renault Trafic. Do podoby karavanu ho transformoval francúzsky výrobca Pilote.

Trafic SpaceNomad má vysúvateľnú strechu, pod ktorou sa vytvorí priestor pre dve veľké postele, nechýba sprcha ani kuchynka, takže sa ľudia na svojich cestách nemusia strachovať o hygienu svojho tela alebo o ubytovanie s kvalitným spánkom.

Zákazníci si nový karavan Trafic SpaceNomad môžu vyberať z dvoch dĺžok so štyrmi alebo piatimi sedadlami. Vozidlo ponúka tiež široký výber motorov, od 110 až po 170 koní, tak s manuálnymi akoaj automatickými prevodovkami.

Každý karavan, teda aj nový Trafic SpaceNomad, sa prispôsobuje rôznym potrebám svojich zákazníkov pri hľadaní slobody bez obmedzení ubytovania i parkovania. Najmä preto sú karavany medzi motoristami túžiacimi cestovať a poznávať nové krajiny stále viac v ich hľadáčiku.

Thierry Plantegenest, oddelenie predaja a marketingu: "Ambíciou značky Renaultu je vstúpiť na trh, ktorý za ostatných desať rokov prudko napreduje. Po úspešnom teste vo Švajčiarsku úplne nový Trafic SpaceNomad rozširuje svoju pôsobnosť medzi ďalších fanúšikov slobody."

Nový Renault Trafic SpaceNomad sa vyrába v závode Renault v Sandouville a do predaja príde začiatkom roku 2022.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
thumbnail
Botanická záhrada na univerzite vo Freiburgu má novú atrakciu: pavilón livMatS, ktorý kombinuje udržateľné stavebné materiály, architektúru a digitálne technológie. Túto unikátnu štruktúru vytvorili v interdisciplinárnej spolupráci medzi univerzitami v Stuttgarte a Freiburgu. Skupina Exolon podporila projekt polykarbonátovými pevnými plechmi. Pavilón nie je len atraktívnym miestom, ale je aj príkladom udržateľnej alternatívy ku konvenčným stavebným metódam, ktorá efektívne využíva zdroje, a je teda medzníkom pre udržateľnosť v architektúre. Ide totiž o prvú budovu, v ktorej nosnú konštrukciu tvoria výlučne roboticky vinuté ľanové vlákna. Návrh prenáša princípy z prírody do architektúry, možno aj do oblasti automotive, a umožňuje ľahkú, ale stabilnú konštrukciu.
lowRes-munich
BMW ponúka tento rok už tretiu bezdrôtovo dostupnú aktualizáciu softvéru. Nová komplexná diaľková aktualizácia softvéru Remote Software Upgrade sa zameriava na rozšírenie a vylepšenie asistenčných systémov vodiča. Do konca roka 2021 bude po svete jazdiť najväčšia flotila vozidiel kompatibilných s aktuálnymi inováciami, čo bude predstavovať viac ako 2,5 milióna pripojených vozidiel BMW. Akcia sa spustila v Nemecku a ďalšie trhy budú nasledovať. Viac zábavy prinesie na palubu služba Spotify, ktorá rozširuje ponuku BMW Connected Music a teraz môže prehrávať aj podcasty. Nové funkcie ponúkajú zákazníkom viac pohodlia, vyššiu bezpečnosť a aj viac radosti z jazdy.
Toyota-Tundra
Kríza v automobilovom priemysle sa výrazne prejavuje aj v tohtoročnej ponuke inzerovaných áut na slovenskom trhu. Z ponuky áut podľa typu karosérie vyplýva, že ich počet v tomto roku klesol vo všetkých kategóriách. Najnižší pokles je u vozidiel SUV, ktoré slovenskí inzerenti ponúkajú najviac, a to 29,4 %. Zatiaľ čo ich ponuka medziročne klesla o 4 %, dopyt vzrástol o 18 %. Zvyšuje sa však ich vek a počet najazdených kilometrov. Vozidlá SUV zostarli o viac ako 12 %, pričom mladšie sú len viacmiestne. Spolu s klesajúcou ponukou automobilov sa zvyšuje ich vek a počet najazdených kilometrov. Najvyšší medziročný nárast veku inzerovaných áut na slovenskom trhu možno pozorovať pri sedanoch, kde autá zostarli o 32,2 % na 7,8 roka. Všetky uvádzané údaje vychádzajú z analýzy trhu s jazdenými vozidlami spoločnosti Aures.