Kia Cadenza - nový luxusný sedan

Sobota, 24 október 2009

Prvé oficiálne fotografie nového modelu Kia Cadenza odhalili, ako bude vyzerať veľký kórejský sedan, ktorý vychádza z konceptu KND-5 a pomerne verne kopíruje jeho línie. Podľa tlačovej správy je Kia Cadenza úplne nový sedan navrhnutý tak, aby uspokojil túžbu vodiča po kultivovanosti, bezpečnosti a emotívnej spokojnosti vytvorením ideálnych jazdných podmienok.

Kia Cadenza

Po modely Kia Opirus, dobre známom aj u nás, je model Cadenza ďalším sedanom s dĺžkou okolo päť metrov, ktorý má podobne ako dizajnová štúdia KND-5 atraktívne tvary. Štýlový luxusný sedan, ktorý bude niesť meno Cadenza na všetkých svetových trhoch mimo Kórey, bude mať svoju zámorskú premiéru na medzinárodných autosalónoch v Saudskej Arábii, Kuvajte a Dubaji, ktoré sa budú konať koncom tohto roka.

Meno Cadenza je odvodené od talianskeho hudobného výrazu, ktorý označuje prepracované, okrasné zakončenie koncertu alebo árie. Toto meno dokonale symbolizuje neobyčajnú dizajnovú filozofiu a luxusný výzor dynamického sedanu. Cadenza je charakteristická športovým a dynamickým vzhľadom, ktorý podčiarkuje odvážny tvar predných svetlometov s netradičným lemovaním LED diódami. Maska chladiča a štýlové zadné svetlá dávajú vozidlu high-tech charakter a nadväzujú na aktuálny dizajnový trend DNA značky Kia.

Kia Cadenza

Dynamický dizajn a jazdné vlastnosti nového vozidla Kia Cadenza spolu s množstvom najnovších technológií ho zaradia medzi lákavé limuzíny v segmente veľkých luxusných sedanov. Chýbať mu nebude vyhrievaný volant, elektricky výsuvné sedáky, automatické odhmlievanie čelného skla a vetrané predné sedadlá.

Ak vychádzame z konceptu, ktorý meral 4945/1850/1475 mm, a sériový model sa od neho príliš nelíši, dajú sa očakávať približne rovnaké rozmery. Zdroj Kia neuvádza pohonné jednotky, no predpokladá sa, že základom by mohol byť benzínový štvorvalec s objemom 2,4 litra a výkonom 204 koní a druhým motorom šesťvalec s objemom 3,3 alebo 3,8 litra. Predaj Kia Cadenza sa začne koncom tohto roka, v Európe by to malo byť v prvej polovici roku 2010.

Autor: J. Goldberger
Foto: Kia
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.