KIA Cee'd II pripravená na štart

Štvrtok, 16 február 2012

Druhá generácia Kia Cee'd sa predstaví o necelé tri týždne na autosalóne v Ženeve. Už teraz však uvolnil kórejský výrobca štyri nové fotografie nového modelu, takže jeho definitívnu podobu poznáme už pred jeho svetovou premiérou, ktorá prichádza necelých šesť rokov po uvedení súčasného modelu.

Kia ceed
Nová Kia Cee'd prichádza v päťdverovom vyhotovení a premiéru bude mať v Ženeve

Nová generácia Kia Cee'd má podľa výrobcu rovnako dlhý rázvor, je dlhšia, širšia a nižšia ako jej predchodkyňa. Jednoduchosť tvarov typu kupé zdôrazňuje aj strmá línia A-stĺpika a nízka hrana predĺžených predných bočných okien. Agresívne štylizovanej prednej časti dominuje typická mriežka chladiča v tvare tigrieho nosa, spoločná pre všetky novinky značky Kia​​ a mohutné predné svetlomety s diódami LED pre denné svietenie.

Pri pohľade zboku zaujmú predné a zadné prelisy. Nad ostro rezanými líniami plôch dverí strmo stúpa A-stĺpik a spolu s líniou strechy a integrovaným zadným spojlerom tak zdôrazňujú športový štýl nového modelu.

Medzi nové prvky exteriéru patrí odvážnejší a sofistikovanejší emblém Kia na prednej kapote, predné smerovky umiestnené vo výbežku predných svetlometov, chrómové rámovanie bočného presklenia a unikátne aerodynamické tvarovanie zadného svetlometu, ktoré plynulo presahuje do bokov karosérie.

Nový interiér má prémiovým vzhľad a úrovňou kvality použitých materiálov, sofistikovanejšie dotykové technológie a vylepšenú ergonómiu. Prístrojová doska je výrazne orientovaná na vodiča. Hlavné ovládacie prvky sú v dosahu vodiča alebo sú integrované priamo na volante. Veľký dotykový displej navigácie bude zrejme výsadou len vyšších výbav.

Nový Cee'd by sa začne vyrábať v apríli tohto roku v závode Kia v Tepličke pri Žiline a na trh by mal prísť v máji. Verzia kombi označovaná ako SW sa má začať predávať v septembri. V pláne je aj trojdverová verzia, ktorá príde neskôr.

Kia ceed Kia ceed Kia ceed Kia ceed
Autor: J. Goldberger
Foto: KIA
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.