Kia POP: koncept elektromobilu

Piatok, 20 august 2010

V Paríži predstaví Kia Motors už dávnejšie ohlasovaný elektromobil a kórejská automobilka tak zostane verná tradícii odhaľovania konceptov, ktoré búrajú konvencie. Na parížskom autosalóne, ktorý sa začne v posledný septembrový deň, predstaví Kia úplne nový koncept elektrického automobilu veľmi nekonvenčných tvarov.

Kia POP
Koncept elektrického automobilu Kia POP má odvážny, až extravagantný dizajn

Kórejská automobilka zatiaľ o novom koncepte mnoho neprezradila. Zatiaľ sa vie, že je dlhý tri metre, koncipovaný je ako trojmiestny a bude na čisto elektrický pohon, takže sa môže pochváliť nulovými emisiami a inovatívnym módnym dizajnom, ktorý je ako stvorený pre segment mestských vozidiel.

Dizajn exteriéru je extrémne futuristický, až extravagantný a pre sériovú výrobu by sa tvary konceptu určite "scivilizovali". Moderným riešením sú aj tvary a umiestnenie predných i koncových svetlometov, ktoré sú navyše osadené LED diódami.

V interiéri si nájdu miesto traja cestujúci. Zo záberu z nadhľadu možno vypozorovať, že trojica pasažierov by mohla sedieť v jednom rade vedľa seba na sedadle lavicového typu, keďže pred pasažierom, sediacim uprostred, nie je zvyčajná stredová konzola, ktorá by mu prekážala. Z pomeru dĺžky a šírky pripravovaného elektromobilu nám vychádza, že koncept by mal byť široký približne 178 cm, čo zase nie je príliš veľa na to, aby sa mohli traja cestujúci pohodlne usadiť vedľa seba.

Tretie sedadlo by však mohlo byť umiestnené v zadnej časti, kde je strecha automobilu najvyššia. Tak sa to javí na fotografii, na ktorej niečo ako tretie sedadlo vykukuje spod presklenej strechy.

Kia POP
Na snímke vidieť celkom zreteľne usporiadanie prednej lavice konceptu Kia POP

Aký bude interiér a usporiadanie sedadiel konceptu POP v skutočnosti, rovnako ako aj na ďalšie podrobnejšie informácie si budeme musieť počkať do otvorenia parížskeho autosalónu, ktorý otvorí svoje brány 30. septembra pre novinárov a od 2. do 17. októbra bude otvorený aj pre verejnosť.

Kia POP Kia POP Kia POP Kia POP Kia POP
Autor: J. Goldberger
Foto: Kia
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.