Kia POP: koncept elektromobilu

Piatok, 20 august 2010

V Paríži predstaví Kia Motors už dávnejšie ohlasovaný elektromobil a kórejská automobilka tak zostane verná tradícii odhaľovania konceptov, ktoré búrajú konvencie. Na parížskom autosalóne, ktorý sa začne v posledný septembrový deň, predstaví Kia úplne nový koncept elektrického automobilu veľmi nekonvenčných tvarov.

Kia POP
Koncept elektrického automobilu Kia POP má odvážny, až extravagantný dizajn

Kórejská automobilka zatiaľ o novom koncepte mnoho neprezradila. Zatiaľ sa vie, že je dlhý tri metre, koncipovaný je ako trojmiestny a bude na čisto elektrický pohon, takže sa môže pochváliť nulovými emisiami a inovatívnym módnym dizajnom, ktorý je ako stvorený pre segment mestských vozidiel.

Dizajn exteriéru je extrémne futuristický, až extravagantný a pre sériovú výrobu by sa tvary konceptu určite "scivilizovali". Moderným riešením sú aj tvary a umiestnenie predných i koncových svetlometov, ktoré sú navyše osadené LED diódami.

V interiéri si nájdu miesto traja cestujúci. Zo záberu z nadhľadu možno vypozorovať, že trojica pasažierov by mohla sedieť v jednom rade vedľa seba na sedadle lavicového typu, keďže pred pasažierom, sediacim uprostred, nie je zvyčajná stredová konzola, ktorá by mu prekážala. Z pomeru dĺžky a šírky pripravovaného elektromobilu nám vychádza, že koncept by mal byť široký približne 178 cm, čo zase nie je príliš veľa na to, aby sa mohli traja cestujúci pohodlne usadiť vedľa seba.

Tretie sedadlo by však mohlo byť umiestnené v zadnej časti, kde je strecha automobilu najvyššia. Tak sa to javí na fotografii, na ktorej niečo ako tretie sedadlo vykukuje spod presklenej strechy.

Kia POP
Na snímke vidieť celkom zreteľne usporiadanie prednej lavice konceptu Kia POP

Aký bude interiér a usporiadanie sedadiel konceptu POP v skutočnosti, rovnako ako aj na ďalšie podrobnejšie informácie si budeme musieť počkať do otvorenia parížskeho autosalónu, ktorý otvorí svoje brány 30. septembra pre novinárov a od 2. do 17. októbra bude otvorený aj pre verejnosť.

Kia POP Kia POP Kia POP Kia POP Kia POP
Autor: J. Goldberger
Foto: Kia
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.