Kia Quoris: nová vlajková loď

Pondelok, 13 august 2012

Nová vlajková loď kórejskej automobilky Kia sa na vybraných trhoch začne predávať koncom jesene 2012 a dostala meno Qouris. Na domácom kórejskom trhu sa luxusný sedan predáva od mája tohto roku pod označením K9 a Kia sa ním vracia k pohonu zadných kolies.

Kia Quoris
Nový luxusný sedan Kia dostal meno Quoris a predávať sa začne koncom tohto roku

Kia pri svojej novej vlajkovej lodi vyzdvihuje bohatú a komfortnú výbavu nového modelu s množstvom high-tech prvkov komfortu a bezpečnosti, z ktorých sa mnohé objavujú v modeli Kia po prvý raz.

Názov nového sedanu je odvodený z anglických slov "core" a "quality", čo poukazuje na kľúčové vlastnosti tohto modelu a malo by vyjadrovať dokonalé spojenie solídnosti, luxusu a vyspelých technológií. Rozhodnutie automobilky dať atraktívnemu novému sedanu nekonvenčný názov znamená, že bude ešte viac vyčnievať z davu konkurenčných modelov, čo má podporiť predaj tohto modelu v novom segmente.

Kia Qouris ako prvý automobil spoločnosti Kia Motors používa radarový tempomat ASCC. Radarový systém monitoruje situáciu pred vozidlom až do vzdialenosti 174 metrov. Systém ASCC monitoruje jazdné podmienky vrátane rýchlosti s cieľom udržiavať vopred stanovenú bezpečnú vzdialenosť od vpredu idúceho vozidla.

Ďalším je systémom sledovania slepého uhla BSD (Blind Spot Detection) s dvoma radarovými senzormi. Každý z nich je schopný identifikovať objekty vo vzdialenosti až 70 metrov od zadnej časti vozidla v páse širokom 4 metre do každej strany. Aktivuje sa pri rýchlosti nad 30 km/h a vodiča upozorní vo chvíli, keď sa do zorného poľa slepého uhla dostane cudzí objekt.

Tretím významným bezpečnostným prvkom je systém sledovania jazdy v jazdnom pruhu LDWS (Lane Departure Warning System). Aktivuje sa pri rýchlosti nad 60 km/h. Vodiča upozorní vo chvíli, keď vozidlo začne bez zapnutia smerových svetiel opúšťať svoj jazdný pruh.

Quoris sa bude ponúkať s dvoma benzínovými motormi. Základným je vidlicový šesťvalec s viacbodovým vstrekovaním, objemom 3,8 litra a výkonom 290 koní. Druhý výkonnejší má rovnaký objem i počet valcov, ale priame vstrekovanie benzínu a výkon 334 koní.

Vlajková loď automobilky Kia má dĺžku 509 cm, šírku 190 cm a výšku 149 cm. Rázvor 304,5 cm sľubuje priestranný interiér s veľkorysým priestorom na predných i zadných sedadlách.

Kia Quoris Kia Quoris Kia Quoris
Autor: J. Goldberger
Foto: KIA
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.