Kia Soul Flex jazdí aj na etanol

Utorok, 16 november 2010

Prvý agregát z Korey, ktorý spaľuje striedavo benzín a etanol, vystavovala spoločnosť Kia na autosalóne v brazílskom Sao Paulo. Išlo o svetovú premiéru prvého takto kombinovaného agregátu v dejinách značky. Soul Flex oslávila v Brazílii svoj svetový debut na poli ekologických modelov budúcnosti.

Kia Soul Flex
Nový Soul Flex, ktorý alternatívne spaľuje benzín i etanol, mal svetovú premiéru v Brazílii

Kia Soul Flex ako prvý kórejský model FFV (Flexibile Fuel Vehicle) môže spaľovať buď 100 % etanolu alebo 100 % benzínu. Tento model je špeciálne navrhnutý pre brazílsky trh, keďže práve tu tvoria "flex" modely viac ako 85 % predaja nových automobilov.

V súčasnosti patrí Brazílii druhá priečka svetovej výroby etanolu, a tak motoristi radi využívajú túto alternatívnu formu pohonu, najmä kvôli jeho nízkej cene. Etanol je totiž až o 40 % lacnejší ako klasický benzín. Svoju úlohu zohráva aj daň z predaja nových vozidiel. Kým pri klasických autách tvorí 13 % z ceny auta, za vozidlo s pohonom "flex" zaplatí brazílsky zákazník o 2 % menej.

Nový Soul Flex s jedinečnými prvkami exteriéru sa môže podľa výrobcu pochváliť až o 44 % nižšou spotrebou paliva v porovnaní so súčasnou benzínovou verziou pri zachovaní výkonu 128 koní a krútiaceho momentu 165 Nm. To predstavuje o 3,2 % vyššiu hodnotu v oblasti výkonu a zlepšenú hodnotu krútiaceho momentu až o 3,7 % v porovnaní s klasickým modelom.

Na rozdiel od klasických benzínových verzií musel nový agregát prejsť inováciami v systéme vstrekovania, úpravou katalyzátora a zmenené sú aj hodnoty kompresného pomeru - kombinácia týchto zmien priniesla vynikajúce hodnoty ekonomickej prevádzky.

Viaceré zmeny bolo nutné vykonať najmä z dôvodu rozdielnych vlastností etanolu - oproti benzínu je etanol abrazívnejší, a tak muselo byť upravené predovšetkým palivové čerpadlo, uzáver palivovej nádrže a celý palivový systém, ako aj pomocný systém palivového čerpania tak, aby motor spoľahlivo naštartoval aj pri nízkych teplotách.

Kia Motors začne s exportom Soul Flex do Brazílie už tento mesiac, prvé modely by sa mali v predajniach dealerov objaviť začiatkom budúceho roka. Automobilka plánuje uviesť aj nový Sportage Flex model, a to koncom budúceho roka. Tým chce výrazne posilniť svoje postavenie "flex" verzií na brazílskom trhu.

Autor: J. Goldberger
Foto: Kia
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.