Kia Soul sa predvedie v Paríži

Streda, 06 august 2008

Automobilka Kia má nový model. Bude sa volať Soul a prvý raz ho predstaví začiatkom októbra na parížskom autosalóne. Pre začiatok bude mať nový model v ponuke 1,6 litrový benzínový a dieselový motor. Kia Soul je podľa predstaviteľov automobilky určený pre všetkých, ktorí sú srdcom večne mladí.

Kia Soul Kia Soul

Najnovší produkčný model sa na európskom trhu začne vyrábať v už v septembri tohto roku a do predaja sa má dostať vo februári 2009. Kórejská automobilka poskytla aj nové fotografie nového modelu. Kompaktný crossover je dlhý 410,5, široký 178,5 a vysoký 161 centimetrov a rázvor náprav meria 255 cm. Napriek tomu, že ide o crossover, nie je v pláne pohon všetkých štyroch kolies, ale iba predných.

Kia Soul Kia Soul

Obe štvorvalcové pohonné jednotky, benzínová i turbodiesel, majú základ v 16ventilových motoroch, ktoré v súčasnosti používa úspešný model Kia Cee'd. Benzínový motor bude zastupovať 1,6 VVT s výkonom 122 koní, turbodiesel zasa 1,6 CRDi s výkonom 115 koní. Spomína sa aj motor 2,0 CRDi s výkonom 140 koní. Kia taktiež potvrdila, že nový model Soul sa bude vyrábať ako exkluzívny 5dverový hatchback s pohonom predných kolies.

Kia Soul sa ako koncept po prvý raz objavil v Detroite pred dvoma rokmi. Naposledy kórejská automobilka vystavovala v Ženeve na jar tohto roku trojicu konceptov – Soul Burner, Soul Diva a Soul Searcher. Pozitívne reakcie verejnosti rozhodli o zaradení konceptu do sériovej výroby. Pôvod mena Soul skrýva v sebe sídlo automobilky a zároveň v angličtine znamená dušu.

Kia Soul bude mať svetovú premiéru na tohtoročnom jesennom parížskom autosalóne a ako globálny model má poskytnúť zákazníkom veľké možnosti individualizácie. Vyrábať nový model sa začne v Kórei. Na trh príde začiatkom budúceho roka.

Autor: J. Goldberger
Foto: Kia
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.