Kia: štýlový elektrický koncept Naimo

Utorok, 19 apríl 2011

Spoločnosť Kia Motors ukázala ďalšiu svetovú novinku. Predviedla ju začiatkom apríla na autosalóne v Soule. Je ňou koncept elektromobilu s názvom Kia Naimo, čo v kórejčine poukazuje na hranatý tvar automobilu. Naimo sa radí medzi elektrické crossovery a navrhol ho medzinárodný team dizajnérov Kia v Soule. Charakterizujú ho predovšetkým jednoduché línie a mohutný muskulatúrny vzhľad.

Kia Naimo
Naimo sa radí medzi elektrické crossovery a premiéru mal na autosalóne v Soule

Celkovo jednoduchý dizajn zvýrazňuje niekoľko nápadných detailov. Napríklad čelné sklo zaoblené okolo A stĺpikov karosérie, asymetrické strešné okno, či predné a zadné svetlomety, dekorované bodovými LED svetlami. Jedinečnosť konceptu korunuje finálna povrchová úprava karosérie v pôsobivej nefritovej farbe.

V prípade konceptu Naimo boli v záujme zachovania čistoty dizajnu požité rôzne inovatívne technológie. Naimo napríklad nemá na prednom okne tradičné stierače. Ich funkciu zastávajú vysokotlakové vzduchové trysky, umiestnené na spodnej hrane čelného skla. Konvenčné spätné zrkadlá sú tiež minulosťou - obraz toho, čo sa odohráva za autom, majú na starosti miniatúrne kamery integrované v A-stĺpikoch karosérie.

Interiér je navrhnutý tak, aby evokoval pocit pokoja a vnútornej harmónie. Ponúka kvalitné a remeselne dokonale spracované materiály. Vo výplniach dverí a v podlahe konceptu našiel uplatnenie kórejský dub, na čalúnenie výplní stropu bol použitý kórejský papier Han-ji. S týmito tradičnými prvkami interiéru idú v ruka v ruke ultra moderné technológie, ako prístrojový panel na báze TOLED displeja – transparentný displej z organických elektroluminiscenčných diód, či plná konektivita s rôznymi externými systémami a prístrojmi.

Kia Naimo
Neštandardný interiér ponúka kvalitné a remeselne dokonale spracované materiály

Koncept Kia Naimo je dlhý 3 890 mm. Veľkorysý rázvor 2 647 mm, šírka 1 844 mm a výška 1 589 mm spolu s krátkymi prevismi zabezpečujú v kabíne dostatok miesta v oblasti hlavy, nôh aj ramien pre všetkých cestujúcich. Karoséria konceptu nemá B-stĺpik. Vzadu zavesené dvere sa otvárajú proti smeru jazdy, čo umožňuje ľahký a komfortný prístup do kabíny. Trikrát delené veko batožinového priestoru poskytuje jednoduchú manipuláciu s batožinou rôznej veľkosti.

Koncept poháňa elektromotor typu PMSM (Pernament Magnet Synchronous Motor) s výkonom 109 koní, maximálna hodnota krútiaceho momentu je 280 Nm, čo umožňuje dosiahnuť maximálnu rýchlosť 150 km/h.

Kia Naimo
Koncept Kia Naimo charakterizujú jednoduché línie a mohutný muskulatúrny vzhľad

Dvojica batérií s kapacitou 27 kWh je umiestnená pod podlahou batožinového priestoru a využíva inovatívnu LiPoly technológiu (li-Ion Polymer). Na jedno nabitie prejde Kia Naimo až 200 km. V režime rýchleho nabíjania možno batériu nabiť na 80 % svojej kapacity za 25 minút. V rámci bežného dobíjacieho cyklu sa 100 % kapacity dosiahne za päť a pol hodiny.

Autor: J. Goldberger
Foto: Kia
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.