Lada Vesta v predaji na Slovensku

Streda, 04 január 2017

V sedemdesiatych a osemdesiatych rokoch predošlého veku boli lady a žiguláky vychýreným artiklom v málo pestrej ponuke nových áut. Keď sa potom čakateľ nové auto po pár rokoch dostal v poradovníku k odberu vytúženého auta, rozbil pomyselnú hlinenú pokladničku a cupital do Mototechny po nové ruské auto, ktoré bolo jedným z hitov inak veľmi chudobnej ponuky.

1 Lada Vesta

Časy sa menia a dnes je všetko inak. Ruské lady už nie sú tým čím bývali pred desaťročiami. Aj táto značka postupne modernizovala produkciu svojich modelov a usiluje sa držať krok na trhu s novými autami. Poslednou novinkou značky Lada je model Vesta, ktorý v týchto dňoch vstupuje aj na náš trh.

Dávnejšie ohlasovaná novinka ruskej automobilky mierila na "západné trhy" už skôr, ale aj tak je úspech, že to stihla ešte v starom roku 2016. Poznáme už slovenské ceny novej Vesty, ktoré sa začínajú na čiastke 9990 eur.

Aby sa Lada Vesta mohla predávať u nás, resp. v štátoch EU, musela oproti v Rusku predávanej verzii spĺňať navyše viaceré podmienky. Tou z hlavnejších bola úprava motora súvisiaca s emisnou normou Euro 6. Na požadovanú úroveň ju upravila pomocou elektroniky a katalyzátora. Závora sa tak zdvihla a mohol sa začať aj priechod ďalším opatreniam. Napríklad doplneniu základnej výbavy o ďalšie prvky, ktoré potom umožnili jej vstup na Slovensko a ďalej na západ.

Čo Lada Vesta ponúkne za 9900 eur? V prvom rade ABS, stabilizačný systém, dva čelné airbagy, elektricky ovládané predné okná, centrálne zamykanie a rádio. Na luxusnejší model Luxe si kupujúci priplatí dve tisíc eur a navyše dostane elektrické ovládanie okien zadných dverí, elektricky ovládané vonkajšie spätné zrkadlá, parkovacie senzory a dažďový senzor a svetelný senzor. Za príplatok ďalších tisíc eur môže mať kupujúci automatickú prevodovku na lacnejší i lepšie vybavený model.

1 Lada Vesta 2 Lada Niva 3 Lada Niva
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.