Land Rover DC100: nástupca legendy

Štvrtok, 01 september 2011

Land Rover oficiálne potvrdzuje svoj zámer uviesť na trh nový Defender v roku 2015. Koncept Land Rover DC100 je modernou interpretáciou ikonického modelu Land Rover Defender. Svoju premiéru absolvuje už o necelé dva týždne na frankfurtskom autosalóne.

Land Rover DC100 concept
Britská automobilka Land Rover predstaví štúdiu DC100 na autosalóne vo Frankfurte

Britská automobilka Land Rover potvrdila, že výroba nového modelu Defender je naplánovaná na rok 2015. Klasický predstaviteľ najrýdzejšieho automobilu do terénu začal svoju pozemskú púť už v roku 1948 a s postupnými modernizáciami sa vyrába dodnes. Nový koncept DC100, ktorý sa už onedlho predstaví vo Frankfurte, má nahradiť tohto legendárneho predchodcu.

Koncept Land Rover DC100 je predzvesťou budúceho sériového modelu, ktorý môže do začiatku výroby v roku 2015 doznať značných zmien. Aj keď DC100 predstavuje Land Rover len ako dizajnovú štúdiu, skutočnosť môže byť taká, že viaceré prvky konceptu sa uplatnia aj na sériovom modeli. Aj celkový vzhľad konceptu sa budúcemu modelu môže v mnohom veľmi podobať.

Šéfdizajnér Land Roveru Gerry McGovern sa o koncepčnom automobile vyjadril: "Nahradenie legendárneho modelu Defender je jednou z najväčších výziev vo svete automobilového dizajnu. Je to automobil, ktorý inšpiruje ľudí po celom svete. Nie je to koncept pripravený do výroby, ale iba začiatok štvorročnej cesty k dizajnu nového modelu Defender 21. storočia."

Land Rover DC100 concept
Koncept nového Defendera je predzvesťou budúceho sériového modelu terénnej legendy

Globálny riaditeľ Land Rover John Edwards o novom Defenderi povedal, že je milovaný na celom svete pre svoj jednoduchý, osvedčený a nezameniteľný dizajn. "Nový Defender sme odhodlaní navrhnúť tak, aby zostal verný svojmu dedičstvu a zároveň spĺňal požiadavky meniaceho sa globálneho trhu."

Autor: J. Goldberger
Foto: Land Rover
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.