Land Rover DC100: nástupca legendy

Štvrtok, 01 september 2011

Land Rover oficiálne potvrdzuje svoj zámer uviesť na trh nový Defender v roku 2015. Koncept Land Rover DC100 je modernou interpretáciou ikonického modelu Land Rover Defender. Svoju premiéru absolvuje už o necelé dva týždne na frankfurtskom autosalóne.

Land Rover DC100 concept
Britská automobilka Land Rover predstaví štúdiu DC100 na autosalóne vo Frankfurte

Britská automobilka Land Rover potvrdila, že výroba nového modelu Defender je naplánovaná na rok 2015. Klasický predstaviteľ najrýdzejšieho automobilu do terénu začal svoju pozemskú púť už v roku 1948 a s postupnými modernizáciami sa vyrába dodnes. Nový koncept DC100, ktorý sa už onedlho predstaví vo Frankfurte, má nahradiť tohto legendárneho predchodcu.

Koncept Land Rover DC100 je predzvesťou budúceho sériového modelu, ktorý môže do začiatku výroby v roku 2015 doznať značných zmien. Aj keď DC100 predstavuje Land Rover len ako dizajnovú štúdiu, skutočnosť môže byť taká, že viaceré prvky konceptu sa uplatnia aj na sériovom modeli. Aj celkový vzhľad konceptu sa budúcemu modelu môže v mnohom veľmi podobať.

Šéfdizajnér Land Roveru Gerry McGovern sa o koncepčnom automobile vyjadril: "Nahradenie legendárneho modelu Defender je jednou z najväčších výziev vo svete automobilového dizajnu. Je to automobil, ktorý inšpiruje ľudí po celom svete. Nie je to koncept pripravený do výroby, ale iba začiatok štvorročnej cesty k dizajnu nového modelu Defender 21. storočia."

Land Rover DC100 concept
Koncept nového Defendera je predzvesťou budúceho sériového modelu terénnej legendy

Globálny riaditeľ Land Rover John Edwards o novom Defenderi povedal, že je milovaný na celom svete pre svoj jednoduchý, osvedčený a nezameniteľný dizajn. "Nový Defender sme odhodlaní navrhnúť tak, aby zostal verný svojmu dedičstvu a zároveň spĺňal požiadavky meniaceho sa globálneho trhu."

Autor: J. Goldberger
Foto: Land Rover
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.