Land Rover Defender 2012 dostal nový motor

Utorok, 16 august 2011

Nový 2,2-litrový vznetový motor je hlavnou modernizáciou pre britský off-road Land Rover Defender. Zdobiť ho bude aj bohatšia výbava a nové čierne lesklé zliatinové disky kolies. Predstaví sa na septembrovom autosalóne vo Franfurte. Predávať vo Veľkej Británii sa má začať v novembri, kedy na ostatných európskych trhoch, to dnes ešte nie je známe.

Land Rover Defender
Modernizovaný Land Rover Defender dostal nový motor 2,2 litra s výkonom 122 koní

Nový motor nahradí doteraz používaný turbodiesel s objemom 2,4 litra, ktorý sa začal montovať v roku 2007 a mal najvyšší výkon 122 koní. Nový motor 2,2 litra dosahuje rovnaký výkon 122 koní pri rovnakých 3500 otáčkach a najvyšší krútiaci moment má 350 Nm pri 2000 otáčkach. Nový motor spĺňa emisnú normu Euro 5, predchádzajúci len Euro 4. Vybavený je aj filtrom pevných častíc.

Spomenuli sme, že okrem motora pribudne modernizovanému Defenderu aj bohatšia výbava o nové balíky označené S a SE. Land Rover Defender modelového roka 2012 sa tak posunie na novú úroveň v oblasti kvality a kultivovanosti.

Nový menší motor bude mať pri rovnakom výkone nižšiu spotrebu ako jeho predchodca, bude však najekologickejší motor v modeloch Land Rover Defender. Verzia modernizovaného Defendera s krátkym rázvorom 90 by mala produkovať emisie CO2 na úrovni 266 gramov na kilometer jazdy, "dlhšie" verzie 110 a 130 o niečo viac – 290 g/km.

S novou pohonnou jednotkou dostal Defender i nový kryt motora a lepšie odhlučnenie. Zvýši sa aj najvyššia rýchlosť zo 132 na 145 km/h. Šesťstupňová predovoka z predchádzajúceeho modelu zostáva zachovaná aj pre modelový rok 2012.

Za príplatok bude teraz k dispozícii aj verzia pick-up s čisto čiernou kapotou. Súčasťou modernizácie Defendera je aj aktualizovaná ponuka farieb.

Ceny Defendera modelového roku 2012 pre európsky trh zatiaľ nie sú známe.

Autor: J. Goldberger
Foto: Land Rover
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.