Land Rover Freelander 2 aj ako dvojkolka

Piatok, 13 august 2010

Land Rover Freelander 2 po modernizácii, ktorá sa vonkajšieho vzhľadu i interiéru dotkla pomerne málo, bude mať výkonnejšie a účinnejšie motory a po prvý raz v histórii značky iba pohon jednej nápravy. Land Rover ho predstaví verejnosti na autosalóne v Paríži v októbri tohto roku. Pod kapotu pribudol nový naftový motor s objemom 2,2 litra, ktorý sa bude dodávať vo dvoch výkonových modifikáciách s výkonmi 150 a 190 koní, s lepšími jazdnými výkonmi a nižšou spotrebou.

Land Rover Freelander
Modernizovaný Freelander 2 zdobí nový turbodiesel a bude prvý Land Rover s pohonom 2WD

Najvýraznejšou zmenou na karosérii je nový predný nárazník, odlišný tvar predných hmloviek a nové tvarovanie masky chladiča. V detailoch sa zmenili aj predné svetlomety a zadné skupinové svetlá, lišta nad zadnou evidenčnou tabuľkou je predĺžená na celú šírku dverí batožinového priestoru. Zmenil sa aj dizajn diskov kolies z ľahkej zliatiny priemeru 18 a 19 palcov. V palete farieb laku karosérie sú tri nové odtiene – zelená Kosrae, modrá Baltic a biela Fuji.

V interiéri sa zmenilo tvarovanie prístrojového štítu a v ponuke vybavenia sú štyri nové typy sedadiel. Pre najnáročnejších je v ponuke príplatkový komplet Premium Pack, ktorý zahŕňa kožené čalúnenie Windsor, elektricky nastavovateľné predné sedadlá v ôsmich, resp. šiestich smeroch, luxusné koberčeky a zakrytú odkladaciu priehradku v stredovom tuneli.

Nový štvorvalcový turbodiesel Land Rover s priamym vstrekovaním paliva sa vo verzii s výkonom 150 koní bude montovať do modelu TD4 s pohonom všetkých kolies 4WD, šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a inteligentným systémom Stop/Štart v štandardnej výbave. Za príplatok sa bude montovať šesťstupňová automatická prevodovka bez systému Stop/Start. Výkonnejšia 190 koňová verzia motora je určená pre model označený SD4, ktorý je vybavený výlučne automatickou prevodovkou.

Freelander 2 v špičkovej verzii SD4 s výkonom 190 koní dokáže zrýchliť z nuly na 100 km/h za 8,7 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 190 km/h. Slabšia verzia TD4 s výkonom 150 koní s manuálnou i automatickou prevodovkou dosahuje rovnaké jazdné výkony ako predchodca. Novou je úsporná verzia eD4, po prvý raz v histórii Land Roveru iba s pohonom predných kolies 2WD. Tento model dosahuje priemernú spotrebu 6,0 l/100 km a emisie CO2 iba 158 g/km, akceleruje z 0 na 100 km/h za 10,9 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 180 km/h. Vylepšený systém Stop/Start je súčasťou štandardného vybavenia výlučne pri manuálnej prevodovke.

Land Rover spustí výrobu modelu Freelander 2 modelového roka 2011 v septembri 2010.

Freelander 2 eD4 s pohonom 2WD sa na Slovensku začne predávať v januári 2011 a jeho ceny budú známe neskôr.

Ceny nového modelu Freelander 2

ModelPohonCena
150 k, manuálna prevodovka
TD4 E *4WD28.709 €
TD4 S *4WD31.420 €
TD4 SE *4WD33.891 €
TD4 HSE *4WD37.994 €
190 k, automat. prevodovka
SD4 S4WD34.553 €
SD4 SE4WD37.024 €
SD4 HSE4WD41.129 €

* 6-stupňovú automatickú prevodovku CommandShift si možno objednať za príplatok 2039 €

Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander
Autor: J. Goldberger
Foto: Land Rover
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.