Land Rover Freelander 2 aj ako dvojkolka

Piatok, 13 august 2010

Land Rover Freelander 2 po modernizácii, ktorá sa vonkajšieho vzhľadu i interiéru dotkla pomerne málo, bude mať výkonnejšie a účinnejšie motory a po prvý raz v histórii značky iba pohon jednej nápravy. Land Rover ho predstaví verejnosti na autosalóne v Paríži v októbri tohto roku. Pod kapotu pribudol nový naftový motor s objemom 2,2 litra, ktorý sa bude dodávať vo dvoch výkonových modifikáciách s výkonmi 150 a 190 koní, s lepšími jazdnými výkonmi a nižšou spotrebou.

Land Rover Freelander
Modernizovaný Freelander 2 zdobí nový turbodiesel a bude prvý Land Rover s pohonom 2WD

Najvýraznejšou zmenou na karosérii je nový predný nárazník, odlišný tvar predných hmloviek a nové tvarovanie masky chladiča. V detailoch sa zmenili aj predné svetlomety a zadné skupinové svetlá, lišta nad zadnou evidenčnou tabuľkou je predĺžená na celú šírku dverí batožinového priestoru. Zmenil sa aj dizajn diskov kolies z ľahkej zliatiny priemeru 18 a 19 palcov. V palete farieb laku karosérie sú tri nové odtiene – zelená Kosrae, modrá Baltic a biela Fuji.

V interiéri sa zmenilo tvarovanie prístrojového štítu a v ponuke vybavenia sú štyri nové typy sedadiel. Pre najnáročnejších je v ponuke príplatkový komplet Premium Pack, ktorý zahŕňa kožené čalúnenie Windsor, elektricky nastavovateľné predné sedadlá v ôsmich, resp. šiestich smeroch, luxusné koberčeky a zakrytú odkladaciu priehradku v stredovom tuneli.

Nový štvorvalcový turbodiesel Land Rover s priamym vstrekovaním paliva sa vo verzii s výkonom 150 koní bude montovať do modelu TD4 s pohonom všetkých kolies 4WD, šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a inteligentným systémom Stop/Štart v štandardnej výbave. Za príplatok sa bude montovať šesťstupňová automatická prevodovka bez systému Stop/Start. Výkonnejšia 190 koňová verzia motora je určená pre model označený SD4, ktorý je vybavený výlučne automatickou prevodovkou.

Freelander 2 v špičkovej verzii SD4 s výkonom 190 koní dokáže zrýchliť z nuly na 100 km/h za 8,7 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 190 km/h. Slabšia verzia TD4 s výkonom 150 koní s manuálnou i automatickou prevodovkou dosahuje rovnaké jazdné výkony ako predchodca. Novou je úsporná verzia eD4, po prvý raz v histórii Land Roveru iba s pohonom predných kolies 2WD. Tento model dosahuje priemernú spotrebu 6,0 l/100 km a emisie CO2 iba 158 g/km, akceleruje z 0 na 100 km/h za 10,9 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 180 km/h. Vylepšený systém Stop/Start je súčasťou štandardného vybavenia výlučne pri manuálnej prevodovke.

Land Rover spustí výrobu modelu Freelander 2 modelového roka 2011 v septembri 2010.

Freelander 2 eD4 s pohonom 2WD sa na Slovensku začne predávať v januári 2011 a jeho ceny budú známe neskôr.

Ceny nového modelu Freelander 2

ModelPohonCena
150 k, manuálna prevodovka
TD4 E *4WD28.709 €
TD4 S *4WD31.420 €
TD4 SE *4WD33.891 €
TD4 HSE *4WD37.994 €
190 k, automat. prevodovka
SD4 S4WD34.553 €
SD4 SE4WD37.024 €
SD4 HSE4WD41.129 €

* 6-stupňovú automatickú prevodovku CommandShift si možno objednať za príplatok 2039 €

Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander
Autor: J. Goldberger
Foto: Land Rover
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.