Land Rover LRX - jedna z hviezd v Ženeve

Utorok, 26 február 2008

Ľahký a úsporný, s hybridným pohonom a športovým dizajnom – to je crossover LRX, budúcnosť Land Roveru.

Land Rover LRX

Koncept LRX je malý a ľahký Land Rover s pohonom všetkých kolies v kompaktnejšom formáte s výrazne nižšou spotrebou paliva. Samotný výrobca ho označuje ako cross-kupé a svetovú premiéru mal v januári tohto roku na autosalóne v Detroite. Crossover Land Rover LRX bude mať svoj európsky debut na 78. ženevskom autosalóne v dňoch 6.-16. marca 2008.

Nový model LRX s hybridným pohonom na báze naftového motora predstavuje výraznú evolúciu dizajnu značky Land Rover, ktorá signalizuje prienik značky do nových oblastí trhu pri súčasnom zachovaní jej základných hodnôt, ako sú neobyčajné schopnosti v teréne. Trojdverová štúdia LRX so svojim kompaktným formátom, nízkou hmotnosťou a technikou šetrnou k životnému prostrediu vyjadruje zmenu. Dôkazom je nízka produkcia emisií CO2 iba 120 g/km, čo zodpovedá spotrebe paliva 4,7 litra/100 km v kombinovanom cykle.

Oproti modelu Freelander 2 výrazne kratšia a nižšia karoséria štúdie LRX vytvára crossover prémiovej kategórie. Konštruovali ju tak, aby oslovila nových zákazníkov v sektore luxusných vozidiel, zákazníkov, ktorí očakávajú benefity automobilu s pohonom 4x4 a vlastnosti veľkého vozidla, no v oveľa kompaktnejšom formáte.

Land Rover LRX

Ako prvý úplne nový model Land Roveru predstavuje LRX prirodzené rozšírenie modelovej ponuky značky. Dopĺňa existujúce modely a pomáha definovať nový segment. Dobre rozoznateľné rysy dizajnu značky Land Rover obsahujú novú interpretáciu charakteristickej trojrozmernej kapoty motora, splývajúcu strechu a energický výzor vďaka kolesám umiestneným v rohoch karosérie.

Nový model LRX využíva veľmi účinný hybridný pohon na báze turbodiesela s objemom 2,0 litra. V kombinácii s inými technológiami značky Land Rover toto pohonné ústrojenstvo môže znížiť spotrebu paliva až o 30 % v porovnaní s inými automobilmi 4x4 rovnakej veľkosti. Súčasťou pohonného ústrojenstva je elektrický pohon zadnej nápravy (od Electric Rear Axle Drive), ktorý umožňuje štúdii LRX jazdu malou rýchlosťou výlučne s elektrickým motorom a súčasne zachováva vlastnosti pohonu 4x4 v náročných podmienkach.

Land Rover LRX zatiaľ zostáva štúdiou a má zistiť reakcie verejnosti, ktoré vyvolal od svojej premiéry v januári. Všeobecne sa však očakáva, že koncept vystavený na autosalóne bude mať veľmi blízko k produkčnej verzii a do výroby by sa mohol dostať v priebehu nasledujúcich rokov. Mohlo by to byť napríklad už v roku 2010.

Autor: J. Goldberger
Foto: Land Rover
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.