Land Rover LRX - jedna z hviezd v Ženeve

Utorok, 26 február 2008

Ľahký a úsporný, s hybridným pohonom a športovým dizajnom – to je crossover LRX, budúcnosť Land Roveru.

Land Rover LRX

Koncept LRX je malý a ľahký Land Rover s pohonom všetkých kolies v kompaktnejšom formáte s výrazne nižšou spotrebou paliva. Samotný výrobca ho označuje ako cross-kupé a svetovú premiéru mal v januári tohto roku na autosalóne v Detroite. Crossover Land Rover LRX bude mať svoj európsky debut na 78. ženevskom autosalóne v dňoch 6.-16. marca 2008.

Nový model LRX s hybridným pohonom na báze naftového motora predstavuje výraznú evolúciu dizajnu značky Land Rover, ktorá signalizuje prienik značky do nových oblastí trhu pri súčasnom zachovaní jej základných hodnôt, ako sú neobyčajné schopnosti v teréne. Trojdverová štúdia LRX so svojim kompaktným formátom, nízkou hmotnosťou a technikou šetrnou k životnému prostrediu vyjadruje zmenu. Dôkazom je nízka produkcia emisií CO2 iba 120 g/km, čo zodpovedá spotrebe paliva 4,7 litra/100 km v kombinovanom cykle.

Oproti modelu Freelander 2 výrazne kratšia a nižšia karoséria štúdie LRX vytvára crossover prémiovej kategórie. Konštruovali ju tak, aby oslovila nových zákazníkov v sektore luxusných vozidiel, zákazníkov, ktorí očakávajú benefity automobilu s pohonom 4x4 a vlastnosti veľkého vozidla, no v oveľa kompaktnejšom formáte.

Land Rover LRX

Ako prvý úplne nový model Land Roveru predstavuje LRX prirodzené rozšírenie modelovej ponuky značky. Dopĺňa existujúce modely a pomáha definovať nový segment. Dobre rozoznateľné rysy dizajnu značky Land Rover obsahujú novú interpretáciu charakteristickej trojrozmernej kapoty motora, splývajúcu strechu a energický výzor vďaka kolesám umiestneným v rohoch karosérie.

Nový model LRX využíva veľmi účinný hybridný pohon na báze turbodiesela s objemom 2,0 litra. V kombinácii s inými technológiami značky Land Rover toto pohonné ústrojenstvo môže znížiť spotrebu paliva až o 30 % v porovnaní s inými automobilmi 4x4 rovnakej veľkosti. Súčasťou pohonného ústrojenstva je elektrický pohon zadnej nápravy (od Electric Rear Axle Drive), ktorý umožňuje štúdii LRX jazdu malou rýchlosťou výlučne s elektrickým motorom a súčasne zachováva vlastnosti pohonu 4x4 v náročných podmienkach.

Land Rover LRX zatiaľ zostáva štúdiou a má zistiť reakcie verejnosti, ktoré vyvolal od svojej premiéry v januári. Všeobecne sa však očakáva, že koncept vystavený na autosalóne bude mať veľmi blízko k produkčnej verzii a do výroby by sa mohol dostať v priebehu nasledujúcich rokov. Mohlo by to byť napríklad už v roku 2010.

Autor: J. Goldberger
Foto: Land Rover
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.