Land Rover LRX - jedna z hviezd v Ženeve

Utorok, 26 február 2008

Ľahký a úsporný, s hybridným pohonom a športovým dizajnom – to je crossover LRX, budúcnosť Land Roveru.

Land Rover LRX

Koncept LRX je malý a ľahký Land Rover s pohonom všetkých kolies v kompaktnejšom formáte s výrazne nižšou spotrebou paliva. Samotný výrobca ho označuje ako cross-kupé a svetovú premiéru mal v januári tohto roku na autosalóne v Detroite. Crossover Land Rover LRX bude mať svoj európsky debut na 78. ženevskom autosalóne v dňoch 6.-16. marca 2008.

Nový model LRX s hybridným pohonom na báze naftového motora predstavuje výraznú evolúciu dizajnu značky Land Rover, ktorá signalizuje prienik značky do nových oblastí trhu pri súčasnom zachovaní jej základných hodnôt, ako sú neobyčajné schopnosti v teréne. Trojdverová štúdia LRX so svojim kompaktným formátom, nízkou hmotnosťou a technikou šetrnou k životnému prostrediu vyjadruje zmenu. Dôkazom je nízka produkcia emisií CO2 iba 120 g/km, čo zodpovedá spotrebe paliva 4,7 litra/100 km v kombinovanom cykle.

Oproti modelu Freelander 2 výrazne kratšia a nižšia karoséria štúdie LRX vytvára crossover prémiovej kategórie. Konštruovali ju tak, aby oslovila nových zákazníkov v sektore luxusných vozidiel, zákazníkov, ktorí očakávajú benefity automobilu s pohonom 4x4 a vlastnosti veľkého vozidla, no v oveľa kompaktnejšom formáte.

Land Rover LRX

Ako prvý úplne nový model Land Roveru predstavuje LRX prirodzené rozšírenie modelovej ponuky značky. Dopĺňa existujúce modely a pomáha definovať nový segment. Dobre rozoznateľné rysy dizajnu značky Land Rover obsahujú novú interpretáciu charakteristickej trojrozmernej kapoty motora, splývajúcu strechu a energický výzor vďaka kolesám umiestneným v rohoch karosérie.

Nový model LRX využíva veľmi účinný hybridný pohon na báze turbodiesela s objemom 2,0 litra. V kombinácii s inými technológiami značky Land Rover toto pohonné ústrojenstvo môže znížiť spotrebu paliva až o 30 % v porovnaní s inými automobilmi 4x4 rovnakej veľkosti. Súčasťou pohonného ústrojenstva je elektrický pohon zadnej nápravy (od Electric Rear Axle Drive), ktorý umožňuje štúdii LRX jazdu malou rýchlosťou výlučne s elektrickým motorom a súčasne zachováva vlastnosti pohonu 4x4 v náročných podmienkach.

Land Rover LRX zatiaľ zostáva štúdiou a má zistiť reakcie verejnosti, ktoré vyvolal od svojej premiéry v januári. Všeobecne sa však očakáva, že koncept vystavený na autosalóne bude mať veľmi blízko k produkčnej verzii a do výroby by sa mohol dostať v priebehu nasledujúcich rokov. Mohlo by to byť napríklad už v roku 2010.

Autor: J. Goldberger
Foto: Land Rover
Pridať komentár
Bleskovky
mini-vision-urbanaut
Pri predstavovaní virtuálnej štúdie Mini Vision Urbanaut v novembri 2020 odhalila značka MINI úplne novú interpretáciu mobility prostredníctvom inovatívnej vízie využitia priestoru. Spoločnosť BMW, ktorej súčasťou Mini je, teraz predstavuje fyzický model automobilu, ktorý záujemcom umožní intenzívnejší kontakt s priestorovým konceptom a použitými trvalo udržateľnými materiálmi. Model zažije svoju svetovú premiéru 1. júla 2021 na konferencii DLD Summer. Nový Mini Vision Urbanaut bližšie predstavíme spolu s fotogalériou obrázkov v najbližších dňoch.
VW-Slovakia
Volkswagen Slovakia avizuje v tejto náročnej koronavírusovej situácii sto voľných pracovných miest. Nových zamestnancov hľadá na montážne linky vozidiel pre svoj výrobný závod v Devínskej Novej Vsi. Dopyt po nových zamestnancoch súvisí s dynamickým vývojom výrobného plánu, ktorý je podmienený aktuálnym nárastom dopytu nových automobilov na svetových trhoch. Volkswagen Slovakia tak potvrdzuje pozíciu podniku ako stabilného a spoľahlivého zamestnávateľa, v ktorom vyše 40 % zamestnancov pracuje nepretržite viac ako 10 rokov. V horizonte najbližších rokov očakáva podnik v súvislosti s príchodom nových generácií modelov Volkswagen Passat a Škoda Superb vytvorenie ďalších približne dvetisíc nových pracovných miest.
1-Eli-Tomac
Pneumatiky Dunlop Geomax MX53 pre motokros dostali ocenenie Výrobok roka 2020. Po rozsiahlom testovaní je to výraz uznania za ich úžitkové vlastností a dlhú životnosť. Testy organizoval špecializovaný Cross Magazin. Ocenenie sa motokrosovým pneumatikám dostalo za vlastnosti na stredne tvrdom až tvrdom teréne a za životnosť, ktorú preukázali v testoch. Dunlop Geomax MX53 nielen že predstavujú pokrok v porovnaní s predchádzajúcou generáciou Geomax MX52, ale sú kompromis medzi úžitkovými vlastnosťami a dlhou životnosťou. Pneumatikám Dunlop Geomax dôverujú poprední motocykloví výrobcovia, ktorí ich používajú na prvotnú výbavu svojich motocyklov, ale aj víťazní jazdci a tímy z majstrovstiev sveta v motokrose MXGP a Monster Energy Supercross.