Land Rover: malé SUV, pohon predných kolies

Streda, 19 máj 2010

Viete si predstaviť malý Range Rover, navyše iba s pohonom predných kolies? Potom Vás možno presvedčí fakt, že takto koncipovaný automobil si onedlho budete môcť kúpiť. V ponuke len s pohonom predných kolies však malý Range Rover nezostane osamotený a podobne ako iné automobilky bude vyrábať aj verzie s pohonom všetkých kolies, ktoré charakterizujú túto britskú značku. Automobilka je pripravená vyrábať malé SUV pod názvom Range Rover už od roku 2011.

Range Rover

Land Rover oznámil, že pripravuje nový kompaktný model Range Rover s pohonom kolies prednej nápravy. Nový kompaktný model Range Rover sa bude s určitosťou vyrábať a predávať sa začne v roku 2011. Bude dosahovať emisie CO2 pod hranicou 130 g/km a bude najľahším a najúspornejším Range Roverom v histórii britskej automobilky. Naďalej sa však v duchu tradície značky Land Rover bude vyrábať aj verzia 4x4 so štandardným pohonom všetkých kolies. Príchodom nového malého modelu bude však Land Rover ponúkať aj alternatívu pre zákazníkov, ktorí pohon 4x4 nepotrebujú.

Zavedením pohonu 2WD sa Land Rover sústredí pri vývoji nových modelov na zníženie hmotnosti vozidiel, zníženie strát výkonu pohonnej jednotky na externých agregátoch a zvýšenie účinnosti pohonného ústrojenstva. Významným prvkom pri veľkých vozidlách značky bude zavedenie technológie hybridného pohonu. Prvý Land Rover s hybridným pohonom bude mať premiéru v roku 2012 a predávať sa začne v roku 2013. Do vývoja ekologických technológií a produkcie vozidiel s minimálnym negatívnym dopadom na životné prostredie investuje spoločnosť Jaguar Land Rover viac ako 900 miliónov eur.

Od konca roka 2010 bude Land Rover testovať prvý hybridný prototyp s označením "range e", skonštruovanom na platforme modelu Range Rover Sport. Skúšobné vozidlá budú vybavené aktuálnym motorom TDV6 s objemom 3,0 litra v kombinácii s 8-stupňovou automatickou prevodovkou ZF. Hybrid by mal dosiahnuť dojazd 32 km s čisto elektrickým pohonom, emisie budú pod 100 g CO2 na km a maximálna rýchlosť až 193 km/h.

"Ekologizáciu" svojich modelov robí spoločnosť Jaguar Land Rover aj preto, že ju tlačia predpisy z oblasti spotreby. A keďže Land Rover je výrobcom veľkých SUV a off-roadov, musí podnikať kroky na to, aby neprekročila stanovené limity spotreby na flotilu svojich vozidiel. Liekom na to je aj výroba práve zavádzaného malého modelu a vyvíjanie hybridu, ktoré môžu ovplyvniť flotilový priemer kombinovanej spotreby.

Autor: J. Goldberger
Foto: Land Rover
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.