Land Rover: malé SUV, pohon predných kolies

Streda, 19 máj 2010

Viete si predstaviť malý Range Rover, navyše iba s pohonom predných kolies? Potom Vás možno presvedčí fakt, že takto koncipovaný automobil si onedlho budete môcť kúpiť. V ponuke len s pohonom predných kolies však malý Range Rover nezostane osamotený a podobne ako iné automobilky bude vyrábať aj verzie s pohonom všetkých kolies, ktoré charakterizujú túto britskú značku. Automobilka je pripravená vyrábať malé SUV pod názvom Range Rover už od roku 2011.

Range Rover

Land Rover oznámil, že pripravuje nový kompaktný model Range Rover s pohonom kolies prednej nápravy. Nový kompaktný model Range Rover sa bude s určitosťou vyrábať a predávať sa začne v roku 2011. Bude dosahovať emisie CO2 pod hranicou 130 g/km a bude najľahším a najúspornejším Range Roverom v histórii britskej automobilky. Naďalej sa však v duchu tradície značky Land Rover bude vyrábať aj verzia 4x4 so štandardným pohonom všetkých kolies. Príchodom nového malého modelu bude však Land Rover ponúkať aj alternatívu pre zákazníkov, ktorí pohon 4x4 nepotrebujú.

Zavedením pohonu 2WD sa Land Rover sústredí pri vývoji nových modelov na zníženie hmotnosti vozidiel, zníženie strát výkonu pohonnej jednotky na externých agregátoch a zvýšenie účinnosti pohonného ústrojenstva. Významným prvkom pri veľkých vozidlách značky bude zavedenie technológie hybridného pohonu. Prvý Land Rover s hybridným pohonom bude mať premiéru v roku 2012 a predávať sa začne v roku 2013. Do vývoja ekologických technológií a produkcie vozidiel s minimálnym negatívnym dopadom na životné prostredie investuje spoločnosť Jaguar Land Rover viac ako 900 miliónov eur.

Od konca roka 2010 bude Land Rover testovať prvý hybridný prototyp s označením "range e", skonštruovanom na platforme modelu Range Rover Sport. Skúšobné vozidlá budú vybavené aktuálnym motorom TDV6 s objemom 3,0 litra v kombinácii s 8-stupňovou automatickou prevodovkou ZF. Hybrid by mal dosiahnuť dojazd 32 km s čisto elektrickým pohonom, emisie budú pod 100 g CO2 na km a maximálna rýchlosť až 193 km/h.

"Ekologizáciu" svojich modelov robí spoločnosť Jaguar Land Rover aj preto, že ju tlačia predpisy z oblasti spotreby. A keďže Land Rover je výrobcom veľkých SUV a off-roadov, musí podnikať kroky na to, aby neprekročila stanovené limity spotreby na flotilu svojich vozidiel. Liekom na to je aj výroba práve zavádzaného malého modelu a vyvíjanie hybridu, ktoré môžu ovplyvniť flotilový priemer kombinovanej spotreby.

Autor: J. Goldberger
Foto: Land Rover
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.