Leon Cupra: najostrejší Seat

Sobota, 16 máj 2009

V pôvodnej koncepcii koncern Volkswagen pridelil španielskemu Seatu výrobu automobilov dostupnej športovej značky. Jedným z najnovších modelov je Leon Cupra. Po facelifte sériového modelu, ktorý len prednedávnom obohatil aj náš trh, predstavuje sa teraz aj najostrejšia verzia tohto hatchbacku nižšej strednej triedy.

Seat Leon Cupra
Najostrejšiu verziu Seatu poháňa dvojlitrový benzínový motor s výkonom 240 koní

Novinka má premiéru v týchto dňoch na autosalóne v Barcelone (od 9. do 17. mája), podobne ako menší ostrý model Ibiza FR. Pripomeňme, že pretekárska verzia Leonu Cupra získala v minulom roku titul majstra sveta WTCC tak v kategórii jednotlivcov ako aj značiek a sériový model by na tieto úspechy rád nadviazal. Pod kapotou má Leon Cupra benzínový motor 2,0 TSI s výkonom 240 koní pri 5700 otáčkach a krútiaci moment 330 Nm od 2200 do 5500 otáčok.

Seat Leon Cupra
Zmeny na karosériu sa nesú v duchu novonastúpenej dizajnovej línie Seatu

Nový Leon Cupra podobne ako bežný Leon má zmeny na exteriéri i v interiéri. Nové sú oba nárazníky, maska chladiča má na rozdiel od predchodcu vzor včelieho plastu a pod ňou tri nové vstupy pre vzduch a nápis Cupra. Väčšie s novým dizajnom sú vonkajšie spätné zrkadlá, aj u nového modelu ako u predchodcu majú čiernu farbu. Interiér zdobia dekoratívne prvky z hliníka – nájdeme ho napríklad na volante, ale z hliníka sú aj ovládacie pedále. Sedadlá, ktoré môžu byť na prianie kožené alebo prešívané bielou niťou, majú výrazne športové tvarovanie a opatrené sú logami Cupra.

Rovnako ako predchádzajúca verzia aj nový Leon Cupra má pod kapotou už spomínaný motor 2,0 TSI/240k. Dosahuje s ním maximálnu rýchlosť 247 km/h, zrýchlenie z 0-100 km/h trvá len 6,4 sekundy a kilometer s pevným štartom zvládne za 26,4 sekundy. Priemerná kombinovaná spotreba paliva je 8,3 litra na 100 km.

Seat Leon Cupra
Interiér zdobia dekoratívne prvky z hliníka – nájdeme ho napríklad na volante, stredovom paneli a z hliníka sú aj pedále a opierka ľavej nohy

Nový Leon Cupra má v štandardnej výbave systémy ako ABS a TCS, ESP s EBA, XDS, kontrolku zmenu tlaku v pneumatikách, osem airbagov, automatickú klimatizáciu, predné hmlovky s natáčacou funkciou, palubný počítač, tempomat, športové odpruženie a rádio s CD + MP3 s ôsmimi reproduktormi + Aux-in a mnohé ďalšie.

Autor: J. Goldberger
Foto: Seat
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.