Lexus LC - extravagantné japonské kupé

Pondelok, 07 august 2017

Túžite mať vo svojej garáži mimoriadne auto? Potom by to mohol byť aj Lexus LC, 4,76 metrov dlhé kupé s avantgardným dizajnom luxusnej divízie Toyota. Na výber bude s päťlitrovým osemvalcovým benzínovým motorom alebo hybridným ústrojenstvom. Už teraz si ho možno objednať, do predaja aj na Slovensku príde už 1. septembra.

1 Lexus LC
Lexus LC, model ktorý vôbec nemal byť, udivuje svojim dizajnom i parametrami

Vízia zhmotnená do modelu LF-LC bola výsledkom experimentu, ako by mohol vyzerať športový Lexus, keby neexistovali obmedzenia. Štúdia, ktorá potom vznikla a predstavila sa začiatkom roku na autosalóne v Detroite, získala cenu za dizajn EyesOn Design. Vzbudila taký záujem, že v Lexuse sa rozhodli vytvoriť na jej základe sériový automobil.

Rozhodnutie postaviť mimoriadne športové kupé si však vyžiadalo nevyhnuté zmeny technických riešení. Napríklad štíhla línia masky umiestnená veľmi nízko nad veľkými kolesami si vyžadovala skonštruovať nové zavesenie kolies prednej nápravy. Karoséria Lexusu LC s nízkym predkom a mierne sa zvažujúcou strechou naznačuje teraz silu a rýchlosť. Vpredu zaujme aj mohutná vretenovitá maska chladiča v tvare presýpacích hodín. Interiér zasa ponúka vodičovi veľkorysý kokpit. Príjemný intímny priestor si pohodlne užijú aj ostatní pasažieri.

2 Lexus LC
Interiér luxusného kupé Lexus LC so svojim luxusom. Stvorený pre pohodlie.

Tvorcovia modelu LC mali pred očami koncepciu "ostrejší, ale jemnejší" – tento protiklad znamená v skutočnosti spojenie precíznosti riadenia a výkonu s komfortom jazdy. Aby to dosiahli, použili viacprvkové zavesenie náprav, maximálne znížili ťažisko a rovnomerne rozložili hmotnosť medzi prednú a zadnú časť.

Športové kupé poháňa päťlitrový vidlicový osemvalec s výkonom takmer 500 kW, s ktorým spolupracuje špeciálne pre Lexus LC vytvorená desaťstupňová automatická prevodovka - prvá tohto druhu v luxusnom aute. Konštruktéri ju navrhli tak, aby zmeny radenia nasledovali v rovnakom rytme a pri rovnakých otáčkach. Rovnaký pocit z radenia prevodových stupňov je aj pri jazde s hybridným LC 500h, v ktorom klasickú hybridnú jednotku doplnila štvorstupňová automatická prevodovka.

3 Lexus LC
Lexus LC 500h, verzia s hybridným pohonom a štvorstuňovým automatom

Hlavným inžinierom pre model Lexus LC je Koji Sato, ktorý luxusné športové kupé vidí ako esenciu luxusu, ktorý je založený na japonskej pohostinnosti "omotenashi", čo inak vyjadrené je citlivé vnímanie potrieb človeka a snaha pripraviť mu šťastné chvíle. "A práve preto Lexus vyrába automobily," dodáva Koji Sato.

Autor: J. Goldberger
Foto: Lexus
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."