Lexus LC - extravagantné japonské kupé

Pondelok, 07 august 2017

Túžite mať vo svojej garáži mimoriadne auto? Potom by to mohol byť aj Lexus LC, 4,76 metrov dlhé kupé s avantgardným dizajnom luxusnej divízie Toyota. Na výber bude s päťlitrovým osemvalcovým benzínovým motorom alebo hybridným ústrojenstvom. Už teraz si ho možno objednať, do predaja aj na Slovensku príde už 1. septembra.

1 Lexus LC
Lexus LC, model ktorý vôbec nemal byť, udivuje svojim dizajnom i parametrami

Vízia zhmotnená do modelu LF-LC bola výsledkom experimentu, ako by mohol vyzerať športový Lexus, keby neexistovali obmedzenia. Štúdia, ktorá potom vznikla a predstavila sa začiatkom roku na autosalóne v Detroite, získala cenu za dizajn EyesOn Design. Vzbudila taký záujem, že v Lexuse sa rozhodli vytvoriť na jej základe sériový automobil.

Rozhodnutie postaviť mimoriadne športové kupé si však vyžiadalo nevyhnuté zmeny technických riešení. Napríklad štíhla línia masky umiestnená veľmi nízko nad veľkými kolesami si vyžadovala skonštruovať nové zavesenie kolies prednej nápravy. Karoséria Lexusu LC s nízkym predkom a mierne sa zvažujúcou strechou naznačuje teraz silu a rýchlosť. Vpredu zaujme aj mohutná vretenovitá maska chladiča v tvare presýpacích hodín. Interiér zasa ponúka vodičovi veľkorysý kokpit. Príjemný intímny priestor si pohodlne užijú aj ostatní pasažieri.

2 Lexus LC
Interiér luxusného kupé Lexus LC so svojim luxusom. Stvorený pre pohodlie.

Tvorcovia modelu LC mali pred očami koncepciu "ostrejší, ale jemnejší" – tento protiklad znamená v skutočnosti spojenie precíznosti riadenia a výkonu s komfortom jazdy. Aby to dosiahli, použili viacprvkové zavesenie náprav, maximálne znížili ťažisko a rovnomerne rozložili hmotnosť medzi prednú a zadnú časť.

Športové kupé poháňa päťlitrový vidlicový osemvalec s výkonom takmer 500 kW, s ktorým spolupracuje špeciálne pre Lexus LC vytvorená desaťstupňová automatická prevodovka - prvá tohto druhu v luxusnom aute. Konštruktéri ju navrhli tak, aby zmeny radenia nasledovali v rovnakom rytme a pri rovnakých otáčkach. Rovnaký pocit z radenia prevodových stupňov je aj pri jazde s hybridným LC 500h, v ktorom klasickú hybridnú jednotku doplnila štvorstupňová automatická prevodovka.

3 Lexus LC
Lexus LC 500h, verzia s hybridným pohonom a štvorstuňovým automatom

Hlavným inžinierom pre model Lexus LC je Koji Sato, ktorý luxusné športové kupé vidí ako esenciu luxusu, ktorý je založený na japonskej pohostinnosti "omotenashi", čo inak vyjadrené je citlivé vnímanie potrieb človeka a snaha pripraviť mu šťastné chvíle. "A práve preto Lexus vyrába automobily," dodáva Koji Sato.

Autor: J. Goldberger
Foto: Lexus
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.