Lexus LF-1: Vízia luxusného SUV japonskej značky

Utorok, 03 apríl 2018

Japonská značka Lexus predstavila na januárovom autosalóne v americkom Detroite koncept nového SUV pod označením Lexus LF-1 Limitless. Ako sériový model by sa do predaja mohol dostať v roku 2021.

1 Lexus LF-1
Lexus LF-1 po predstavení v Detroite začiatkom roka by na trh mal prísť v roku 2021

Lexus LF-1 Limitless by mal byť novým typom crossoveru a Lexus ho označuje za vlajkový crossover. Je dielom kalifornského štúdia Calty Design Research, ktoré patrí k japonskému koncernu. V Detroite vzbudil veľkú pozornosť. Lerxus LF-1 sa môže pre značku stať – okrem LC 500 a novej vlajkovej limuzíny LS 500 - prelomovým modelom.

Koncept Lexus LF-1 je aktuálne najväčšie SUV, ktoré dnes na trhu môžeme vidieť. Mohlo by ísť napríklad o konkurenta najväčším modelom Audi v tomto segmente, vrátane pripravovaných noviniek tejto značky Q7 a Q8. Nielen vďaka jedinečnému dizajnu, ale aj atraktívnej cene vo svojej kategórii.

Predpokladá sa, že automobil sa objaví na trhu s rovnakými pohonnými jednotkami ako má najnovší Lexus LS, teda s 3,5-litrovým V6 twin turbo, ako aj s hybridnou jednotkou Lexus Multi Stage Hybrid System s 3,5-litrovým benzínovým motorom V6. Pri športovej verzii F konštruktéri by mohli využiť aj nový 4-litrový motor V8 twin turbo s výkonom 600 kW/816 k. Reálna môže byť aj plne elektrická verzia vozidla, ako aj variant poháňaný vodíkovými palivovými článkami.

1 Lexus LF-1 2 Lexus LF-1 3 Lexus LF-1
Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
Alessandro Dambrosio
Spoločnosť Mitsubishi vymenovala do pozície nového šéfa dizajnu Alessandra Dambrosia. Stane sa novým výkonným riaditeľom pre pokročilý dizajn. Povedie tímy v troch návrhárskych štúdiách Mitsubishi - v Japonsku v Okazaki a Tokiu, a v nemeckom Frankfurte. Do Mitsubishi prichádza v čase, keď automobilka usilovne pracuje na koncepciách štylistického stvárnenia budúcich modelov. Jeho chápanie hodnôt značky má byť mimoriadne cenným prínosom do návrhárskeho tímu Mitsubishi. Dambrosio, pôvodom z Milána, začal svoju profesionálnu kariéru v automobilke Fiat v Centro Stile Lancia, kde pôsobil ako hlavný návrhár značky Alfa Romeo. Následne viedol dizajnérov značky Maserati Design. Potom nastúpil do koncernu Volkswagen ako vedúci dizajnérskeho štúdia Audi Concept Design v Mníchove.
Israeli-start-up-Anagog
Škoda Auto kúpila v izraelskom technologickom startupe Anagog menšinový vlastnícky podiel. Izraelská spoločnosť založená v roku 2010 vyvíja technológie v oblasti umelej inteligencie, ktoré už fungujú vo viac ako stovke rôznych aplikácií pre smartfóny. Bernhard Maier, predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto"Strategickou účasťou v technologickom startupe Anagog rozširujeme svoje schopnosti a získavame prístup k novým technológiám. Umelá inteligencia v oblasti mobility hrá dôležitú úlohu." K tomu dodáva:"Vďaka technológii Anagogu sme schopní lepšie porozumieť našim zákazníkom a ponúknuť im riešenia šité na mieru." Generálny riaditeľ Anagog Ofer Tziperman:"Sme hrdí na to, že máme príležitosť spolupracovať s takým silným partnerom, akým je Škoda Auto."Bernhard Maier a Ofer Tziperman pri podpise zmluvy
Opel Crossland
Automobilka Opel sa vracia do čiernych čísiel a za prvý polrok tohto roku vykázala prevádzkový zisk vo výške 502 miliónov eur a prevádzkovú maržu vo výške 5,0 %. Na tieto údaje pozitívne reagujú popredné ekonomické médiá, al6e aj akciové trhy. Akcie skupiny PSA, do ktorej sa Opel pred rokom začlenil, výrazne posilňujú. "Ide o najvýraznejší obrat k ziskovosti aký som v automobilové branži zažil za dlhé roky" – uvádza v komentári analytik spoločnosti JP Morgan. Britský denník The Times zasa v palcovom titulku píše, že Vauxhall môže oslavovať ako v roku 1999. Nemecký denník Allgemeine Zeitung píše o pozoruhodnom obrate k lepšiemu. A nakoniec: Zázrak! – lakonicky zhŕňa situáciu okolo Opla francúzsky ekonomický titul Les Echos.Opel Crossland, úspešné kompaktné SUV či mestský crossover