Luxusná Kia K9 hľadá meno

Štvrtok, 10 máj 2012

Kórejská automobilka Kia vyslala svojím novým modelom K9 do sveta signál o svojom vstupe a odhodlaní konkurovať luxusným európskym značkám. Nový model, ktorý len hľadá svoje definitívne meno, má podľa šéfkonštruktéra európskej divízie Kia disponovať elegantnou jednoduchosťou, vyváženými proporciami a jednoduchými a hladkými tvarmi karosérie.

Kia K9
Luxusná Kia K9 je prvým modelom kórejskej značky s pohonom zadných kolies

Pohon nového modelu K9 budú obstarávať vidlicové šesťvalce v spojení s 8stupňovou automatickou prevodovkou. Luxus vnáša do nového modelu množstvo pokročilých funkcií a nových technológií, ktoré sú pre značku Kia novinkou. Nový sedan, ktorý sa od mája tohto rku predáva len na domácom kórejskom trhu, sa na zahraničné trhy dostane až v priebehu roka 2012. Nový model posunul značku do nového, pre značku Kia doteraz neobsadeného segmentu automobilového trhu.

S celkovou dĺžkou 5090 mm a rázvorom kolies 3045 mm ponúka K9 veľkorysý priestor pre cestujúcich vpredu i vzadu. Celková šírka 1900 mm a výška 1490 mm sú zárukou priestranného interiéru. Efektívna aerodynamika a pozornosť venovaná exteriéru sa odrazili vo veľmi nízkej hodnote koeficienta odporu vzduchu Cx=0,27.

Vďaka vysokej spodnej línii bočných okien je kabína s oknami umiestnená ďaleko dozadu a podiel plechových častí vo vzťahu k preskleným plochám sa výrazne zvýšil. Dozadu posunutá kabína a malá plocha presklených častí prinášajú pasažierom pocit súkromia a dôstojnosti, zatiaľ čo príťažlivá výrazná grafika okien, zdôraznená chrómovým doplnkami, dodáva vozidlu nádych luxusu.

Model K9 bude na zámorských trhoch spočiatku k dispozícii s pohonnou jednotkou, ktorú tvorí modernizovaný motor Lambda V6 MPI s objemom 3,8 litra a výkonom 290 koní. V roku 2012 sa do globálnej ponuku motorov zaradí aj motor GDI s objemom 3,8 l a výkonom 334 koní. Spolupracovať budú s úplne novou osemstupňovou automatickou prevodovkou z výroby automobilky Kia.

V závislosti od výbavy modelu budú k dispozícii prvky aktívnej bezpečnosti, ako sú napríklad plne adaptívne svetlomety s technológiou LED, systém varovania pred opustením jazdného pruhu, radarový systém detekcie mŕtveho uhla a monitorovanie okolia so štyrmi kamerami.

Kia K9 Kia K9 Kia K9
Autor: J. Goldberger
Foto: Kia Motors
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.