Malé MiTo miesto veľkého trojzubca

Pondelok, 01 február 2010

Ak vlastníte veľké Maserati s trojzubcom v znaku, možno po návšteve vybraného značkového servisu budete odchádzať domov na omnoho menšom, zato však štýlovom modeli Alfa Romeo MiTo vo farbe Maserati Blue Oceano, ktoré Alfa Romeo rozdelí medzi európske servisy talianskeho výrobcu superšportových automobilov. Sto kusov modelov MiTo špeciálnej edície "for Maserati" pripravila továreň Alfa Romeo ako náhradné automobily pre majiteľov krásnych a drahých Maserati.

Alfa Romeo MiTo

Priblíženie sa modelu MiTo obriemu Maserati pomôže viac zviditeľniť najmenší model talianskej automobilky. Nie je to síce úloha stokusovej mimoriadnej edície slávnej talianskej značky, zato však určite veľmi dobrý marketingový či reklamný ťah, aj keď cieľ je celkom prozaický: špeciálna edícia modelu MiTo je pre zákazníkov a majiteľov Maserati pomocnou barličkou počas servisnej hospitalizácie ich miláčika. A aby sa nenaštrbila ich spokojnosť s mnohomiliónovým superautom, vymysleli Fiat (do ktorého Alfa Romeo patrí) a Maserati akciu s náhradným malým, zato však veľmi šmrncovým a super vybaveným vozidlom MiTo.

Aj keď malé MiTo zostane naďalej len malým mestským hatchbackom, v žiare slávy Maserati sa mu ujde celkom slušná pozornosť. V nabitej výbave, čím sa rozumie všetko, vrátane interiéru z najdrahšej kože Pelle Frau, dvojzónovej klimatizácie, systému Blue and Me s navigáciou alebo bi-xenónových svetlometov. Presadnutie do takto vybaveného náhradného auta nebude pre zhýčkaného "maseratistu" prílišným šokom. Najmä keď srdcom malej a pomerne ľahkej alfy bude najvýkonnejší dieselový agregát modelového radu MiTo – 1,4 MultiAir so 170 koňmi.

Pre dobrú vec sa spojili dve ikony talianskeho automobilového priemyslu do unikátneho projektu a vytvorili automobilový skvost s atribútmi oboch južanských velikánov s pretekárkou tradíciou. A tak už onedlho sa po európskych cestách bude preháňať stovka automobilov Alfa Romeo MiTo navrhnutá v spolupráci so značkou Maserati. Milovníci talianskeho štýlu a originality, a nie iba oni, sa majú naozaj na čo tešiť.

Špeciálne MiTo navrhnuté pre Maserati sa bude od bežných automobilov zo sériovej výroby líšiť. Okrem už spomínanej farby karosérie v tmavomodrom odtieni, vznetového motora 1,4 MultiAir Turbobenzina a šperkov vo výbave bude ľahké rozpoznať exkluzívne MiTo od bežných sériových modelov. Napríklad podľa nápisu Limited Edition na paneloch klimatizácie alebo špeciálnou hliníkovou lištou s nápisom Alfa Romeo for Maserati.

MiTo for Maserati v sebe nezaprie pretekársky temperament. Špeciálom pre Maserati slušia zliatinové 18palcové disky kolies, adaptívne tlmiče pruženia, ktoré si automaticky upravia tuhosť podľa aktuálnych podmienok na ceste, ale aj zadný spojler, zadný nárazník a hliníkové pedále sú pre toto MiTo úplnou samozrejmosťou. "Smutné" pre nás ostatných, ktorí nevlastníme Maserati, bude to, že si musíme nechať zájsť chuť na malé a milé MiTo, prípadne sa naň pozerať z chodníka.

Autor: J. Goldberger
Foto: Alfa Romeo
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.