Mazda CX-7 aj s naftou

Utorok, 13 október 2009

Keď Mazda na jeseň v roku 2007 uviedla v Európe svoj crossover CX-7, pod kapotou ponúkala len benzínový 2,3litrový preplňovaný 260 koňový motor. Japonský výrobca však dlho nevydržal s jediným motorom a na jar tohto roku na autosalóne v Ženeve predstavil Mazdu CX-7 aj s naftovým motorom 2,2 MZR-CD s výkonom 173. Aj keď sa model s naftovým motorom nedostal hneď po svojej premiére do showroomov, v priebehu tohto mesiaca by sa tak malo stať.

Mazda CX-7
Mazda CX-7 pôsobí po inovácii športovejšie a s novým motorom je aj úspornejšia

K novej pohonnej jednotke pridala Mazda aj mierne modernizovaný zovňajšok. Vpredu je to väčšia päťuholníková maska chladiča s novým dynamickejším a športovejším vzhľadom, ktorá má navyše olemovanie lištou s kovovým vzhľadom. Nové sú aj svetlá do hmly a chrómované ozdoby pozdĺž spodnej časti dverí zvýrazňujú športovú siluetu vozidla. Auto stojí teraz na dizajnovo nových 18palcových alebo 19palcových kolesách z ľahkých zliatin. Vzhľad karosérie môže skrášľovať niektorý zo siedmich voliteľných farieb laku karosérie, z ktorých strieborná Aluminium, modrá Stormy a čierna Sparkling sú úplne nové.

Vylepšený interiér Mazdy CX-7 pôsobí estetickejšie a má aj kvalitnejšie materiály a ladený môže byť do čiernych alebo béžových odtieňov. Zmeny sú aj na palubnej doske, ktorá je teraz v hornej časti mierne zakrivená. V jej stredovej časti je displej nového informačného systému a stredová konzola môže byť lemovaná lištami s kovovým alebo čiernym vzhľadom. Nové prístroje majú modré podsvietenie a biele ukazovatele. Nový je aj volant a lakťové opierky vpredu i vzadu s mäkkým obložením. Novinkou pre vyššie výbavy je parkovacia kamera s farebným 4,1palcovým displejom a kompaktný navigačný systém. Komfort zvyšujú aj elektricky nastaviteľné predné sedadlá (vodičovo s pamäťou pre tri nastavenia).

Novou pohonnou jednotkou je 2,2litrový preplňovaný vznetový motor MZR-CD so vstrekovaním common-rail a systémom SCR na čistenie spalín, ktorý na báze močoviny výrazne znižuje emisie NOx. Maximálny výkon 173 koní dosahuje pri 3500 otáčkach a najvyšší krútiaci moment 400 Nm už od 2000 otáčok. Motor spotrebuje v priemere 7,5 litra nafty na 100 kilometrov a z jeho výfukových rúr odchádza do ovzdušia len 199 gramov CO2, čím spĺňa emisnú normu Euro V. S novým turbodieselom zvláda faceliftovaná Mazda CX-7 akceleráciu na stovku za 11,3 sekundy a vyvinie najvyššiu rýchlosť 200 km/h.

Mazda CX-7 Mazda CX-7 Mazda CX-7 Mazda CX-7 Mazda CX-7
Autor: J. Goldberger
Foto: Mazda
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.