Mazda CX-7 aj s naftou

Utorok, 13 október 2009

Keď Mazda na jeseň v roku 2007 uviedla v Európe svoj crossover CX-7, pod kapotou ponúkala len benzínový 2,3litrový preplňovaný 260 koňový motor. Japonský výrobca však dlho nevydržal s jediným motorom a na jar tohto roku na autosalóne v Ženeve predstavil Mazdu CX-7 aj s naftovým motorom 2,2 MZR-CD s výkonom 173. Aj keď sa model s naftovým motorom nedostal hneď po svojej premiére do showroomov, v priebehu tohto mesiaca by sa tak malo stať.

Mazda CX-7
Mazda CX-7 pôsobí po inovácii športovejšie a s novým motorom je aj úspornejšia

K novej pohonnej jednotke pridala Mazda aj mierne modernizovaný zovňajšok. Vpredu je to väčšia päťuholníková maska chladiča s novým dynamickejším a športovejším vzhľadom, ktorá má navyše olemovanie lištou s kovovým vzhľadom. Nové sú aj svetlá do hmly a chrómované ozdoby pozdĺž spodnej časti dverí zvýrazňujú športovú siluetu vozidla. Auto stojí teraz na dizajnovo nových 18palcových alebo 19palcových kolesách z ľahkých zliatin. Vzhľad karosérie môže skrášľovať niektorý zo siedmich voliteľných farieb laku karosérie, z ktorých strieborná Aluminium, modrá Stormy a čierna Sparkling sú úplne nové.

Vylepšený interiér Mazdy CX-7 pôsobí estetickejšie a má aj kvalitnejšie materiály a ladený môže byť do čiernych alebo béžových odtieňov. Zmeny sú aj na palubnej doske, ktorá je teraz v hornej časti mierne zakrivená. V jej stredovej časti je displej nového informačného systému a stredová konzola môže byť lemovaná lištami s kovovým alebo čiernym vzhľadom. Nové prístroje majú modré podsvietenie a biele ukazovatele. Nový je aj volant a lakťové opierky vpredu i vzadu s mäkkým obložením. Novinkou pre vyššie výbavy je parkovacia kamera s farebným 4,1palcovým displejom a kompaktný navigačný systém. Komfort zvyšujú aj elektricky nastaviteľné predné sedadlá (vodičovo s pamäťou pre tri nastavenia).

Novou pohonnou jednotkou je 2,2litrový preplňovaný vznetový motor MZR-CD so vstrekovaním common-rail a systémom SCR na čistenie spalín, ktorý na báze močoviny výrazne znižuje emisie NOx. Maximálny výkon 173 koní dosahuje pri 3500 otáčkach a najvyšší krútiaci moment 400 Nm už od 2000 otáčok. Motor spotrebuje v priemere 7,5 litra nafty na 100 kilometrov a z jeho výfukových rúr odchádza do ovzdušia len 199 gramov CO2, čím spĺňa emisnú normu Euro V. S novým turbodieselom zvláda faceliftovaná Mazda CX-7 akceleráciu na stovku za 11,3 sekundy a vyvinie najvyššiu rýchlosť 200 km/h.

Mazda CX-7 Mazda CX-7 Mazda CX-7 Mazda CX-7 Mazda CX-7
Autor: J. Goldberger
Foto: Mazda
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.