Mazda CX-7 aj s naftou

Utorok, 13 október 2009

Keď Mazda na jeseň v roku 2007 uviedla v Európe svoj crossover CX-7, pod kapotou ponúkala len benzínový 2,3litrový preplňovaný 260 koňový motor. Japonský výrobca však dlho nevydržal s jediným motorom a na jar tohto roku na autosalóne v Ženeve predstavil Mazdu CX-7 aj s naftovým motorom 2,2 MZR-CD s výkonom 173. Aj keď sa model s naftovým motorom nedostal hneď po svojej premiére do showroomov, v priebehu tohto mesiaca by sa tak malo stať.

Mazda CX-7
Mazda CX-7 pôsobí po inovácii športovejšie a s novým motorom je aj úspornejšia

K novej pohonnej jednotke pridala Mazda aj mierne modernizovaný zovňajšok. Vpredu je to väčšia päťuholníková maska chladiča s novým dynamickejším a športovejším vzhľadom, ktorá má navyše olemovanie lištou s kovovým vzhľadom. Nové sú aj svetlá do hmly a chrómované ozdoby pozdĺž spodnej časti dverí zvýrazňujú športovú siluetu vozidla. Auto stojí teraz na dizajnovo nových 18palcových alebo 19palcových kolesách z ľahkých zliatin. Vzhľad karosérie môže skrášľovať niektorý zo siedmich voliteľných farieb laku karosérie, z ktorých strieborná Aluminium, modrá Stormy a čierna Sparkling sú úplne nové.

Vylepšený interiér Mazdy CX-7 pôsobí estetickejšie a má aj kvalitnejšie materiály a ladený môže byť do čiernych alebo béžových odtieňov. Zmeny sú aj na palubnej doske, ktorá je teraz v hornej časti mierne zakrivená. V jej stredovej časti je displej nového informačného systému a stredová konzola môže byť lemovaná lištami s kovovým alebo čiernym vzhľadom. Nové prístroje majú modré podsvietenie a biele ukazovatele. Nový je aj volant a lakťové opierky vpredu i vzadu s mäkkým obložením. Novinkou pre vyššie výbavy je parkovacia kamera s farebným 4,1palcovým displejom a kompaktný navigačný systém. Komfort zvyšujú aj elektricky nastaviteľné predné sedadlá (vodičovo s pamäťou pre tri nastavenia).

Novou pohonnou jednotkou je 2,2litrový preplňovaný vznetový motor MZR-CD so vstrekovaním common-rail a systémom SCR na čistenie spalín, ktorý na báze močoviny výrazne znižuje emisie NOx. Maximálny výkon 173 koní dosahuje pri 3500 otáčkach a najvyšší krútiaci moment 400 Nm už od 2000 otáčok. Motor spotrebuje v priemere 7,5 litra nafty na 100 kilometrov a z jeho výfukových rúr odchádza do ovzdušia len 199 gramov CO2, čím spĺňa emisnú normu Euro V. S novým turbodieselom zvláda faceliftovaná Mazda CX-7 akceleráciu na stovku za 11,3 sekundy a vyvinie najvyššiu rýchlosť 200 km/h.

Mazda CX-7 Mazda CX-7 Mazda CX-7 Mazda CX-7 Mazda CX-7
Autor: J. Goldberger
Foto: Mazda
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.