Mazda CX-5: Je tu nová generácia

Štvrtok, 08 december 2016

Päť rokov je dosť na to, aby model mohol byť obnovený. Túto filozofiu uplatnila japonská automobilka a na autosalóne v americkom Los Angeles, ktorý sa konal v druhej polovici novembra, uviedla druhú generáciu modelu Mazda CX-5.

Mazda CX-5
Mazda predstavila prednedávnom v Los Angeles nový croissover CX-5 druhej generácie

Predchádzajúcu generáciu modelu CX-5 predstavila Mazda na jeseň roku 2011 na autosalóne vo Frankfurte. Už vtedy v novom dizajnovom štýle Kodo a s modernými technológiami zameranými na úsporu označovanými Skyactiv. V tomto duchu pripravili konštruktéri Mazdy aj druhú generáciu CX-5.

Aj keď za tých päť rokov výroby tento model príliš nezostarol, jeho úspech na svetových trhoch primäl Japoncov postaviť nový, ktorý by sa predával tak dobre ako jeho predchodca. Veď predať v 120 štátoch sveta viac ako 1,4 milióna exemplárov zaväzuje.

Dizajn karosérie novej CX-5 sa príliš nemenil, zmeny sú skôr evolučného ako revolučného rázu. Úspešný model za päť rokov výroby prakticky nezostarol a tak najviac badateľné zmeny sú na zmenenej maske chladiča a hlavných svetlometoch. Dôraz sa kládol aj na nový odtieň červeného laku Soul Red Crystal. V interiéri zas na kvalitné materiály a komfortný priestor pre cestujúcich. Vodiča poteší najnovší multimediálny systém so 7palcovým farebným dotykovým displejom a ostatnýchz cestujúcich na prianie dodávaný audio systém značky Bose.

Nový crossover nie trpaslík, ale ani obor. Jeho celková dĺžka 4545 mm, šírka 1840 mm a výška 1690 mm (rázvor náprav 2700 mm) poskytne dostatok priestoru pre piatich cestujúcich a priestranný batožinový priestor s objemom 505 litrov pre ich cestovné potreby.

Na výber budú dva benzínové motory Skyactiv-B so zdvihovým objemom 2,0 a 2,5 litra a turbodiesel Skyactiv-D s objemom 2,2 litra. Spolupracovať budú so šesťstupňovými a automatickými prevodovkami. V ponuke okrem pohonu o predných kolies bude aj vyhotovenie i-Activ AWD pre honom všetkých kolies. Zapôsobiť na vodiča a presvedčiť ho o jazdných vlastnostiach má tuhý skelet karosérie, predná náprava typu MacPherson a viacprvková zadná náprava.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.