Mazda má novú dvojku

Nedeľa, 10 jún 2007

Mazda prekročila prah zakliatia a svojmu najmenšiemu európskemu modelu označovanému číslicou 2 ušila kabát, ktorý sa bude určite páčiť. Japonský výrobca to skúšal viac razy, no až teraz zámer o príťažlivom malom automobile sa stal skutočnosťou.

Mazda 2 Mazda 2 Mazda 2

Malá Mazda 2 nosí teraz moderný kabát ušitý v štýle Zoom-Zoom, navrhnutý európskymi dizajnérmi. Príťažlivý vzhľad sa má postarať o to, aby si nový automobil našiel čo najkratšiu cestu k zákazníkom a vylepšil predajné čísla Mazdy v Európe. Oproti predchodcovi je nová malá Mazda o málo menšia ako jej predchodca, upustila od predtým preferovanej praktickej funkčnosti a vsadila na elegantný vzhľad a dynamický dizajn, čo určite zapôsobí najmä na mladú generáciu. Konštruktéri Mazdy 2 ušetrili na váhe, čo spolu s dobrou aerodynamikou umožnilo znížiť spotrebu. V ponuke budú dva benzínové motory s objemom 1,3 l a 1,5 l, a turbodiesel 1,4 l, ktoré budú poháňať kolesá prednej nápravy.

Mazda 2 Mazda 2

V Ženeve sme ešte videli Mazdu 3 s novým výkonným dvojlitrovým turbodieselom s výkonom 143 koní, kompaktné SUV už s európskou špecifikáciou CX-7 a koncept Hakaze, ktorý je crossoverom, kupé i roadsterom, pretože má niečo z každého.

Mazda 3 Mazda CX-7 Mazda Hakaze
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.