Mazda MX-5: Viac koní, väčšie potešenie

Pondelok, 25 jún 2018

Dvojmiestny japonský roadster Mazda MX-5, ktorý je už od roku 1989 bestsellerom výrobcu, sa dočkal ďalšej modernizácie. Verzia pre japonský trh, model pre rok 2019, má silnejší motor s objemom 2,0 litra, aktualizované bezpečnostné technológie a ďalšie vylepšenia.

1 Mazda-MX-5
Dvojmiestny roadster Mazda MX-5 je už desiatky rokov bestsellerom Mazdy

Štvrtá generácia roadstera MX-5 sa predstavila na jeseň v roku 2014, na trh prišla v ďalšom roku. Variant RF s pevnou skladacou strechou dorazil na trh v roku 2016. Pomerne skoro od uvedenia sa malý dvojmiestny Japonec bez strechy dočkal prvej modernizácie. Exteriér sa takmer nezmenil, výrazná zmena sa dotkla najmä pohonnej jednotky.

Atmosférický dvojlitrový benzínový štvorvalec 2,0 Skyactiv G-160 dostal novú hlavu valcov, ojnice , upravené piesty a optimalizovaný prívod vzduchu. Zmeny priniesli zvýšenie výkonu zo 118 kW/160k na 135 kW/184k a krútiaceho momentu z 200 Nm na 205 Nm. Najvyššie otáčky sa zvýšili na 7500 za minútu.

Výrobca optimalizoval aj základnú pohonnú jednotku, motor 1,5 Skyactiv-G. Pri tomto agregáte sa hodnota výkonu zvýšila len o 1 kW na 97 kW/132k a najvyšší krútiaci moment má základný model Mazda MX-5 152 Nm.

2 Mazda MX-5

Obľúbený roadster Mazda MX-5 v modernizovanej podobe by sa neskôr mal dostať aj na európsky trh.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
Mitsubishi Eclipse Cross
V ankete nemeckého špecializovaného 4WD magazínu si jeho čitatelia z viac ako 170 modelov 13 rôznych kategórií dali na prvé miesto Mitsubishi Eclipse Cross. Dynamicky stvárnený model koncepcie SUV s technológiou 4WD s pokročilým systémom Super-All Wheel Control je inšpirovaný systémom Lancer Evolution. Za prvých desať mesiacov roka 2018 sa v Európe predalo 24 854 áut tohto modelu. Čitatelia rovnakého magazínu si zároveň zvolili Mitsubishi Outlander PHEV za víťaza kategórie alternatívne pohonné jednotky.
Mercedes-AMG 63 S
Čas 7:49,369 minúty dosiahlo na severnom okruhu Nürburgringu sériovo vyrábané SUV Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+. Na prvý pokus prekonal starý rekord vývojový inžinier AMG Markus Hofbauer, ktorý sa posadil za volant sériovo vyrábaného modelu s osemvalcovým motorom. Rekordné auto má 4,0-litrový motor V8 biturbo, podvozok so vzduchovým odpružením a adaptívne nastaviteľným tlmením, pohon všetkých kolies s plne variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu, samosvorný diferenciál zadnej nápravy a keramické brzdové kotúče.
Wintercontact-ts-860
Zimné pneumatiky Continental aj tento rok preukázali svoje kvality. V testoch odborných médií a medzinárodných autoklubov získali skvelé hodnotenia a obsadili popredné miesta. Vo viacerých testoch hviezdila opakovane najmä pneumatika Continental WinterContact TS860. Redaktori vyzdvihovali jej vynikajúce vlastnosti na zasneženom aj mokrom povrchu, vyváženosť a bezpečnosť. Testovali sa aj celoročné pneumatiky. V jednom z testov bola pneumatika AllSeasonsContact ocenená najvyššou známkou "veľmi odporúčaná" a obsadila prvú priečku. Označili ju za Najlepšiu celoročnú pneumatiku na snehu.