Mazda MX-5: Viac koní, väčšie potešenie

Pondelok, 25 jún 2018

Dvojmiestny japonský roadster Mazda MX-5, ktorý je už od roku 1989 bestsellerom výrobcu, sa dočkal ďalšej modernizácie. Verzia pre japonský trh, model pre rok 2019, má silnejší motor s objemom 2,0 litra, aktualizované bezpečnostné technológie a ďalšie vylepšenia.

1 Mazda-MX-5
Dvojmiestny roadster Mazda MX-5 je už desiatky rokov bestsellerom Mazdy

Štvrtá generácia roadstera MX-5 sa predstavila na jeseň v roku 2014, na trh prišla v ďalšom roku. Variant RF s pevnou skladacou strechou dorazil na trh v roku 2016. Pomerne skoro od uvedenia sa malý dvojmiestny Japonec bez strechy dočkal prvej modernizácie. Exteriér sa takmer nezmenil, výrazná zmena sa dotkla najmä pohonnej jednotky.

Atmosférický dvojlitrový benzínový štvorvalec 2,0 Skyactiv G-160 dostal novú hlavu valcov, ojnice , upravené piesty a optimalizovaný prívod vzduchu. Zmeny priniesli zvýšenie výkonu zo 118 kW/160k na 135 kW/184k a krútiaceho momentu z 200 Nm na 205 Nm. Najvyššie otáčky sa zvýšili na 7500 za minútu.

Výrobca optimalizoval aj základnú pohonnú jednotku, motor 1,5 Skyactiv-G. Pri tomto agregáte sa hodnota výkonu zvýšila len o 1 kW na 97 kW/132k a najvyšší krútiaci moment má základný model Mazda MX-5 152 Nm.

2 Mazda MX-5

Obľúbený roadster Mazda MX-5 v modernizovanej podobe by sa neskôr mal dostať aj na európsky trh.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
konopka
Slovenský tím ARC Bratislava s posádkou Konôpka-Mikuláško v ďalšom podujatí vytrvalostných pretekov seriálu GT Open na maďarskom Hungaroringu obsadil v sobotňajších 70-minútových pretekoch triedy AM s automobilom Lamborghini Huracán GT3 veľmi pekné druhé miesto. Nové zloženie tímu, keď Lotyša Calka nahradil slovenský jazdec Zdenek Mikuláško, slávil úspech hneď na prvý pokus. Konôpka s Mikuláškom bojovali v závere pretekov o druhé miesto s lídrom seriálu Poliakom Lewandowskim. Ten však za prekročenie rýchlosti v boxovej uličke dostal trest a slovenský tím sa tak dostal na druhé miesto. Víťazom triedy sa stal rakúsky mercedes s posádkou Konrad-Hrachowina.
Michal Búlik
Medzinárodné majstrovstvá Španielska cestných motocyklov pokračovali tretími pretekmi na okruhu v Navarre. Pravidelným účastníkom španielskeho šampionátu v triede Moto4/85 GP je aj mladý slovenský jazdec Michal Búlik. Kvalifikácia mu vyniesla 21. miesto na štarte. V prvých pretekoch obsadil vo svojej triede 14. a celkové 16. miesto a do tabuľky španielskeho šampionátu si pripísal dva body. V druhých pretekoch bol rovnako 14. V triede Moto4 a získal ďalšie dva body. Ďalšie preteky na Michala Búlika čakajú už nadchádzajúci víkend na maďarskom okruhu Pannonia Ring, kde bude hájiť farby slovenského tímu Yamaha Maco Racing v šampionáte Alpe Adria Championship, kde bude štartovať v triede Supersport 300.
R. Sikyna
Ďalší diel motokrosového seriálu ADAC sa išiel v nemeckom Bielsteine. Jeden z najprestížnejších európskych seriálov patrí k najkvalitnejším a najnáročnejším motokrosovým pretekom. Tretie podujatie sedemdielneho seriálu absolvovali jazdci na náročnej prírodnej trati. V triede Yougster (MX2) sa týchto pretekov pravidelne zúčastňuje aj slovenský jazdec Richard Šikyňa z klubu MX Slovakia na motocykli KTM 250. V tejto sezóne po prvý raz ako počas tohto seriálu oblieka dres českého tímu JD 191 Genex KTM RT. Po nie najlepšej kvalifikácii skončil v prvých pretekoch na druhom a druhých na štvrtom mieste a celkovo bol štvrtý. V priebežnom hodnotení nemeckého seriálu sa posunul na priebežnú tretiu priečku.