Mazda MX-5: Viac koní, väčšie potešenie

Pondelok, 25 jún 2018

Dvojmiestny japonský roadster Mazda MX-5, ktorý je už od roku 1989 bestsellerom výrobcu, sa dočkal ďalšej modernizácie. Verzia pre japonský trh, model pre rok 2019, má silnejší motor s objemom 2,0 litra, aktualizované bezpečnostné technológie a ďalšie vylepšenia.

1 Mazda-MX-5
Dvojmiestny roadster Mazda MX-5 je už desiatky rokov bestsellerom Mazdy

Štvrtá generácia roadstera MX-5 sa predstavila na jeseň v roku 2014, na trh prišla v ďalšom roku. Variant RF s pevnou skladacou strechou dorazil na trh v roku 2016. Pomerne skoro od uvedenia sa malý dvojmiestny Japonec bez strechy dočkal prvej modernizácie. Exteriér sa takmer nezmenil, výrazná zmena sa dotkla najmä pohonnej jednotky.

Atmosférický dvojlitrový benzínový štvorvalec 2,0 Skyactiv G-160 dostal novú hlavu valcov, ojnice , upravené piesty a optimalizovaný prívod vzduchu. Zmeny priniesli zvýšenie výkonu zo 118 kW/160k na 135 kW/184k a krútiaceho momentu z 200 Nm na 205 Nm. Najvyššie otáčky sa zvýšili na 7500 za minútu.

Výrobca optimalizoval aj základnú pohonnú jednotku, motor 1,5 Skyactiv-G. Pri tomto agregáte sa hodnota výkonu zvýšila len o 1 kW na 97 kW/132k a najvyšší krútiaci moment má základný model Mazda MX-5 152 Nm.

2 Mazda MX-5

Obľúbený roadster Mazda MX-5 v modernizovanej podobe by sa neskôr mal dostať aj na európsky trh.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
BMW C400 X
Výstava motocyklov a lodí v priestoroch bratislavskej Incheby na pravom brehu Dunaja otvorí svoje brány vo štvrtok 14. marca a potrvá do nedele 17. marca. Veľkosťou výstavnej plochy i množstvom vystavovaných exponátov je najväčšia na Slovensku. Aj teraz sa na nej predstavia mnohé novinky zo sveta dvoch kolies a motoristického športu, tiež zo sveta lodí. Na ploche 22 000 m² sa tentoraz predstaví 142 vystavovateľov v zastúpení najznámejších i menej známych značiek motocyklov a výrobcov lodí. Súčasťou podujatia bude aj bohatý sprievodný program.
Richard Sikyna
Motokros má aj s naším jazdcom Richardom Šikyňom za sebou otváracie preteky, ktoré sa konali vo vzdialenej Argentíne. Na náročnej trati v triede MX2 do 250 cm³ si v prvej jazde vybojoval za 19. miesto prvé dva body do hodnotenia majstrovstiev sveta, v druhej skončil 21. a tesne mu unikol aspoň bod. Pre lepší výsledok si mladý Slovák musí zlepšiť štart, ktorý v oboch jazdách nemal najlepší, čo sa odrazilo v umiestnení. Pre Richarda Šikyňu, mladého jazdca z Oravy, to bol sľubný začiatok sezóny. Spokojnosť s jeho účinkovaním vyjadril jeho manažér Peter Kolek z MX Slovakia i Jiří Jankovský, manažér českého tímu JD Gunex KTM RT, za ktorý Šikyňa v seriáli štartuje.
Jaguar I-Pace
Sedem finalistov čakalo v nultý deň ženevského autosalónu na verdikt poroty zloženej z novinárov. Len jeden z nich však získa poctu európske Auto roka 2019. Šance odniesť si zo Ženevy lákavú a cenenú trofej mali Alpine A110, Citroën C5 Aircross, Ford Focus, Jaguar I-Pace, Kia Ceed, Mercedes-Benz triedy A a Peugeot 508. Rôznorodosť finalistov zamotávala hlavy porotcov, takže určiť víťaza nebolo jednoduché. Prejavilo sa to aj vo výsledku, keď po sčítaní hlasov mali britský čisto elektrický Jaguar I-Pace a francúzsky športový automobil Alpine A110 zhodný počet 250 bodov. O víťazovi, ktorým je Jaguar I-Pace, rozhodli potom preferencie hlasujúcich v priamom dueli. V ňom získal britský automobil o dva body viac ako francúzsky, čo rozhodlo, že Autom roka 2019 je Jaguar I-Pace a druhý Alpine A110. Tretia je Kia Ceed (247 bodov), štvrtý Ford Focus (235), piaty Citroën C5 Aircross (210) , šiesty Peugeot 508 (192) a siedme miesto patrí Mercedesu triedy A (116).