Mazda Takeri sa predstaví v Tokiu

Streda, 26 október 2011

Na 42. ročníku tokijského autosalónu predstaví spoločnosť Mazda v svetovej premiére koncept Takeri, sedan strednej veľkosti budúcej generácie. Je koncept Takeri predobrazom novej Mazdy6? V japonskej premiére sa v sériovej podobe predstaví aj nové SUV CX-5. Autosalón v Tokiu otvoria novinárske dni 1. a 2. decembra, pre verejnosť bude otvorený od 3. do 11. decembra.

Mazda Takeri
Koncept Mazda Takeri sa predstaví začiatkom decembra na autosalóne v Tokiu

Koncept Takeri navrhli dizajnéri a konštruktéri Mazdy v štýle nového dizajnového jazyka Kodo (Duša v pohybe). Základom nového konceptu je progresívna technológia SkyActiv. Prináša napríklad prvý rekuperačný brzdový systém z dielne spoločnosti Mazda, ktorý pri brzdení premieňa kinetickú energiu na elektrickú, tú potom uchováva v kondenzátoroch a následne využíva na pohon elektrického príslušenstva automobilu, čím znižuje zaťaženie motora a zároveň šetrí palivo.

Mazda Takeri
Koncept Mazda Takeri pravdepodobne predstavuje nástupcu súčasnej Mazdy6

Nová technológia v kombinácii s novým vznetovým motorom SkyActiv-D, systémom i-stop, novou odľahčenou konštrukciou, aerodynamickým tvarom a špeciálne upraveným podvozkom umožňujú Mazde Takeri dosiahnuť dynamický výkon, pohodlné ovládanie a výnimočne nízku spotrebu paliva.

Mazda CX-5
Nové kompaktné SUV CX-5 sa v Tokiu predstaví už sériovej "japonskej" podobe
Mazda CX-5
Mazda CX-5 (plánovaný sériový model pre japonský trh)

Japonskú premiéru bude mať nové kompaktné SUV CX-5 vo vyhotovení pre japonský trh. Je to prvý sériový model automobilky Mazda navrhnutý v duchu novej dizajnovej koncepcie Kodo. Jeho motory, prevodovka, karoséria a podvozok sú prispôsobené technológii SkyActiv. Vďaka ľahkej konštrukcii, aerodynamickému tvaru karosérie, úsporným vznetovým a zážihovým motorom i vďaka systému i-stop a novej prevodovke má CX-5 spoľahlivé a citlivé ovládanie a dobré jazdné vlastnosti.

Autor: J. Goldberger
Foto: Mazda
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.