Mazda Takeri sa predstaví v Tokiu

Streda, 26 október 2011

Na 42. ročníku tokijského autosalónu predstaví spoločnosť Mazda v svetovej premiére koncept Takeri, sedan strednej veľkosti budúcej generácie. Je koncept Takeri predobrazom novej Mazdy6? V japonskej premiére sa v sériovej podobe predstaví aj nové SUV CX-5. Autosalón v Tokiu otvoria novinárske dni 1. a 2. decembra, pre verejnosť bude otvorený od 3. do 11. decembra.

Mazda Takeri
Koncept Mazda Takeri sa predstaví začiatkom decembra na autosalóne v Tokiu

Koncept Takeri navrhli dizajnéri a konštruktéri Mazdy v štýle nového dizajnového jazyka Kodo (Duša v pohybe). Základom nového konceptu je progresívna technológia SkyActiv. Prináša napríklad prvý rekuperačný brzdový systém z dielne spoločnosti Mazda, ktorý pri brzdení premieňa kinetickú energiu na elektrickú, tú potom uchováva v kondenzátoroch a následne využíva na pohon elektrického príslušenstva automobilu, čím znižuje zaťaženie motora a zároveň šetrí palivo.

Mazda Takeri
Koncept Mazda Takeri pravdepodobne predstavuje nástupcu súčasnej Mazdy6

Nová technológia v kombinácii s novým vznetovým motorom SkyActiv-D, systémom i-stop, novou odľahčenou konštrukciou, aerodynamickým tvarom a špeciálne upraveným podvozkom umožňujú Mazde Takeri dosiahnuť dynamický výkon, pohodlné ovládanie a výnimočne nízku spotrebu paliva.

Mazda CX-5
Nové kompaktné SUV CX-5 sa v Tokiu predstaví už sériovej "japonskej" podobe
Mazda CX-5
Mazda CX-5 (plánovaný sériový model pre japonský trh)

Japonskú premiéru bude mať nové kompaktné SUV CX-5 vo vyhotovení pre japonský trh. Je to prvý sériový model automobilky Mazda navrhnutý v duchu novej dizajnovej koncepcie Kodo. Jeho motory, prevodovka, karoséria a podvozok sú prispôsobené technológii SkyActiv. Vďaka ľahkej konštrukcii, aerodynamickému tvaru karosérie, úsporným vznetovým a zážihovým motorom i vďaka systému i-stop a novej prevodovke má CX-5 spoľahlivé a citlivé ovládanie a dobré jazdné vlastnosti.

Autor: J. Goldberger
Foto: Mazda
Pridať komentár
Bleskovky
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.
BMW-kopie
Značke BMW udelili slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council z programu Slovak Superbrands cenu Slovak Superbrands Award 2020. Automobilka tak potvrdila, že patrí do skupine elitných značiek. Ocenenie je potvrdením kvality a uistením priaznivcov a zákazníkov značky pri ich nákupných rozhodnutiach. Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať ich ďalším spoločnostiam, ktoré by sa rady rozvíjali a učili. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je Superbrands uznávaný ako rešpektované ocenenie v 90. krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.