Mazda3: premiéra v Los Angeles

Utorok, 25 november 2008

Jedným z mimoriadne očakávaných modelov tohtoročného autosalónu v Los Angeles bola nová Mazda3. Aj tento model bol vyvíjaný v zmysle filozofie Zoom-Zoom spoločnosti Mazda, ktorá pojednáva o vývoji automobilov, kde riadenie je zábava a zároveň sú šetrné k životnému prostrediu.

Mazda3 Mazda3

Mazda3 prichádza v úplne prepracovanej podobe sedanu novej generácie. Má nový atraktívnejší vzhľad, dynamickejší dizajn karosérie, sľubuje väčší zážitok z jazdy, obsahuje progresívne ekologické a bezpečnostné prvky a má vyššiu úroveň štandardného a voliteľného vybavenia. A podľa výrobcu má nová Mazda3 najvyššiu úroveň sofistikovanosti vo svojom segmente.

Nová Mazda3 ponúka vysokú kvalitu, štýl, výkon a dynamiku, práve to, čo zákazník najviac preferuje. Mazda3 ponúkne - uvádza sa v tlačovej správe - vyššiu hodnotu a menej zbytočností. Už predchádzajúci model získal celý rad významných ocenení a za prvých päť rokov výroby sa ho vo svete predalo 1,8 milióna kusov. Každý tretí predaný automobil značky Mazda bol z modelového radu Mazda3. Ešte prednedávnom bol tento model označený za najspoľahlivejší kompaktný sedan, aký bol za danú cenu na trhu.

V Los Angeles predstavený sedan Mazda3 je v špecifikácii pre americký trh. Jeho pohon bude obstarávať jeden z dvoch zážihových motorov. Základným je dvojliter s výkonom 148 koní, väčší bude mať objem 2,5 litra a dosiahne najvyšší výkon 167 koní. K nim sa bude dodávať 5- a 6stupňová manuálna prevodovka, ale aj elektronicky riadená 5stupňová automatická prevodovka Sport-AT s možnosťou manuálneho radenia. Nová Mazda3 so skvele prepracovanou aerodynamikou bude mať veľmi nízky koeficient cx iba 0,29.

Po štvordverovom sedane bude druhou verziou Mazdy3 päťdverový hatchback. Predstaví sa začiatkom decembra v talianskej Bologni. Nový model Mazdy3 sa dostane v Európe i u nás do predaja vo verzii sedan i hatchback v prvej polovici roku 2009.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.