Mazda3 Skyactiv-X s novým revolučným motorom čoskoro v predaji

Štvrtok, 06 jún 2019

Japonská automobilka Mazda oficiálne oznámila začiatok predaja modelu Mazda3 s revolučným motorom Skyactiv-X, ktorý kombinuje princíp benzínového a naftového motora.

Mazda3
Mazda3 Skyactiv-X s novým motorom príde do predaja počas tohtoročnej jesene

Odteraz si záujemcovia o nový model s novým motorom môžu podať objednávky na novú Mazdu3 s revolučným motorom Skyactiv-X. Je to prvý motor na svete, ktorý kombinuje princíp zážihového a vznetového motora.

Motor Skyactiv-X svojou funkciou Spark Plug Controlled Compression Ignition (SPCCI) dokáže kombinovať zapálenie zmesi sviečkou ako je to pri klasických benzínových motoroch, alebo pomocí kompresného tepla vo valci ako pracujú naftové motory. Cieľom tohto konštrukčného riešenia je výkonný motor, ktorý pracuje vo vysokých otáčkach, ale pri nízkej spotrebe a nízkych emisiách.

V novej Mazde3 sedan Skyactiv-X s týmto motorom (180 koní, 224 Nm) by tak spotreba podľa merania NEDC mala mať priemernú spotrebu 4,3 l/100 km a emisie CO2 len 96 g/100 km. K tejto spotrebe výrobca poznamenáva, že podľa iného, novšieho systému merania WLTP je spotreba vyššia a činí 5,4 l/100 km.

S týmto motorom má byť nová Mazda 3 Skyactiv-X aj v ponuke s hybridnou technológiou a názvom Mazda M Hybrid. Inteligentný 24V mild-hybridný systém recykluje energiu vygenerovanú pri brzdení a posiela do elektromotora, ktorý asistuje spaľovaciemu motoru. Očakáva sa tak nižšia spotreba i emisie, a v konečnom dôsledky aj lepšia ekonomika prevádzky.

K prvým zákazníkom by sa nová Mazda3 s novým motorom Skyactiv-X mala dostať v priebehu jesene tohto roku.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.