Mazda5 je po facelifte dynamickejšia

Piatok, 15 február 2013

Mazda5 sa po prvý raz predstavila v roku 2004, o štyri roky neskôr prišla prvá modernizácia a v roku 2010 nastúpila jej druhá generácia. Kompaktný automobil kategórie multi-activity vehicle (MAV) sa teraz podrobil modernizácii, takže je štýlovejší, komfortnejší a bezpečnejší.

Mazda5
Mazda5 má po modernizácii dynamickejší dizajn. Univerzálnosť a praktickosť zostali.

Mazda5 priniesla ako jedna z prvých do kategórie kompaktných veľkopriestorových automobilov veľmi praktické posuvné zadné bočné dvere. V priestrannom interiéri čakajú cestujúcich sedadlá s novým poťahovým materiálom a dekoračné panely vyvedené v čiernom laku s vysokým leskom.

Výbavu modelu Mazda5, ktorá už v doterajšej podobe patrila medzi najkomfortnejšie vo svojej triedy, rozšírila Mazda o elektricky sklopné vonkajšie spätné zrkadlá s integrovanými LED smerovými svetlami. Ďalšou novinkou je rýchla aktivácia smerových svetiel pri zmene jazdného pruhu. Po ľahkom stlačení páčky smerové svetlo na príslušnej strane trikrát zabliká.

Súprava na opravu pneumatík nahrádza rezervné koleso a znižuje prevádzkovú hmotnosť vozidla, tým aj spotrebu paliva. K novým prvkom výbavy na prianie patrí zadná parkovacia kamera alebo vnútorné spätné zrkadlo s automatickou clonou. Vstup USB, osvetlenie schránky v palubnej doske či dekoračná koncovka výfuku sa dodávajú ako súčasť sériovej výbavy.

Mazda5, rozmerná vnútri a kompaktná zvonku, sa pýši uznávaným dizajnom, priestranným interiérom, výbornou aerodynamikou, mimoriadnou ovládateľnosťou a príkladnou jazdnou stabilitou. Pritom poskytuje všetku praktickosť a pohodlie, aké možno od flexibilného kompaktného vanu očakávať.

Mazda5  Mazda5 Mazda5
Autor: J. Goldberger
Foto: Mazda
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.