Mazda6: po sedane aj kombi

Utorok, 18 september 2012

Po nedávnej premiére sedana Mazda6 na autosalóne v Moskve zverejnila japonská automobilka fotografie verzie kombi, ktorá sa predstaví koncom septembra na autosalóne v Paríži. Aj nové kombi strednej triedy, podobne ako sedan, vychádza zo známeho konceptu Takeri.

Mazda6 kombi
Mazda6, kombi strednej triedy, bude mať svetovú premiéru už o deväť dní v Paríži

Nová Mazda6 je vlajkovou loďou novej generácie automobilky Mazda. Spája tie najlepšie remeselné a technické zručnosti modelov Mazda vo všetkých sférach, od jazdných vlastností a dizajnu až po ekologické parametre a bezpečnosť. Je druhým modelom novej generácie automobilov Mazda, ktoré využívajú kompletnú škálu technológií SkyActiv a dizajnový štýl Kodo – duša pohybu. Obsahuje tiež celý rad pokročilých bezpečnostných technológií a systém rekuperačného brzdenia i-ELOOP.

Kombi i sedan budú mať pod kapotou nový vznetový motor SkyActiv-D 2,2. Tento vznetový motor bude so štandardným alebo vysokým výkonom. Oba druhy vyhovujú európskej emisnej norme Euro 6. Okrem toho bude nová Mazda6 používať aj dva benzínové motory SkyActiv-G 2,0 a SkyActiv-G 2,5 s priamym vstrekovaním.

Začiatok predaja nového modelu Mazda6 je plánovaný na február 2013.

Mazda6 kombi Mazda6 kombi a sedan
Autor: J. Goldberger
Foto: Mazda
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.