Mégane RS - ďalší ostrý Renault

Nedeľa, 06 december 2009

Renault Mégane nie je v rodine ostrých hot hatchov, teda ostrých hatchbackov, neznámy objekt. K novému modelu RS sa Renault dopracovával postupne. Už pred ním zaujal každý z predchádzajúcich ostrých modelov, či už to bol model Cup alebo F1, ale najmä najostrejšia verzia Mégana, model R26R. Nová verzia ostrého hatchbacku, Mégane RS, je najostrejšia zo všetkých doterajších. Čím okrem stáda 250 koní môže učarovať?

Mégane RS
Mégane RS vyzerá skvele a tak aj jazdí. Na bežnej ceste, ale najmä na pretekárskom okruhu

Nový Mégane RS prichádza vo dvoch naladeniach podvozku – s tvrdo naladeným a dobre vybaveným Sport a tvrdším a športovejším Cup. Predáva sa vo verziách RS Luxe (podvozok Sport) a RS Chassis Cup (podvozok Cup), obe sú za rovnakú cenu 28 900 eur a k dostaniu sú aj na Slovensku. Každá má pod kapotou rovných 250 koní a 340 Nm, ktoré produkuje dvojlitrový štvorvalec preplňovaný turbodúchadlom Twin scroll.

Nový Mégane RS sa môže pochváliť bohatou špecifickou výbavou, ktorá ešte zvyšuje radosť z jazdy. Napríklad RS Dynamic Managementom, ktorý umožňuje výber z troch režimov ESP, alebo RS displej s prehľadom informácií o jazde. RS displej má len verzia RS Chassis Cup. Obe verzie majú plne vypínateľné ESP, výkonné brzdy so štvorpiestikovými strmeňmi Brembo a model s podvozkom Cup aj samosvorný diferenciál.

Mégane RS vychádza zo sériového modelu Mégane Coupé, má aj rovnaké štýlové črty, ale vďaka novým dizajnovým prvkom viac športového ducha. Dynamické línie kupé sa kombinujú s novými detailami. Širšie blatníky ukrývajú impozantné 18palcové kolesá (verzia Cup) alebo 19palcové (verzia Sport). Predný nárazník má vstavaný široký nasávací otvor vzduchu, aerodynamické lopatky typu formuly 1, výfukové potrubie, difúzor a zadný okrajový spojler. Predné LED svetlá, vsadené do predného spojlera, zdôrazňujú športový vzhľad auta.

Vzhľad nového Mégane RS je nekompromisne športový. Jeho dizajn je dostatočne agresívny. Z každého pohľadu, ale najmä z profilu vyzerá RS veľmi moderne, vyvážene a príťažlivo. Nový Mégane RS je nielen športové, ale aj moderné a elegantné auto. Oproti uznávanému predchodcovi R26 využíva nový Mégane RS novú tuhšiu karosériu, vylepšený a veľmi kvalitný podvozok, vyšší výkon motora (250 koní) i vyšší krútiaci moment (340 Nm – už od 1900 otáčok). Technika vychádza tiež z predchádzajúcej generácie – vzadu je relatívne jednoduchá náprava so skrutnou priečkou a vpredu unikátna konštrukcia principiálne podobná McPhersonu, má však oddelený čap riadenia, uložený v masívnom puzdre.

Mégane RS
Renault Mégane RS je z každého pohľadu moderný, vyvážený a veľmi príťažlivý automobil

Športovo-elegantný štýl exteriéru sa prenáša aj do interiéru. Tmavý obklad kontrastuje s pozadím otáčkomera a prešívaním na volante v odtieni žltá Sport. Verzia RS Chassis Cup obsahuje aj ďalšie prvky v žltej farbe – bezpečnostné pásy, dvojfarebné sivožlté poťahy a prešívanie na dverách a radiacej páke. Nekompromisne športové, zároveň však aj pohodlné, je aj sedadlo vodiča a spolujazdca. Predné operadlá a sedadlá majú bočné opory. Sedadlo vodiča je nastaviteľné výškovo (70 mm) i pozdĺžne (240 mm). Kožené sedadlá sú elektricky vyhrievané a nastaviteľné s pamäťou (verzia RS Luxe). Volant potiahnutý brúsenou kožou možno výškovo i pozdĺžne nastavovať, je športový a zároveň pohodlný. Zážitky z jazdy podčiarkujú hliníkové pedále a opierka na nohu.

Samozrejmosťou Megana RS sú kvalitné použité materiály . Špeciálnu pozornosť venovali v Renaulte montáži, ale aj takým malým detailom, akým je napríklad znak Renault Sport – je na maske chladiča, na zadných dverách, prahoch, opierkach hlavy, na pozadí otáčkomera a na palubnej doske.

Keď v Renaulte vyvíjali nový Megane RS, na porovnávanie v dynamike si vybrali napríklad Golf GTI, Ford Focus ST, ale aj Focus RS, Audi S3 a iné. Už to napovedá, že latku nastavili v Renaulte poriadne vysoko. Prvé ohlasy na RS hovoria o samých chválach na výkon, ovládateľnosť, dynamiku, jazdné vlastnosti, ale aj na komfort. Tak na bežných cestách, ako aj na pretekárskych okruhoch.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.
skoda-kamiq
Automobilka Škoda predstavila svoj nový produkt pomenovaný Laura. Nejde o nový model automobilu, ale o digitálnu asistentku do mestského SUV Kamiq a kompaktného modelu Scala. Laura rozumie a hovorí až v šiestich jazykoch, dohovoríte sa s ňou po anglicky, ale aj po česky. Laura rozumie aj pokynom, ktoré sa zadávajú v celých vetách. Jedinou podmienkou fungovania hlasovej asistentky Laura je, aby auto bolo vybavené najvyššou verziou multimediálneho systému Amundsen. Nové rozšírené hlasové ovládanie reaguje na meno Laura. Zavedenie novej digitálnej asistentky potvrdzuje, že oba modely sú v rámci svojich segmentov priekopníkmi v oblasti infoteinment systémov a konektivity. Nová funkcia vrcholného infotainment systému Amundsen využíva štandardne dodávanú eSIM-kartu.
2-Ultragrip-performance
Výrobca pneumatík Goodyear rozšíril rad zimných pneumatík UltraGrip a majitelia menších mestských modelov, úžitkových vozidiel a silných áut si budú môcť na zimu obuť pneumatiky UltraGrip9+, UltraGrip Cargo a UltraGrip Performance+. Model UltraGrip 9+ ponúka dlhší kilometrový výkon a vyššiu priľnavosť na snehovej pokrývke a zľadovatenej ceste, UltraGrip Cargo zlepšujú brzdné vlastnosti úžitkových vozidiel na zľadovatených cestách a Ultra Grip Performance+ ponúkajú lepšie brzdné vlastnosti a vyššiu priľnavosť pre vodičov výkonných áut a mimoriadne jazdné vlastnosti na mokrom aj suchom povrchu v zimných podmienkach. Základom technológie WinterGrip je nová zmes, ktorá zlepšuje pružnosť gumy za nízkych teplôt a zvyšuje tak priľnavosť na zasneženej a zľadovatenej vozovke.