Mercedes-Benz E 63 AMG kombi - raketa na kolesách

Sobota, 10 október 2009

Raketou na kolesách by sa dal nazvať nový Mercedes-Benz 63 AMG. K limuzíne pribudla teraz aj verzia kombi (oficiálne model T). Krídla pre tento automobil na kolesách prirobila divízia AMG. Pod kapotu namontovali osemvalec s objemom 6,3 litra, ktorý pri 6800 otáčkach posiela na kolesá výkon 525 koní a 630 Nm, vďaka ktorým dokáže tento približne dvojtonový kolos zrýchliť na stovku za 4,6 sekundy.

Mercedes-Benz E 63

Nový Mercedes-Benz E 63 AMG vo vyhotovení kombi, teda model T, sa od februára 2010 začne dodávať aj na Slovensko. Pohonný agregát V8 6,3 litra (386 kW/525 k, 630 Nm) v spojení so 7-stupňovou športovou prevodovkou AMG Speedshift MCT (štyri jazdné programy, vrátane úsporného a športového, ktorý umožňuje preradiť už za 100 milisekúnd) zrýchli pri efektnej zvukovej kulise z nuly na 100 km/h iba za 4,6 sekundy. Nové kombi AMG vykazuje oproti svojmu predchodcovi o 12 % nižšiu celkovú spotrebu na úrovni 12,8 litra na 100 km. Maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 250 km/h. Pri objeme batožinového priestoru 695 až 1 950 litrov je tak nový E 63 AMG model T zároveň kombináciou jazdnej dynamiky a vysokej úžitkovej hodnoty.

Špičkový model triedy E dostal nielen svojský dizajn, novo navrhnutý funkčný interiér s kvalitnými materiálmi ale aj úplne novo vyvinutý (oproti predchodcovi má o 20 mm väčší rázvor) športový podvozok AMG Ride Control vrátane elektronicky regulovaného tlmenia a novej prednej nápravy.

Mercedes-Benz E 63

Komfort cestovania zvyšujú elektricky nastaviteľné športové sedadlá s optimalizovaným bočným držaním. Prvý raz je pre tento model dostupná keramická kompozitná brzdová sústava. Jedinečná kombinácia priekopníckych asistenčných systémov posúva aktívnu a pasívnu bezpečnosť v tejto triede vozidiel na novú úroveň. E 63 AMG model T tak poskytuje najvyšší štandard komfortu, bezpečnosti (vrátane trojstupňového ESP) i praktického využitia medzi automobilmi kategórie kombi.

Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.