Mercedes-Benz E kombi - horúca novinka

Streda, 05 august 2009

Nový Mercedes-Benz triedy E vo verzii kombi, Mercedesom označované písmenom T, bude mať premiéru na autosalóne vo Frankfurte v druhej polovici septembra. Pri dĺžke 4895 mm, šírke 1854 mm a výške 1471 mm má maximálny objem batožinového priestoru po sklopení zadných sedadiel 1950 litrov. Impozantne veľký je aj otvor a dĺžka priestoru pre náklad.

Mercedes-Benz E kombi

S úžitkovými vlastnosťami korešponduje i atletický a suverénne pôsobiaci zovňajšok novinky. Pôsobivé je striedanie konkávnych a konvexných plôch ohraničených dynamickými hranami a štruktúrovanými plochami. Zadná časť svojimi tvarmi zdôrazňuje funkčnosť vozidla zvýraznením horizontálnych línií. Nový model T triedy E jasne identifikujú tiež delené zadné koncové svetlá z LED diód.

Do nového kombi sa dá nakladať zozadu pri automatickom otvorení výklopných dverí po stlačení kľúča alebo kľučky dverí. Inovatívny systém Quickfold pritom umožňuje spolu i jednotlivo sklopiť zadné sedadlá bez predošlého prestavovania opierok hlavy a sedacích plôch a tým vytvoriť rovnú úložnú plochu. Jedinečné v tomto segmente vozidiel je aj voliteľné sklopné sedadlo v úložnom priestore.

Mercedes-Benz E kombi

Nové kombi Mercedes-Benz E má v sebe všetky technické a bezpečnostné inovácie limuzíny triedy E – od rozpoznávania únavy až po automatické zabrzdenie s plným účinkom pri identifikácii hroziacej nehody, adaptívneho asistenta diaľkových svetiel až po aktívnu prednú kapotu. Nové kombi dostalo tiež sériové pneumatické pruženie s reguláciou svetlej výšky na zadnej náprave. V oblasti bezpečnosti mu pribudli predné panvové airbagy. Kombi má oproti limuzíne ku zmenenej geometrii karosérie aj vyladený podvozok, tuhšie odpruženie a stabilizátory s torznou tyčou.

Mercedes-Benz E kombi

Vďaka novým motorom a optimalizácii aerodynamiky, hmotnosti, energetického manažmentu, či redukovaniu jazdných odporov má nové kombi výrazne nižšiu spotreba i emisie. Od začiatku predaja bude v ponuke päť pohonných agregátov – 220 CDI BlueEfficiency, 250 CDI BlueEfficiency, 350 CDI BlueEfficiency, 350 CGI BlueEfficiency a 500 CGI BlueEfficiency s výkonom od 170 koní do 388 koní. Od prvého štvrťroka 2010 pribudnú ďalšie – 200 CDI BlueEfficiency; 350 CDI 4MATIC BlueEfficiency; 200 CGI BlueEfficiency; 250 CGI BlueEfficiency a 350 4MATIC. Ako príklad úspornosti nového modelu T možno uviesť 250 CDI/204 k a 500 Nm – spotrebuje len 5,7 l/100 km a vykazuje iba 150 g CO2/km.

Oficiálny začiatok predaja nebol oznámený, ale model T triedy E si možno objednať na Slovensku už teraz.

Mercedes-Benz E kombi Mercedes-Benz E kombi Mercedes-Benz E kombi Mercedes-Benz E kombi Mercedes-Benz E kombi Mercedes-Benz E kombi Mercedes-Benz E kombi
Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.