Mercedes-Benz E kombi - horúca novinka

Streda, 05 august 2009

Nový Mercedes-Benz triedy E vo verzii kombi, Mercedesom označované písmenom T, bude mať premiéru na autosalóne vo Frankfurte v druhej polovici septembra. Pri dĺžke 4895 mm, šírke 1854 mm a výške 1471 mm má maximálny objem batožinového priestoru po sklopení zadných sedadiel 1950 litrov. Impozantne veľký je aj otvor a dĺžka priestoru pre náklad.

Mercedes-Benz E kombi

S úžitkovými vlastnosťami korešponduje i atletický a suverénne pôsobiaci zovňajšok novinky. Pôsobivé je striedanie konkávnych a konvexných plôch ohraničených dynamickými hranami a štruktúrovanými plochami. Zadná časť svojimi tvarmi zdôrazňuje funkčnosť vozidla zvýraznením horizontálnych línií. Nový model T triedy E jasne identifikujú tiež delené zadné koncové svetlá z LED diód.

Do nového kombi sa dá nakladať zozadu pri automatickom otvorení výklopných dverí po stlačení kľúča alebo kľučky dverí. Inovatívny systém Quickfold pritom umožňuje spolu i jednotlivo sklopiť zadné sedadlá bez predošlého prestavovania opierok hlavy a sedacích plôch a tým vytvoriť rovnú úložnú plochu. Jedinečné v tomto segmente vozidiel je aj voliteľné sklopné sedadlo v úložnom priestore.

Mercedes-Benz E kombi

Nové kombi Mercedes-Benz E má v sebe všetky technické a bezpečnostné inovácie limuzíny triedy E – od rozpoznávania únavy až po automatické zabrzdenie s plným účinkom pri identifikácii hroziacej nehody, adaptívneho asistenta diaľkových svetiel až po aktívnu prednú kapotu. Nové kombi dostalo tiež sériové pneumatické pruženie s reguláciou svetlej výšky na zadnej náprave. V oblasti bezpečnosti mu pribudli predné panvové airbagy. Kombi má oproti limuzíne ku zmenenej geometrii karosérie aj vyladený podvozok, tuhšie odpruženie a stabilizátory s torznou tyčou.

Mercedes-Benz E kombi

Vďaka novým motorom a optimalizácii aerodynamiky, hmotnosti, energetického manažmentu, či redukovaniu jazdných odporov má nové kombi výrazne nižšiu spotreba i emisie. Od začiatku predaja bude v ponuke päť pohonných agregátov – 220 CDI BlueEfficiency, 250 CDI BlueEfficiency, 350 CDI BlueEfficiency, 350 CGI BlueEfficiency a 500 CGI BlueEfficiency s výkonom od 170 koní do 388 koní. Od prvého štvrťroka 2010 pribudnú ďalšie – 200 CDI BlueEfficiency; 350 CDI 4MATIC BlueEfficiency; 200 CGI BlueEfficiency; 250 CGI BlueEfficiency a 350 4MATIC. Ako príklad úspornosti nového modelu T možno uviesť 250 CDI/204 k a 500 Nm – spotrebuje len 5,7 l/100 km a vykazuje iba 150 g CO2/km.

Oficiálny začiatok predaja nebol oznámený, ale model T triedy E si možno objednať na Slovensku už teraz.

Mercedes-Benz E kombi Mercedes-Benz E kombi Mercedes-Benz E kombi Mercedes-Benz E kombi Mercedes-Benz E kombi Mercedes-Benz E kombi Mercedes-Benz E kombi
Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.