Mercedes-Benz: ekológia s BlueZero

Streda, 31 december 2008

Koncept Mercedes-Benz s označením Concept BlueZERO (Modrá nula) považujú jeho tvorcovia za pripravený pre sériovú výrobu. Existuje s troma druhmi pohonov: elektrickým na batérie s dojazdom 200 km, s palivovými článkami dokáže prejsť 400 km a elektrickým s prídavným spaľovacím motorom ako elektrickým generátorom prejde až 600 km.

Concept BlueZERO

Všetky tri varianty, až na odlišné motorizácie a adekvátne stvárnenia v žltej, zelenej a oranžovej farbe sú identické svojimi rozmermi i dizajnom. Všetky využívajú pohon predných kolies a výhody kompaktnej sendvičovej podlahy pri celkovej dĺžke vozidla 4,22 metra. Poskytujú cestujúcim päť plnohodnotných miest, 500 litrov batožinového priestoru, 450 kg užitočného nákladu a dosahujú zrýchlenie z 0 na 100 km/h za menej ako 11 sekúnd .

Concept BlueZERO

Pri nabíjaní dokážu lítium-iónové akumulátory naakumulovať dostatok energie na dojazd 50 kilometrov už za 30 minút. Pri dobíjaní jednu hodinu je dojazd 100 km, pri plnom dobití počas dvoch hodín je dojazd 200 km.

Concept BlueZERO

Flexibilná koncepcia BlueZERO podľa predsedu predstavenstva Daimler Dr. Dietera Zetscheho umožňuje plnohodnotnú elektromobilitu a dokazuje, že Mercedes-Benz už dnes disponuje kľúčovými technológiami pre elektrické autá plne vhodné pre každodennú prevádzku.

Concept BlueZERO

Všetky tri modely BlueZERO budú jazdiť s poháňanými prednými kolesami. Komponenty pohonu možno kombinovať v modulárnom stavebnicovom systéme. Jeho súčasťou sú moderné kvapalinou chladené lítium-iónové akumulátory s kapacitou 35 kWh a kompaktný elektromotor s maximálnym výkonom 100 kW (trvalý výkon 70 kW), ktorý vyvinie najvyšší krútiaci moment 320 Nm. Najvyššia rýchlosť je v záujme optimálneho dojazdu a energetickej efektívnosti elektronicky obmedzená na 150 km/h.

Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.