Mercedes-Benz: ekológia s BlueZero

Streda, 31 december 2008

Koncept Mercedes-Benz s označením Concept BlueZERO (Modrá nula) považujú jeho tvorcovia za pripravený pre sériovú výrobu. Existuje s troma druhmi pohonov: elektrickým na batérie s dojazdom 200 km, s palivovými článkami dokáže prejsť 400 km a elektrickým s prídavným spaľovacím motorom ako elektrickým generátorom prejde až 600 km.

Concept BlueZERO

Všetky tri varianty, až na odlišné motorizácie a adekvátne stvárnenia v žltej, zelenej a oranžovej farbe sú identické svojimi rozmermi i dizajnom. Všetky využívajú pohon predných kolies a výhody kompaktnej sendvičovej podlahy pri celkovej dĺžke vozidla 4,22 metra. Poskytujú cestujúcim päť plnohodnotných miest, 500 litrov batožinového priestoru, 450 kg užitočného nákladu a dosahujú zrýchlenie z 0 na 100 km/h za menej ako 11 sekúnd .

Concept BlueZERO

Pri nabíjaní dokážu lítium-iónové akumulátory naakumulovať dostatok energie na dojazd 50 kilometrov už za 30 minút. Pri dobíjaní jednu hodinu je dojazd 100 km, pri plnom dobití počas dvoch hodín je dojazd 200 km.

Concept BlueZERO

Flexibilná koncepcia BlueZERO podľa predsedu predstavenstva Daimler Dr. Dietera Zetscheho umožňuje plnohodnotnú elektromobilitu a dokazuje, že Mercedes-Benz už dnes disponuje kľúčovými technológiami pre elektrické autá plne vhodné pre každodennú prevádzku.

Concept BlueZERO

Všetky tri modely BlueZERO budú jazdiť s poháňanými prednými kolesami. Komponenty pohonu možno kombinovať v modulárnom stavebnicovom systéme. Jeho súčasťou sú moderné kvapalinou chladené lítium-iónové akumulátory s kapacitou 35 kWh a kompaktný elektromotor s maximálnym výkonom 100 kW (trvalý výkon 70 kW), ktorý vyvinie najvyšší krútiaci moment 320 Nm. Najvyššia rýchlosť je v záujme optimálneho dojazdu a energetickej efektívnosti elektronicky obmedzená na 150 km/h.

Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.