Mercedes-Benz modernizuje Vito

Nedeľa, 18 júl 2010

Po modernizácii osobnej verzie Viano pristúpil Mercedes k rovnakému kroku aj pri úžitkovom Vite a zmeny na modeli Vito sú obdobné ako na osobnom Viane. Pracovník v montérkach v novom vyhotovení poskytne teraz svojmu užívateľovi okrem vyššieho imidžu aj iné výhody, napríklad nižšie náklady na prevádzku.

Mercedes-Benz Vito

Na transportéri Mercedes-Benz Vito si už na prvý pohľad nemožno nevšimnúť robustnejšie nárazníky a zmeny v interiéri, ktorý pôsobí hodnotnejším dojmom a má aj zjednodušené ovládanie. Ďalšie významné zmeny oproti predchodcovi sú menej viditeľné, ale príjemnejšie pre užívateľa. Napríklad modernizované Vito má vyššie užitočné zaťaženie, nový podvozok s kompletne prepracovanými nápravami a novým nastavením podľa špecifikácie modelov, vyšší komfort, výrazne zníženú hladinu hluku a vyššiu hospodárnosť.

Vito novej generácie dostalo najmodernejšie štvor- a šesťvalcové motory. Výkony upravených motorov sa pohybujú od 95 koní do 258 koní. Na ne je napojená nová šesťstupňová mechanická prevodovka s ručným radením – sériovo sa dodáva ku všetkým dieselovým štvorvalcom. Nový transportér vďaka tomu spĺňa emisnú normu Euro 5. Spotreba pohonných látok a produkcia emisií CO2 je popritom nižšia v porovnaní s predchádzajúcimi modelmi až o 15 percent.

Okrem motorovej techniky za priaznivé ekologické a ekonomické parametre zodpovedá i technológia BlueEfficiency dodávaná za príplatok, ktorá zahŕňa okrem iného pomocné agregáty, napríklad Eco systém Stop/Start – zariadenie, ktoré automaticky vypne motor pri státí na križovatke alebo v kolóne a potom ho znovu naštartuje, alebo pneumatiky s optimalizovaným valivým odporom.

Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.