Mercedes-Benz modernizuje Vito

Nedeľa, 18 júl 2010

Po modernizácii osobnej verzie Viano pristúpil Mercedes k rovnakému kroku aj pri úžitkovom Vite a zmeny na modeli Vito sú obdobné ako na osobnom Viane. Pracovník v montérkach v novom vyhotovení poskytne teraz svojmu užívateľovi okrem vyššieho imidžu aj iné výhody, napríklad nižšie náklady na prevádzku.

Mercedes-Benz Vito

Na transportéri Mercedes-Benz Vito si už na prvý pohľad nemožno nevšimnúť robustnejšie nárazníky a zmeny v interiéri, ktorý pôsobí hodnotnejším dojmom a má aj zjednodušené ovládanie. Ďalšie významné zmeny oproti predchodcovi sú menej viditeľné, ale príjemnejšie pre užívateľa. Napríklad modernizované Vito má vyššie užitočné zaťaženie, nový podvozok s kompletne prepracovanými nápravami a novým nastavením podľa špecifikácie modelov, vyšší komfort, výrazne zníženú hladinu hluku a vyššiu hospodárnosť.

Vito novej generácie dostalo najmodernejšie štvor- a šesťvalcové motory. Výkony upravených motorov sa pohybujú od 95 koní do 258 koní. Na ne je napojená nová šesťstupňová mechanická prevodovka s ručným radením – sériovo sa dodáva ku všetkým dieselovým štvorvalcom. Nový transportér vďaka tomu spĺňa emisnú normu Euro 5. Spotreba pohonných látok a produkcia emisií CO2 je popritom nižšia v porovnaní s predchádzajúcimi modelmi až o 15 percent.

Okrem motorovej techniky za priaznivé ekologické a ekonomické parametre zodpovedá i technológia BlueEfficiency dodávaná za príplatok, ktorá zahŕňa okrem iného pomocné agregáty, napríklad Eco systém Stop/Start – zariadenie, ktoré automaticky vypne motor pri státí na križovatke alebo v kolóne a potom ho znovu naštartuje, alebo pneumatiky s optimalizovaným valivým odporom.

Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.